Ένας 20χρονος Φινλανδός “πέταξε” και έγραψε ιστορία, καθώς έγινε ο νεότερος νικητής του Ράλλυ Ακρόπολις, στα 70 χρόνια ιστορίας του θεσμού. Το όνομα αυτού, Κάλε Ροβάνπερα. Ο Ροβάνπερα, με το Toyota Yaris WRC πρόσθεσε το όνομά του στο πάνθεον της ιστορίας του “Ράλλυ των Θεών” και μάλιστα στην πρώτη παρουσία του στα ελληνικά χώματα.
Τα καλά νέα για κάθε λάτρη του μηχανοκίνητου αθλητισμού δεν τελειώνουν εδώ: Νωρίς- νωρίς, στη ράμπα του τερματισμού ακόμα, ο υφυπουργός Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, ανακοίνωσε πως η FIA και ο Promoter του θεσμού, αναγνωρίζοντας την αρτιότητα διεξαγωγής του EKO ACROPOLIS RALLY, προχώρησαν στην επέκταση της συμφωνίας για διεξαγωγή του στο WRC και το 2023! Υπενθυμίζεται πως η αρχική συμφωνία ήταν διετής και αφορούσε στις χρονιές 2021-2022.
Άλλωστε, ο “εθνικός αγώνας” μας επιβεβαίωσε τη φήμη του ως ένα πολύ σκληρό (απόδειξη οι εγκαταλείψεις) και απρόβλεπτο ράλλυ. Ο Ροβάνπερα πήρε τη δεύτερη νίκη του σε αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος μετά από αυτήν που πέτυχε πριν από δύο μήνες στην Εσθονία, επιδεικνύοντας ωριμότητα, ψυχραιμία και οδηγική αρτιότητα καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Ακόμα και σε ειδικές διαδρομές αρκετά διαφορετικές εξαιτίας των πρόσφατων βροχοπτώσεων, ο Φινλανδός οδηγός κατάφερε να συνεχίσει να “πετάει”, όχι μόνο διατηρώντας το προβάδισμά του, αλλά και σημειώνοντας, τον ταχύτερο χρόνο στην Power Stage, αποκομίζοντας το μέγιστο, των 30 βαθμών.
Μετά από έναν εξίσου συναρπαστικό αγώνα ο Τάνακ (Hyundai i20 Coupe WRC) εξασφάλισε τη δεύτερη θέση, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε. Αποφασιστικής σημασίας, στην περίπτωσή του, αποδείχθηκε η σωστή επιλογή ελαστικών, που του προσέφερε πλεονέκτημα έναντι των υπόλοιπων διεκδικητών της νίκης. Πίσω του βρέθηκε ο Οζιέ (Toyota Yaris WRC), ο οποίος αξιοποιώντας τη μεγάλη του εμπειρία δεν έκανε το λάθος να ακολουθήσει το φρενήρη ρυθμό των Ροβάνπερα, Τάνακ. Αντίθετα, προτίμησε να διασφαλίσει τους βαθμούς της τρίτης θέσης, που του έδωσαν τη δυνατότητα να εδραιωθεί στην κορυφή της κατάταξης του Παγκόσμιου Πραταθλήματος Ράλι, με διαφορά 44 βαθμών από τον δεύτερο Έβανς (Toyota Yaris WRC).
Παρότι όχι απόλυτα ικανοποιημένος από την επίδοση και το ρυθμό του στον αγώνα, ο Σόρντο (Hyundai i20 Coupe WRC) περιορίστηκε στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης, με διαφορά μεγαλύτερη των τριών λεπτών από την κορυφή.
Τη νίκη στην κατηγορία WRC2 κατέκτησε ο Μίκελσεν με το Skoda Fabia evo Rally 2 της Toksport. Ο Νορβηγός έδωσε σπουδαία μάχη με τον Μπουλασία και πέτυχε ένα αποφασιστικό βήμα για την κατάκτηση του τίτλου στην κατηγορία. Κάτι που ισχύει και την περίπτωση του Ρόσελ (Citroen C3 Rallye2), ο οποίος με την 4η φετινή του νίκη βρίσκεται αγκαλιά με το Πρωτάθλημα στην κατηγορία WRC3.
Από ελληνικής πλευράς, ο Γιώργος Κεχαγιάς με Skoda Fabia evo Rally2 τερμάτισε ψηλότερα από όλους, όντας 20ος γενικής και 5ος στην κατηγορία WRC3. Μάλιστα, ένα κλαταρισμένο ελαστικό σήμερα του στοίχισε πολύτιμο χρόνο, κάτι που προσπάθησε να εκμεταλλευθεί ο Παναγιώτης Ρουστέμης με ένα Citroen DS3 Rally2, χωρίς όμως επιτυχία, με αποτέλεσμα να περιοριστεί στη 2η θέση. Στην άτυπη ελληνική κατάταξη την τριάδα συμπληρώνει ο Ιορδάνης Σερδερίδης, που συμμετείχε στον αγώνα με ένα Ford Fiesta WRC ’19, της M-Sport.