Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚΟΙΝΩΝΙΑΚάτι τρέχει με το τρένο στην Πελοπόννησο

Κάτι τρέχει με το τρένο στην Πελοπόννησο

Δύο έργα και μια συνολική μελέτη είναι προγραμματισμένα να πραγματοποιηθούν για την ενεργοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου που στο μεγαλύτερο τμήμα του είναι ανενεργό για χρόνια. Το ενεργό δίκτυο στην Πελοπόννησο σήμερα αποτελείται από τα τμήματα που συνδέουν την Κόρινθο με το Ρίο, τον Προαστιακός Πάτρας Άγιος Βασίλειος-Κάτω Αχαγιά και τις τουριστικές γραμμές Διακοπτό – Καλάβρυτα και Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία. Στον προγραμματισμό του ΟΣΕ βρίσκεται σε αυτό το στάδιο η επαναλειτουργία δύο σημαντικών τμημάτων. Το πρώτο είναι το Κάτω Αχαγιά-Πύργος  το οποίο είναι σε φάση μελετητικής ωρίμανσης, ενώ είναι σε εξέλιξη η διασφάλιση της χρηματοδότησης του έργου. Ο στόχος είναι ο διαγωνισμός να προκηρυχθεί το αμέσως επόμενο διάστημα.

Το δεύτερο έργο αφορά στην ανάταξη του τμήματος Κόρινθος-Άργος-Ναύπλιο το οποίο είναι επίσης σε εξέλιξη το “κλείδωμα” της χρηματοδότησης από το ΠΕΠ Πελοποννήσου καθώς υπάρχει ως έργο-γέφυρα στο ΕΣΠΑ. Το κλειδί για το έργο είναι η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή της μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου. Στόχος είναι να ληφθεί το πράσινο φως της Περιφέρειας Πελοποννήσου μέσα στο 2023, γεγονός που θα σημάνει και την έναρξη υλοποίησης του έργου μέσα από τη δημοπράτηση του.

Αμφότερα τα έργα αφορούν σε πρώτη φάση στην ανάταξη της υφιστάμενης μετρικής γραμμής προκειμένου αυτή να λειτουργήσει με χαρακτηριστικά προαστιακού και τουριστικού δικτύου. Τα δύο έργα είναι πρώτα σε επίπεδο προτεραιότητας για τον ΟΣΕ, καθώς εντάσσονται στον ευρύτερο σχεδιασμό της Πελοποννήσου, ενώ τρέχουν οι μελέτες και η χρηματοδότηση τους.

Το ευρύτερο δίκτυο της Πελοποννήσου, αποτελεί αντικείμενο μιας ευρύτερης μελέτης την οποία ο Οργανισμός ξεκινάει και της οποίας ο σχεδιασμός θα πρέπει να έχει ενιαία και όχι αποσπασματική αντιμετώπιση για να υπάρξει ένα συντεταγμένο πλάνο ανάπτυξης του.

Ειλημμένη απόφαση φαίνεται ότι είναι να τρέξουν σύντομα τα έργα ανάταξης στα τμήματα Κάτω Αχαγιά – Πύργος και Κόρινθος-Άργος-Ναύπλιο και να εξυπηρετήσει και πάλι τις τοπικές κοινωνίες, αλλά ταυτόχρονα εξετάζεται όλο το μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου λαμβάνοντας κρίσιμες αποφάσεις για τα λειτουργικά και αναπτυξιακά του χαρακτηριστικά.

Υπάρχουν πολλές παράμετροι που πρέπει να ληφθούν υπόψη σε αυτό το εγχείρημα και για αυτό σχεδιάζεται η πρόσληψη συμβούλων όπου βάσει των προδιαγραφών που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα συμβάλουν στην όλη διαδικασία προκειμένου να ληφθούν μελλοντικά οι αποφάσεις για ένα από τα ιστορικότερα σιδηροδρομικά δίκτυα της χώρας. Θα ληφθούν υπόψη όλα τα σχετικά κριτήρια όπως ο χαρακτήρας του δικτύου, η διασύνδεση πολιτισμικών, τουριστικών και εμπορευματικών χώρων, η διασύνδεση με τον βόρειο άξονα της Πελοποννήσου, η διαθεσιμότητα συρμών και φυσικά το ενδιαφέρον των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων για τη λειτουργία τους, καθώς και λοιπά λειτουργικά και ενεργειακά ζητήματα.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ