Είναι γεγονός ότι οι παραδοσιακές χώρες ναυπήγησης είναι έτοιμες για τις νέες προκλήσεις που έρχονται για τη ναυτιλία με τη στροφή στον “πράσινο” στόλο. Κίνα, Νότια Κορέα και Ιαπωνία δεσπόζουν στον παγκόσμιο ναυπηγικό χάρτη και στην ουσία οι θέσεις τους στην αγορά είναι δεδομένες.
Ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις γιάρδες έχει τους δικούς του…παραδοσιακούς κανόνες. Την ώρα που η ζήτηση χτισίματος πλοίων αυξάνεται, η Ινδία με τις υπάρχουσες ναυπηγικές υποδομές της, τις οποίες προτίθεται να ενισχύσει, καλοβλέπει τους ευρωπαίους πλοιοκτήτες. Μην ξεχνάμε ότι είναι ο μεγαλύτερος «παίκτης» στις διαλύσεις πλοίων. Η κυβέρνηση στο Δελχί θεωρεί πλέον ότι η ναυπηγική βιομηχανία θα συμβάλει στην ταχεία εκβιομηχάνιση της χώρας. Για τον σκοπό αυτόν επιδοτεί τα ναυπηγεία της για την κατασκευή νέων «πράσινων» σκαφών εσωτερικών πλόων, με σκοπό την επέκταση του οικονομικού προγράμματος στην ποντοπόρο ναυτιλία.
Μάλιστα, οι επιδοτήσεις αυτές φτάνουν μέχρι 30%, για κατασκευή πλοίων που θα χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, όπως η μεθανόλη και η αμμωνία. Κατά το τρέχον έτος η Ινδική κυβέρνηση σχεδιάζει να δώσει 600 εκατομμύρια δολάρια επιπλέον για να ενισχύσει το ναυπηγικό τομέα της χώρας. Προς το παρόν η ναυπηγική βιομηχανία της Ινδίας βρίσκεται σε…υβριδική κατάσταση (κατέχει ποσοστό ναυπηγήσεων παγκοσμίως που αγγίζει μόνο το 1%), αλλά οι φιλοδοξίες της είναι προφανείς και καταγεγραμμένες πλέον στην παγκόσμια αγορά της ποντοπόρου ναυτιλίας.
Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες, οι οποίοι σταδιακά εκ των πραγμάτων, λόγω των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί, θα πρέπει να αντικαταστήσουν τον γηρασμένο στόλο τους, έχουν ήδη κάνει τις πρώτες τους κινήσεις προς την Ινδική ναυπηγική βιομηχανία. Οι παραγγελίες τους έως τώρα πλησιάζουν τα 750 εκατομμύρια δολάρια και όπως όλα δείχνουν έπεται συνέχεια.
Βεβαίως η πρωτοκαθεδρία της Κίνας, της Ν. Κορέας και της Ιαπωνίας δεν απειλείται, αλλά το Νέο Δελχί κινείται μεθοδικά στην αγορά, ακολουθώντας την Κινέζικη συνταγή που είναι ένας συνδυασμός επιδοτήσεων στην εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία σε συνάρτηση με το «οικονομικό» εργατικό δυναμικό. Εφεξής, το ενδιαφέρον στον διεθνή ναυπηγικό ανταγωνισμό αυξάνεται.