Τετάρτη, 2 Απριλίου, 2025
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΘερμοκήπια Θράκης: "Βατήρας" ανάπτυξης η γεωθερμία - Οι νέες επενδύσεις

Θερμοκήπια Θράκης: “Βατήρας” ανάπτυξης η γεωθερμία – Οι νέες επενδύσεις

Επενδύσεις 35 εκατ. και νέα πλάνα με “όχημα” τα γεωθερμικά πεδία της Θράκης προωθεί η θυγατρική των εισηγμένων Πλαστικά Θράκης και Έλαστρον, Θερμοκήπια Θράκης. Κι όλα αυτά άνω σε άλλοτε, άχρηστους για καλλιέργεια, βάλτους  μια ανάσα από τις όχθες του Νεστου και τα Άβδηρα, σε μια έκταση 260 στρεμμάτων.

Βασικό πλεονέκτημα για την εγκατάσταση είναι, πάντως, ο θησαυρός της γεωθερμίας. Άλλωστε, η Θράκη και η Αν. Μακεδονία διαθέτουν μεγάλο πλούτο, τόσο γεωθεριμικό, όσο και ορυκτό που μπορεί να αποτελέσει “βατήρα” ανάπτυξης, αλλά και μείωσης, σχεδόν στο μηδέν του ανθρακικού αποτυπώματος, κάτι που ξεχωρίζει, διεθνώς, τη μονάδα.

Σήμερα, η παραγωγή σήμερα 8 χιλ τόνους τον χρόνο ντομάτας και 13 εκατ τεμάχια αγγούρια, κυρίως, τις τέσσερις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Lidl ΑΒ Σκλαβενίτης και Μασούτης. Η παραγωγή, δε, αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω, καλύπτοντας της αυξανόμενη εγχώρια ζήτηση, λόγω και τουρισμού, αλλά και συρρίκνωσης των μικρών παραγωγών.  Παράλληλα, βέβαια, θα στηρχθούν και οι εξαγωγές, που σήμερα φτάνουν το 5% της παραγωγής με κύριο σημείο αναφοράς τα Βαλκάνια.

Όπως ανέφερε, χαρακτηριστικά, ο Κωνσταντίνος Χαλιορής, υιός του Κωνσταντινουπολίτη εκ Χίου ορμώμενου Σταύρου Χαλιορή, ιδρυτή του Ομίλου Πλαστικά Θράκης, σε επίσκεψη ΜΜΕ στην μονάδα που οργάνωσε η ΑΒ Βασιλόπουλος το όλο εγχείρημα “πάτησε” στην ανάγκη παραγωγή οπωροκηπευτικών και δη ντομάτας, καθώς η Ελλάδα με κατά κεφαλήν κατανάλωση 65 κιλά ετησίων είναι στη διεθνή κορυφή, την ώρα που οι μικρές εκμεταλλεύσεις λιγοστεύουν.

Οι επενδύσεις και η ΑΒ

Στο φόντο αυτό και με δεδομένο ότι υπάρχει εεπαρκές εργατικό δυναμικό και πίστη στα πλεονοεκτήματα της περιοχής, η διοίκηση της ετιαρείας “Θερμοκήπια Θράκης” ενισχύει τη συνεργασία της με μεγάλες αλυσίδες, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος για την οποία εκφράστηκαν, δημόσια, ευχαριστίες. 

Το επενδυτικό της πλάνο, δε, για το προσεχές διάστημα έχει δύο φάσεις. Η πρώτη είναι η επέκταση των καλλιεργειών σε όμορη του υφιστάμενων εγκαταστάσεων, 60 στρεμμάτων, που θα ολοκληρωθούν το 2027. Η δεύτερη φάση που μπορεί να υπερδιπλασιάσει την παραγωγική δυναμικότητα αφορά μια νέα επένδυση στη Νέα Κεσσάνη όπου ήδη  ο όμιλος έχει πληρώσει τα δικαιώματα εκμετάλλευσης γεωθερμικού πεδίου κ έχει προχωρήσει και σε αγορά γης.

Όπως αναφέρθηκε, δε, σε δημοσιογραφική επίσκεψη στις εγκαταστάσεις της Θερμοκήπια Θράκης, που οργανώθηκε από την ΑΒ Βασιλόπουλος, που πλέον αποκλειστικά διαθέτει και τα επώνυμα προϊόντα της εταιρείας με το brand “ο κήπος της Ξάνθης” στα καταστήματά της, στόχος είναι η παραγωγή ποιοτικού προϊόντος ολοκληρωμένης διαχείρισης για όλο το χρόνο.

Η αγορά και η παραγωγή 

Έμφαση, δίνεται στην παραγωγή ντομάτας που φτάνει τους 8.000 τόνους και σε ποσοστό 95% διατίθεται στην εγχώρια αγορά, μια και όπως τόνισε, ο επικεφαλής του Ομίλου Κων. Χαλιορής, οι ανάγκες είναι πολλές, ειδικά τις περιόδους όπου λόγω καιρού, η αγορά κατακλύζεται από εισαγόμενες ντομάτες με προεξάρχουσες τις τουρκικές. 

Να σημειωθεί ότι η εγχώρια παραγωγή, λόγω κλίματος και συνθηκών στον πρωτογενή τομέα, έχει πέσει από το 1 εκατ, τόνους το 2010 στα 560 χιλ τόνους, κάτι που δίνει χώρο τόσε σε εισαγωγές με ‘βαφτίσια’ όσο και σε προϊόντα βόρειων χωρών , όπως η Πολωνία.

Ο κ. Χαλιορής επισήμανε ότι η νέα συσκευασία, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Πλαστικά Θράκης δεν θα κυκλοφορήσει σε άλλη αλυσίδα super market. “Αυτό που έχει σημασία είναι ότι αυτή τη στιγμή δουλεύουμε στο να έχουμε παραγωγή όλο τον χρόνο και ακόμα δεν το έχουμε καταφέρει”, εξήγησε.

Σε αυτά τα “συμφραζόμενα” τα Θερμοκήπια Θράκης, έχοντας μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα ένεκα της γεωθερμίας και των φωτοβολταϊκών που χρησιμοποιούν, προωθούν στην αγορά επώνυμες ντομάτες θράκης με “πράσινα” διαπιστευτήρια, αλλά και “παράσημα” από διεθνείς διαγωνισμούς ποιότητας και γεύσης όπως αναφέρθηκαν από τη διοίκηση της εταιρείας.

Να σημειωθεί ότι η περυσινή χρήση έκλεισε για την Θερμοκήπια Θράκης με πωλήσεις στα €12 εκατ. και EBITDA κοντά στο 25%, ποσοστό στο οποίο κινείται η κερδοφορία του κλάδου, όπως είπε ο κ. Χαλιορής. Πρόσθεσε ωστόσο ότι μπορεί να φτάσει και το 30%. 

Η εγκατάσταση

Με βάση, δε, τη διοίκηση, η δομή του θερμοκηπίου επιτρέπει την ξεχωριστή καλλιέργεια και την ωρίμανση των καρπών ακόμη και σε πρώιμη φάση, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες αναλογικά, όλο το 12μηνο, κάτι που είναι και το “κλειδί” για την κερδοφορία.

“Με τον σχεδιασμό μπορεί να γίνει διαφορετικό προϊόν σε κάθε θάλαμο και σε διαφορετικές περιόδους. Έτσι έχουμε καθόλη τη διάρκεια προϊόντα με τη βέλτιστη παραγωγή. Όπως λένε οι γεωπόνοι δημιουργούμε την πέμπτη εποχή” ανέφεραν ο Μάκης Λειβαδίτης  στέλεχος της εταιρείας και αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και ο Χρ. Αμοιρίδης, δντης της εγκατάστασης, που υπογράμμισα ότι η εταιρεία δεν έχει προβεί σε ανατιμήσεις, απλά ακολουθεί την τάση της αγοράς. Άλλωστε η ντομάτα είναι με τιμή που διαμορφώνεται από τη ζήτηση όπως και όλα τα ζαρζαβατικά, όπως αναφέρθηκε.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ