Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΘεαματική υπερκάλυψη και στο 2ο ναυτιλιακό ομόλογο – Ανοίγει νέος δρόμος για...

Θεαματική υπερκάλυψη και στο 2ο ναυτιλιακό ομόλογο – Ανοίγει νέος δρόμος για τη ναυτιλία

Θεματική ήταν η υπερκάλυψη και πολλά τα ποσά που «πόνταραν» οι εγχώριοι αλλά και διεθνείς επενδυτές και στο 2ο ναυτιλιακό ομόλογο της ελληνικής αγοράς, αυτό της CPLP Shipping Holdings PLC συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη που χθες ολοκληρώθηκε η δημόσια προσφορά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από την πρώτη κιόλας ημέρα, από τη Δευτέρα η έκδοση είχε υπερκαλυφθεί καθώς οι προσφορές είχαν ξεπεράσει τα 150 εκατ. ευρώ που ζητούσε η εισηγμένη στο Nasdaq εταιρεία, οπότε χθες έκλεισε με ρεκόρ, καθώς οι προσφορές ανήλθαν στα 801,37 εκατ. ευρώ! Πρόκειται αν μη τι άλλο για μια επιτυχία της εταιρείας CPLP, αλλά και μια σημειολογία προς το μέλλον, καθώς επρόκειτο για «πράσινο» ναυτιλιακό ομόλογο, με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό.

Η συνολική ζήτηση οδήγησε σε υπερκάλυψη κατά 5,3 φορές, συμπιέζοντας το επιτόκιο στο κάτω άκρο του καθορισμένου εύρους αποδόσεων και συγκεκριμένα στο 2,65%. Οι Ομολογίες κατανεμήθηκαν ως εξής: α) 100.000 Ομολογίες (66,67% επί του συνόλου των εκδοθεισών Ομολογιών) κατανεμήθηκαν σε Ιδιώτες Επενδυτές, και β) 50.000 Ομολογίες (33,33% επί του συνόλου των εκδοθεισών Ομολογιών) κατανεμήθηκαν σε Ειδικούς Επενδυτές.

Τα έσοδα από την έκδοση θα διατεθούν για την αγορά τριών νεότευκτων και φιλικών προς το περιβάλλον, πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) – μια συνολική επένδυση ύψους 600 εκατ. δολαρίων. Τα τρία νέα πλοία θα ενισχύσουν τον στόλο της εγγυήτριας του ομολόγου, Capital Product Partners (CPLP), ο οποίος αποτελείται από 19 πλοία διαφόρων κατηγοριών, ενώ είναι ήδη ναυλωμένα από ενεργειακές εταιρείες, όπως η ΒΡ και η Cheniere, εξασφαλίζοντας σταθερά υψηλές αποδόσεις.

Σημειώνεται πως το ναυτιλιακό ομόλογο της εταιρείας του κ. Μαρινάκη, είναι το δεύτερο στην ελληνική αγορά μετά από εκείνο που είχε εκδοθεί από την Costamare Participations PLC της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, που τον περασμένο Μάιο άνοιξε το δρόμο για τα ναυτιλιακά ομόλογα στο ελληνικό χρηματιστήριο.

Θυμίζουμε ότι το ομόλογο της Costamare πήγε εξαιρετικά, δεδομένου ότι ενώ ζητούσε από τις αγορές 100 εκατ. ευρώ, τελικώς υπερκαλύφθηκε κατά 6,7 φορές καθώς οι προσφορές ανήλθαν στα 655 εκατ. ευρώ, ενώ το επιτόκιο διαμορφώθηκε στο χαμηλότερο σημείο του εύρους διακύμανσης ήτοι στο 2,70%.

Πλέον, όπως έχουμε ξαναγράψει στο FinUpNews.gr, ανοίγει περαιτέρω ο δρόμος για την ελληνόκτητη ναυτιλία και το ελληνικό χρηματιστήριο, καθώς μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022, δύο ακόμη πολύ μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, ελληνικών συμφερόντων και εισηγμένες στη Wall Street θα εκδώσουν ανάλογα ομόλογα στο Χ.Α.

Όλα αυτά λαμβάνουν χώρα σε μια συγκυρία που υπάρχει ξεκάθαρη πολιτική βούληση ώστε η ελληνική ναυτιλία να έρθει εγγύτερα στην Ελλάδα, στην ελληνική κοινωνία και στην ελληνική οικονομία με την κυβέρνηση και τους επικεφαλής του κλάδου να βρίσκονται σε ανοικτή γραμμή. Αρκετές εταιρείες φέρνουν τα κεντρικά τους γραφεία στη χώρα, υπάρχει η αναβίωση των ναυπηγείων Σύρου και Σκαραμαγκά, ενώ φουντώνει η κουβέντα για το πως θα «χτιστεί» η νέα γενιά Ελλήνων ναυτικών που θα αναλάβουν το μεγάλο καθήκον της συνέχισης της ηγετικής θέσης παγκόσμια.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ