Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΘα γίνει η ΙΟΝ η νέα Chipita;

Θα γίνει η ΙΟΝ η νέα Chipita;

Αλλαντικά (μέσω της Νίκας), γάλατα και γιαούρτια (ΜΕΒΓΑΛ), χυμοί, (Ελληνικοί Χυμοί), έτοιμα φαγητά και  σαλάτες (Αμβροσία – Έδεσμα), υδροπονική καλλιέργεια ντομάτας (Wonderplant) και τώρα σοκολάτες μέσω της ΙΟΝ. Το κρεσέντο του επιχειρηματία Σπύρου Θεοδωρόπουλου με στόχο τη δημιουργία ενός εθνικού πρωταθλητή στο χώρο των τροφίμων συνεχίζεται με εντυπωσιακό τρόπο.

Μετά τις διαψεύσεις που έλαβαν χώρα πριν από ενάμιση μήνα και μετά τα σενάρια και τα δημοσιεύματα, χθες ανακοινώθηκε το μεγάλο deal της εξαγοράς του 45% της ιστορικής σοκολατοβιομηχανίας ΙΟΝ, με την προοπτική το ποσοστό του επιχειρηματία να φτάσει έως το 75% εντός του 2023.

Τα εμπόδια στο τίμημα φαίνεται πως ξεπεράστηκαν ύστερα από διαπραγματεύσεις που κράτησαν πάνω από δύο μήνες συνολικά και πέρασαν δια πυρός και σιδήρου. Έτσι κι αλλιώς, εξ αρχής το τίμημα ήταν ελκυστικό, καθώς αποτιμούσε την ΙΟΝ με μια τιμή που αναγόταν σε 12,5 φορές τα EBITDA, τα οποία στην τελευταία χρήση ήταν 19 εκατ. ευρώ.

Η πρώτη κρούση του κ. Θεοδωρόπουλου ήταν σ’ αυτή την αποτίμηση, που έφερνε το συνολικό κεφαλαιακό «ζύγισμα» της εταιρείας κοντά στα 250 εκατ. ευρώ, με την πλευρά της οικογένειας Κωτσιοπούλου που ελέγχει την ΙΟΝ να ζητά υψηλότερο τίμημα. Υψηλότερα λοιπόν φαίνεται πως «κλείδωσε» η συμφωνία, αν και οι όροι δεν έχουν γίνει γνωστοί.

Το σίγουρο είναι ότι πλέον ξεκινά μια νέα εποχή για την ιστορική σοκολατοβιομηχανία που μετρά 92 χρόνια συνεπούς λειτουργίας, καθώς μπαίνει σε μια καινούρια περίοδο, όπου στόχος δεν μπορεί να είναι άλλος, από το άνοιγμα στο εξωτερικό με πλήρη διεθνοποίηση.

Η ΙΟΝ που έχει δεκάδες κωδικούς και προϊόντα που πλην της σοκολάτας Αμυγδάλου, τις γκοφρέτες, τις Break, παράγει και εμπορεύεται ροφήματα (κακάο κ.α.), πραλίνες, σοκολατίνια, bars, είδη οικιακής και επαγγελματικής ζαχαροπλαστικής κ.α. είναι ένα εξαιρετικά δημοφιλές brand, που έχει όλα τα φόντα να κάνει διεθνή… καριέρα.

Αυτός είναι και ο κύριος στόχος του Σπύρου Θεοδωρόπουλου. Η διαιώνιση της ελληνικής ταυτότητας της εταιρείας και η περαιτέρω δυναμική ανάπτυξη της σοκολατοβιομηχανίας ΙΟΝ στις αγορές του εξωτερικού. Η ενίσχυση άλλωστε του διεθνούς προσανατολισμού μιας εταιρείας είναι ένα πεδίο που γνωρίζει από πρώτο χέρι ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μετά την επιτυχημένη πορεία της Chipita στο εξωτερικό.

Ο ίδιος, κατέστησε την Chipita από μια μικρή, τοπικού χαρακτήρα εταιρεία σε έναν όμιλο με παρουσία σε 50 χώρες, 13 εργοστάσια σε 11 εξ αυτών των χωρών, δεκάδες γραμμές παραγωγής, όπου σε συνεργασία με τοπικούς partners ανά τον κόσμο, διέδωσε το κρουασάν διεθνώς, φτάνοντας να απευθύνεται σε μια συνολική αγορά σχεδόν δύο δισ. καταναλωτών.

Ο στόχος λοιπόν του Σπύρου Θεοδωρόπουλου δεν μπορεί να είναι άλλος, από τη διεθνοποίηση της ΙΟΝ. Ο ίδιος γνωρίζει καλά όλες τις αγορές, ξέρει πρόσωπα και καταστάσεις, γνωρίζει άριστα όλη την αλυσίδα διανομής διεθνώς, έχει ανοιχτές γραμμές επικοινωνίας με τοπικούς διεθνείς partners σε πολλές κομβικές χώρες.  

Άλλωστε, όπως αναφέρει και η επίσημη χθεσινή ανακοίνωση του deal, «καθοριστικό ρόλο στην επίτευξη της συμφωνίας έπαιξαν οι κοινές αρχές και αξίες, το κοινό όραμα για μία δυναμική ανάπτυξη και επέκταση στις αγορές του εξωτερικού, στις οποίες ο κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος έχει διαγράψει μία εξαιρετικά επιτυχημένη πορεία, και η ενδυνάμωση και διαιώνιση της ελληνικής ταυτότητας της ιστορικής σοκολατοβιομηχανίας». Σημειώνεται πως οι σημερινοί μέτοχοι της ΙΟΝ ΑΕ θα συνεχίσουν να ασκούν την διοίκηση της  εταιρείας, καθώς κανένας δεν γνωρίζει τη σοκολάτα καλύτερα.

Η μεγάλη ιστορία της ΙΟΝ

Η ΙΟΝ ιδρύθηκε το 1930 στο Νέο Φάληρο και στην οδό Πειραιώς, όπου συνεχίζει έως σήμερα να διατηρεί την έδρα και την παραγωγή της. Το μεγάλο «μπαμ» της εταιρείας έγινε το 1947 όταν δημιουργήθηκε η ΙΟΝ Αμυγδάλου, που έμελλε να γίνει κυρίαρχο brand στη χώρα.

Το 1975 ήταν επίσης ένα κομβικό έτος για την εταιρεία, καθώς έγιναν τα εγκαίνια των εγκαταστάσεων της ΙΟΝ στην Άρτα. Εκεί, ξεκινά η γραμμή παραγωγής γκοφρέτας, που επίσης έχει γίνει εξαιρετικά αναγνωρίσιμο και δημοφιλές προϊόν. Το 1986 η ΙΟΝ δημιουργεί τη Break, την πρώτη τετράγωνη σοκολάτα που παράγεται στην Ελλάδα, ενώ το 1998 επεκτείνεται στο εξωτερικό.

Σήμερα η ΙΟΝ είναι μέσα στις 60 μεγαλύτερες ελληνικές βιομηχανίες, διαθέτει τρεις υπερσύγχρονες μονάδες παραγωγής στην Ελλάδα, ενώ για το 2020 είχε κύκλο εργασιών 118,90 εκατ. ευρώ, καθαρή θέση 77,29 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 11,69 εκατ. ευρώ.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ