Τεράστια ώθηση στην ευρωπαϊκή αγορά των tablets έδωσε η πανδημία. Η ζήτηση συσκευών για την κάλυψη των αναγκών της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ήταν αυτή, που εκτόξευσε τις πωλήσεις tablets στην Ευρώπη στα ύψη στη διάρκεια του 2020, σημειώνει ο ΣΕΠΕ.
Ειδικότερα, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), αναφέρει πως η αγορά tablet στην περιοχή της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής (EMEA) ανήλθε συνολικά σε 14,6 εκατομμύρια μονάδες το 4ο τρίμηνο του περασμένου έτους, σημειώνοντας αύξηση κατά 11,7% σε ετήσια βάση. Οι πωλήσεις συσκευών, που προορίζονται για προσωπική χρήση, ήταν αυτές που οδήγησαν την αγορά σε νέα υψηλά.
Η συγκεκριμένη κατηγορία κατέγραψε άνοδο πωλήσεων κατά 14,2% το 4ο τρίμηνο, φθάνοντας τα 11,3 εκατ. μονάδες. Σύμφωνα με το “Worldwide Quarterly Personal Computing Device Tracker” της IDC, οι πωλήσεις tablets για την κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών στην περιοχή της ΕΜΕΑ έφτασε το 1,1 εκατ., ο υψηλότερος αριθμός στην ιστορία της περιοχής.
Ο θετικός αντίκτυπος της πανδημίας στην αγορά των tablets ήταν ορατός σε ολόκληρη την EMEA, με όλες με όλες τις επιμέρους περιοχές να σημειώνουν ανάπτυξη πωλήσεων. Στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη (CEE), το πρόσημο το 4ο τρίμηνο ήταν έντονα θετικό, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 32,3% σε ετήσια βάση.
Στο μεταξύ, οι πωλήσεις σε Μέση Ανατολή και Αφρική (MEA) διευρύνθηκαν το εξεταζόμενο διάστημα του 2020 κατά 10,3%. Η δε αγορά της Δυτικής Ευρώπης, παρά την επιβράδυνση, κατάφερε και αυτή να διατηρήσει θετικό πρόσημο, πετυχαίνοντας αύξηση πωλήσεων κατά 7,7%.
Ο ρόλος της ψηφιακής εκπαίδευσης
“Στη Δυτική Ευρώπη, οι κρατικοί διαγωνισμοί για την κάλυψη των ψηφιακών σχολικών προγραμμάτων, όπως αυτοί σε Γερμανία και Μεγάλη Βρετανία, επέφεραν μεγάλη ζήτηση για συσκευές tablets. Ο τομέας της εκπαίδευσης ήταν, επίσης, εκείνος που ενίσχυσε τις πωλήσεις σε άλλες χώρες της Μεσογείου, όπως η Ελλάδα ή η Ιταλία, λόγω των επιδοτήσεων για την αγορά συσκευών από φοιτητές με τη μορφή των κουπονιών”, σχολιάζει η IDC.
Αλλά και στις περιοχές CEE και MEA, ο τομέας των καταναλωτών και η εκπαίδευση παρέμειναν, επίσης, τα βασικά σημεία στήριξης της αγοράς των tablets κατά το 4ο τρίμηνο του 2020. Επιπλέον, οι ελλείψεις και οι αυξήσεις των τιμών στους φορητούς υπολογιστές ώθησαν τους καταναλωτές να στρέψουν εκ νέου την προσοχή τους στην προϊοντική κατηγορία των tablets.
Οι κατασκευαστές
Η Samsung κατείχε την πρώτη θέση σε πωλήσεις tablets στην EMEA το 4ο τρίμηνο του 2020, με την εταιρεία να συγκεντρώνει μερίδιο 28,1% των πωλήσεων. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Apple με μερίδιο αγοράς 24,6% στην ΕΜΕΑ.
Η Lenovo διατήρησε την τρίτη θέση μεταξύ των ισχυρότερων κατασκευαστών tablet στην ΕΜΕΑ με μερίδιο 18,3%, ενώ η Huawei παρέμεινε στην τέταρτη με μερίδιο αγοράς 7,7%. Την πρώτη πεντάδα των πιο δυναμικών παικτών της αγοράς της ΕΜΕΑ συμπλήρωσε η Microsoft με μερίδιο 3,2%.