don't even ask

don't even ask

spot_img
spot_img

Η «καρυδάτη» έξοδος, η παλαιά φρουρά της πληροφορικής, το “πουλέν” του Ευτύχη, το Σχέδιο Εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, τα φαβορί για τη Δωδώνη, οι τουρίστες από την Ινδία και το… καλύτερο 2022

*Ήθελε “καρύδια” η χθεσινή έξοδος στις αγορές. Την αμέσως επομένη του μίνι ξεπουλήματος στα ομόλογα των ΗΠΑ (US10Y στο 1,856%), της επαναφοράς του γερμανικού bund σε θετική απόδοση (από το 2019), των υψηλών 7ετίας για το πετρέλαιο (τύπου brent). Εντελώς για το “τυπικό” οι ανακοινώσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Ας μην μας θυμίσω το καλοκαίρι των capital controls, του “κλεισίματος” των τραπεζών, των ημερών που οι-τότε- του Μαξίμου στοχοθετούσαν τον Διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος, κυνηγώντας την σύζυγο του. Η των επιτοκίων/κόστους χρήματος 6%-7% και βάλε.Κρείττον του λαλείν, το σιγάν, συμβούλευαν θυμόσοφα οι πρόγονοι.

*Ακυρώθηκε η δωρεά Ιδρύματος στη Δήλο, στη σκιά του σκανδάλου με τον βιασμό της 24χρονης στην Θεσσαλονίκη. Αφορά την ανάκληση της δωρεάς από το International Foundation for Greece. To Ίδρυμα Α.Γ. Λεβέντη διευκρινίζει, πως ουδεμία σχέση υφίσταται με το IFfG. Ωστόσο, μία πρόχειρη παραπομπή στο if-gr.org εγείρει, ακόμη περισσότερα ερωτήματα. 

*Συνεδρίαση της “παλαιάς φρουράς” της πληροφορικής η χθεσινή. Σε νέα υψηλά οι μετοχές των Byte και Profile, μία καλή ημέρα για τους Σπυρίδογεώργη Βυζάντιο και Χαράλαμπο Στασινόπουλο.

*Και μιας ο λόγος, παράσταση για 3 η χθεσινή για τον όμιλο Viohalco. Στα 4,97 (4,19%) η μετοχή της Viohalco, στα 2,07 (2,22%) της Elvalhalcor και στα 3,66 (6,09%) της Cenergy. Holding η τελευταία συμπεριλαμβάνει “σωλήνες” (Σωληνουργεία Κορίνθου) και “καλώδια” (Ελληνικά Καλώδια). Εξαιρετικές (κατ’ αρχήν) οι επιχειρηματικές επιδόσεις της νέας γενιάς: Γιάννη και Μιχάλη Στασινόπουλου.

*Την AEGEAN την παρακολουθείτε; Στα 5,48 (3,01%) “πετάει” με 14,05% η εισηγμένη των Ευτύχη Βασιλάκη (και αδελφών Λασκαρίδη, Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλου, Χρήστου Ιωάννου, Αναστάση Δαυϊδ κ.α.). Όσο θα διαφαίνεται “άνοιγμα” της τουριστικής περιόδου, τόσο θα “τσιμπάει” το χαρτί. Όμως το προσωπικό “πουλέν” του Ευτύχη είναι η Autohellas. Στα 9,63 ευρώ (0,31%) την περιμένω υψηλότερα όταν ανακοινωθούν οι συνολικές πωλήσεις Ι.Χ του 2021. Είπαμε στην 3η θέση τα Hyundai, στην 7η τα ΚΙΑ. Τότε σας θέλω.

*Την ανηφόρα το πετρέλαιο, ξανά-γυρίζει (διεθνώς) χρήμα προς τις πετρελαϊκές, ομίλους διύλισης. Έτσι εξηγείται η θεαματική απόδοση για Motor Oil, Ελληνικά Πετρέλαια. “Ταύρος” για το μέρισμα του 2022, οι της ΜΟΗ.

*Διάβασα (στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ) την συνέντευξη του Αλέξανδρου Εξάρχου- εκπροσωπώντας την πλευρά των Μπάκου- Καϋμενάκη και κράτησα το εξής “…η ΕΛΛΑΚΤΩΡ έχει, πλέον, την τύχη να έχει μετόχους που και μπορούν και θέλουν να τη στηρίξουν οικονομικά για να αποκτήσει ταμειακή επάρκεια και να απαλλαγεί από δεσμεύσεις, που περιορίζουν τις αναπτυξιακές δυνατότητες της…”. Δεδομένου, ότι έχει διατελέσει διευθύνων σύμβουλος στην προηγούμενη διοίκηση (Καλλιτσάντση) την ξανά διάβασα προσεκτικά.

*Μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου (15/2 ; ) θα έχει υπογράψει το Σχέδιο Εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, ο ΥΕΘΑ Νικόλαος Παναγιωτόπουλος. Τουλάχιστον αυτό, μου έδωσε να καταλάβω σύντροφος από το Σωματείο Εργαζομένων, ο οποίος παρευρέθηκε στην συνάντηση τους, προχθές Τρίτη. Γνωστό το ενδιαφέρον των Ιταλών της Fincantieri, η επιμονή των Γάλλων, αλλά και η νέα σφήνα των Ολλανδών της Damen. Πηγή μας δεν μπόρεσε να “κλέψει” λέξη από τον ΥΕΘΑ, χθες στην Τανάγρα, ωστόσο σε προηγούμενη συνάντηση είχε καταλάβει πως οι Ολλανδοί έχουν την “ρετσινιά” του φιλότουρκου. Με ανάλογο πρόσημο είχαν χαρακτηρισθεί παλαιότερα και οι Ιταλοί, αλλά-πλέον- στην Ρώμη έχουν αλλάξει πολλά, προς το καλύτερο όσον αφορά στην σύσφιγξη των σχέσεων με την Αθήνα. Συνεπώς, ένα μικρό προβάδισμα το διατηρώ για την Fincantieri.

*Δημήτρης Βιντζηλαίος και Talzoon Khorakiwala είναι οι δύο επικρατέστεροι για την απόκτηση των Παγωτών Δωδώνη. Ο Έλληνας επιχειρηματίας έχει ήδη παρουσία στον ευρύτερο κλάδο- έχοντας αποκτήσει την παλαιά Creta Farms, ο Ινδός κροίσος έχει έρθει Αθήνα για να συζητήσει με τις τράπεζες το θέμα των δανειακών ανοιγμάτων της εταιρείας. Είτε έτσι-είτε αλλιώς το σιγουράκι είναι ένα: γενναίο haircut στα NPEs, όπως και στην περίπτωση της Καλλιμάνης επ΄ωφελεία της τουρκικής Dardanel.

*Τι έχουμε πει, πως γίνεται με τις αγορές ιδίων μετοχών του ΟΤΕ, από την διοίκηση του Οργανισμού; Η αφανής περαιτέρω αύξηση του ποσοστού της Deutsche Telekom, o.k; τότε γιατί η μεταβολή δεν εμφανίζεται στη μετοχική μερίδα-του athex.gr, ούτε του Ομίλου;- Να υποθέσω, πως τόχουν αμελήσει και θα το επικαιροποιήσουν με την πρώτη ευκαιρία.

*Θέλουν, λένε στην κυβέρνηση και δη στο Υπ. Τουρισμού να φέρουν τουρίστες από την Ινδία. Πολύ ωραίο μου ακούγεται, άριστες οι σχέσεις σε διπλωματικό, εμπορικό με βαθιές πολιτιστικές καταβολές. Και όσα σχεδιάζει ο Βασίλης Κικίλιας, μου ακούγονται ακόμη πιο ωραία. Όμως, έλα που απ’ ευθείας αεροπορική σύνδεση λ.χ. Δελχί- Αθήνας ΔΕΝ υπάρχει και από τις πλέον συμφέρουσες είναι μέσω της Κωνσταντινούπολης με την Turkish. Θυμάμαι, επί Νίκου Κοτζιά σε συνάντηση με την ομόλογο του (το μακρινό 2017) είχε υπογραφεί η συμφωνία “Ανοιχτοί Ουρανοί” προκειμένου να δρομολογηθούν απ’ ευθείας πτήσεις για Αθήνα (και Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο). Έκτοτε ουδέν.  To αναφέρω, καθώς από/προς το Indira Ghandi International Airport έχουν παρουσία ευρωπαϊκοί προορισμοί ήσσονος σημασίας απ’ ότι η Αθήνα. 

*Nα μείνω, λίγο ακόμη, στα του τουρισμού. Τηλεδιάσκεψη με τον ισχυρό άνδρα της TUI, Fritz Joussen, είχε χθες ο Κυριάκος Μητσοτάκης (παρόντος και του Βασίλη Κικίλια). Το ενδιαφέρον; στην εκτίμηση του Γερμανού επιχειρηματία, πως το 2022 αναμένει διπλασιασμό των αφίξεων, σε σχέση με το 2021. Δηλαδή πάνω από τα επίπεδα και του 2019. Καλό μου ακούγεται. Μία απλή περιήγηση στην σελίδα του κορυφαίου τουριστικού ομίλου καταδεικνύει την βαρύτητα, που ρίχνει φέτος στην ελληνική αγορά. Με προορισμούς σε Κάρπαθο, Μύκονο, Θεσσαλονίκη, Σάμο, Αθήνα, Ζάκυνθο, Σαντορίνη, Καβάλα, Χανιά, Κω, Ηράκλειο, Κέρκυρα, Λέσβο, Άραξο, Ρόδο (με την σειρά εμφάνισης τους, στο tuifly.be) συνολικά 15, περισσότεροι από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα αλλά και των ανταγωνιστών (Τουρκία, Αίγυπτος κ.α ) συμπεριλαμβανόμενων. Γιατί σας κουράζω με τα τουριστικά; ακόμη και τα 12 δισ. μπορεί να φθάσουν τα έσοδα (του κλάδου) το 2021. Οπότε, ένα καλύτερο 2022…

Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

don't even ask