Σε παγκόσμια υπερδύναμη της αγοράς συσκευών που φοριούνται στον καρπό, όπως έξυπνα ρολόγια και βραχιόλια, αναδεικνύεται η Κίνα. Οι πωλήσεις της συγκεκριμένης προϊοντικής κατηγορίας διαμορφώθηκαν στα 139 εκατ. συσκευές τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 1% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος όπως αναφέρει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας – ΣΕΠΕ.
Η μείωση αυτή αποδίδεται, κυρίως, στον κορεσμό των αγορών σε Ινδία και Ηνωμένες Πολιτείες. Αντίθετα, η Κίνα κατέγραψε 45,8 εκατ. αποστολές, αυξημένες κατά 20,1%, επίδοση που την καθιστά ηγέτιδα στην παγκόσμια ανάπτυξη του τομέα.
Ειδικότερα, η αγορά των έξυπνων ρολογιών παρουσίασε παγκοσμίως 112,2 εκατ. αποστολές, με μείωση 3,8% σε ετήσια βάση, ενώ η Κίνα σημείωσε αύξηση 23,3% με 32,9 εκατ. αποστολές. Στον τομέα των βραχιολιών, παγκοσμίως καταγράφηκαν 26,8 εκατ. αποστολές, αυξημένες κατά 12,7%, με την Κίνα να συμβάλλει με 12,9 εκατ. και αύξηση 12,6%.
Σε επίπεδο κατασκευαστών, η Huawei κατέλαβε την πρώτη θέση σε συνολικές αποστολές στην παγκόσμια αγορά συσκευών καρπού κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, παρουσιάζοντας σημαντική ετήσια ανάπτυξη. Στο τρίτο τρίμηνο, η εταιρεία παρουσίασε νέα μοντέλα, όπως τα GT5 και GT5 Pro, καθώς και το WATCH D2 με δυνατότητες παρακολούθησης αρτηριακής πίεσης, ενσωματώνοντας το σύστημα TruSense για βελτιωμένη εμπειρία υγείας.
Οι κατασκευαστές
Η Apple, με την κυκλοφορία του νέου Series 10, ανέκτησε προσωρινά την πρώτη θέση στην αγορά κατά το 3ο τρίμηνο. Ωστόσο, σύμφωνα με την IDC, αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από προϊόντα σε διάφορες κατηγορίες τιμών και απαιτείται να εισαγάγει καινοτόμα σχέδια για να διατηρήσει την ηγετική της θέση.
Η Xiaomi, με την κυκλοφορία του Band 9, πέτυχε θετική ανταπόκριση από την αγορά, πραγματοποιώντας βελτιώσεις σε χαρακτηριστικά, όπως η φωτεινότητα της οθόνης και η χωρητικότητα της μπαταρίας. Επιπλέον, η σειρά Watch S συνεχίζει να στοχεύει στην μεσαία και υψηλή κατηγορία της αγοράς, ενώ η επιτυχία των smartphones και των προϊόντων αυτοκινήτου της εταιρείας ενισχύει την παρουσία της στην αγορά συσκευών καρπού.
Η Samsung παρουσίασε την 7η γενιά προϊόντων της στο 3ο τρίμηνο, συμβάλλοντας στη συνεχιζόμενη ανάπτυξη της. Η εισαγωγή του νέου μοντέλου Ultra κάλυψε το κενό της στην υψηλή κατηγορία έξυπνων ρολογιών, ενώ η έκδοση FE αύξησε τις αποστολές της ως προϊόν εισαγωγικού επιπέδου. Με την κυκλοφορία του βραχιολιού Fit3, η Samsung διεύρυνε τη γκάμα προϊόντων της, προσφέροντας περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές και βελτιώνοντας τις συνολικές αποστολές της.
Η BBK επικεντρώνεται, κυρίως, σε ρολόγια για παιδιά, κατέχοντας την πρώτη θέση στην κινεζική αγορά. Παράλληλα, επεκτείνεται σε αναδυόμενες αγορές του εξωτερικού, ενισχύοντας τη συνεργασία με κανάλια διανομής σε διάφορες χώρες και περιοχές.