Η Ελλάδα, η οποία διαθέτει τα περισσότερα πλοία στον κόσμο, υπήρξε παραδοσιακά μεγάλος πελάτης για τα ναυπηγεία της Κορέας. Έτσι και φέτος, χάρη σε μια σειρά παραγγελιών από ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, η Κορέα κατέγραψε 1,42 εκατομμύρια CGT το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, ξεπερνώντας κατά πολύ τα 830.000 CGT της Κίνας.
Ο αντίκτυπος που έχουν υποστεί τα ναυπηγεία από την πανδημία COVID-19 είναι τεράστιος, καθώς η ζήτηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας για νέα πλοία μειώθηκε αισθητά. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, οι παραγγελίες για «μεγάλα» πλοία μειώθηκαν κατά 28% για το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2020, έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Ακόμα, οι παραγγελίες για suezmax oil tankers μειώθηκαν 5%, ενώ και οι παραγγελίες για LNG χωρητικότητας 140.000 cubic meters και άνω, μειώθηκαν κατά 39%. Τέλος, 41% μείωση υπέστησαν και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ως εκ τούτου, οι ελληνικές παραγγελίες ήρθαν ως «ανάσα» για την κορεατική ναυπηγική βιομηχανία. Αξιοσημείωτο είναι ότι η Angelicoussis Group έχει παραγγείλει 110 πλοία αποκλειστικά από την Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering από το 1994.
*Σύμφωνα με την έκθεση της UNCTAD «Review of Maritime Transport 2020», η οποία δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα, ο ελληνόκτητος στόλος βρίσκεται στην κορυφή παγκοσμίως σε όρους χωρητικότητας, η οποία αγγίζει τα 363.854.232 dwt, ενώ παράλληλα αριθμεί 4.648 πλοία