*Καλημέρα, ολιγοήμερη απουσία-“ανάσα”. Η Nomura δεν αποκλείει- ως ακραίο- το ενδεχόμενο της αύξησης των αμερικανικών επιτοκίων ακόμη και κατά 100 μ.β (1%) την προσεχή Τετάρτη. Σε αυτή την περίπτωση (ακόμη και νέας αύξησης κατά 75 μ.β) η ΕΚΤ τι θα κάνει, καθώς η Κριστίν Λαγκάρντ επιλέγει ( ; ) να “αμερικανοποιήσει” την νομισματική/επιτοκιακή πολιτική; Στις 27 Οκτωβρίου η κρίσιμη συνεδρίαση της ΕΚΤ- με την Γαλλίδα να δίνει την αίσθηση της παραίτησης στα “νύχια” των Γερμανικών “γερακιών”. Θα έχει προηγηθεί (20 Οκτωβρίου) η Σύνοδος των ηγετών της ΕΕ για το ενεργειακό, όπου οι πιθανότητες να συμφωνηθεί δραστική λύση είναι τόσες όσες να πάρει πρωτάθλημα…
*Η περίπτωση της επικείμενης εθνικοποίησης ( ! ) της Uniper είναι ενδεικτική αφ’ ενός της σοβαρότητας του προβλήματος, αφ’ ετέρου των συνεπειών της παρελκυστικής τακτικής του Βερολίνου. Αν είχαν εισακουσθεί οι εισηγήσεις/προτάσεις των “Νοτίων” προ 6-7μηνου, πολύ πιθανά η κατάσταση να ήταν σήμερα ηπιότερη. Αλλά και πάλι, παρ’ όλες τις μεγαλόστομες εξαγγελίες της Ούρσουλα Γερτρούδης το πρόβλημα-στην ουσία του- δεν θίγεται.
*Τα υψηλά επιτόκια (ακριβότερο χρήμα) υποχρεώνουν πολλούς δανειολήπτες να υιοθετήσουν εναλλακτικές λύσεις. Ενδεικτικά όσα αναφέρει ο Εμμ. Νότης. Για κύμα “σταθεροποίησης” επιτοκίων από δανειολήπτες με στεγαστικά κάνει λόγο ο φέρελπις συνάδελφος.
*Σε αυτή την συγκυρία έρχεται (και) ο Εποπτικός Μηχανισμός της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας να ζητήσει από τα μέλη που εποπτεύει (μεταξύ αυτών και οι ελληνικές συστημικές τράπεζες) επικαιροποίηση/αναθεώρηση των μέχρι τώρα δεδομένων, κυρίως όμως των προοπτικών υπό το βάρος των συνεχώς επιδεινούμενων συνθηκών στην ευρωπαϊκή οικονομία. Ουσιαστικά ο SSM ζητά το “ξαναγράψιμο” των ισολογισμών 2022, των προβλέψεων για το 2023 υπό το πρίσμα ενός “χειρότερου ενδεχόμενου” (πλέον το πρότερο worst scenario τείνει να αξιολογηθεί ως neutral από τις αγορές/funds για αυτό και η εκ νέου αναδίπλωση της Φρανκφούρτης).
*Προφανώς η διοίκηση της ΕΚΤ σπεύδει για να συγκερασθούν εύλογες ανησυχίες, συνέπειες από δικές της άστοχες/λαθεμένες εκτιμήσεις (λ.χ Κριστίν Λαγκάρντ για… προσωρινό πληθωρισμό) κυρίως όμως της αβεβαιότητας που έχει δημιουργήσει η επέλαση του επικείμενου χειμώνα.
*Και μέσα σ’ όλα, νάσου τα διεθνή ΜΜΕ, με ναυαρχίδα το Bloomberg να βάζει στο στόχαστρο την Ελλάδα για διαφοροποίηση της όσον αφορά στις εισαγωγές φυσικού αερίου. Συγκεκριμένα το έγκριτο Bloomberg, που ελάχιστες και εξ’ απαλών ονύχων αναφορές έχει κάνει για την κραυγαλέα αμφίσημη πολιτική της Άγκυρας μέμφεται την Αθήνα και δη Έλληνες επιχειρηματίες. Οι οποίοι απλά και μόνον εκμεταλλεύονται το διάτρητο σύστημα κυρώσεων των Βρυξελλών κατά της Μόσχας. Σύμφωνα με το έγκριτο και προ πάντων αντικειμενικό Μέσο φορτίο LNG από Ρωσία φορτώνεται για Ελλάδα. “Τσιμουδιά” ωστόσο για τα φορτία στα ανοιχτά Ελαφονήσου-Κυθήρων που μέσω “τρίτων” ενισχύουν χώρες όπως λ.χ. Γερμανία.
*Και μιας και γίνεται λόγος για τα… συνωμοσιολογικά των ξένων ΜΜΕ θα το προχωρήσω αλλού, που κατά την εκτίμησή μου και τις πληροφορίες αξιόπιστων πηγών μας, παίζεται “χοντρό παιχνίδι”. Θα καταλάβετε: Στα 24,20 ευρώ η τιμή της μετοχής του ΟΛΘ, στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Στα 34,30 ευρώ είχε αποκτήσει πλειοψηφική συμμετοχή η South Europe Gateway Thessaloniki, στα 26,50 ευρώ είχε αποκτήσει επιπλέον ποσοστό η Belterra-συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη-. Η Belterra ελέγχει-πλέον- το 71,85% του μ.κ του ΟΛΘ. Τα συμπεράσματα και εκτιμήσεις δικά σας.
*Θα μείνω λίγο στα “λιμενικά”-από τις αδυναμίες της DeA- ειδικότερα στον διαγωνισμό για τη διάθεση του 67% του ΟΛ Αλεξανδρούπολης. Ο Δημήτρης Πολίτης σημειώνει (σε ημερίδα) πως μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου στο ΤΑΙΠΕΔ περιμένουν τις προσφορές των ενδιαφερομένων. ΟΚ, ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου και γνώστης/άνθρωπος της αγοράς είναι και έχει δείξει πως παράγει αποτέλεσμα. Από την πλευρά Κοπελούζου-που είχε ζητήσει την προηγούμενη παράταση- δεν έχει ανακοινωθεί (βράδυ Τετάρτης) με ποιον port operator θα συμμετάσχει στον διαγωνισμό. Θα μπορούσε αυτό συνδυαστικά με την βαρύνουσα παρουσία της πλευράς Κοπελούζου να οδηγήσει το Ταμείο σε ακόμη μία παράταση. Ωστόσο, διάβαζα κάπου πως η Black Summit έτερος ενδιαφερόμενος- από κοινού με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- Euroports-EFA Group ήταν καθ’ όλα έτοιμη για την υποβολή συγκεκριμένης προσφοράς και ότι η εξέλιξη την βρήκε αντίθετη. Θα γίνει- και αυτή την φορά- το χατήρι στον Κόπι; διερωτώνται παράγοντες με γνώση του παρασκηνίου.
*“Μαξιλάρι” στις πιέσεις των πωλητών, στο ΧΑΑ, η αναδιάρθρωση των δεικτών FTSE/Russell αύριο Παρασκευή. Στον διεθνή FTSE Russell Emerging Europe Large Cap οι μετοχές των: Eurobank, Εθνικής, Alpha Bank, Πειραιώς, Motor Oil, Ελληνικά Πετρέλαια, Jumbo, Mytilineos, ΟΠΑΠ, ΔΕΗ και ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Στον Mid Cap οι: Aegean, Autohellas, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΕΥΔΑΠ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Quest, Lamda, Sarantis και Viohalco. Και στον Micro Cap: ΚΡΙ ΚΡΙ, Πλαστικά Θράκης, Intrakat, Μοτοδυναμική.
*Τα Πλαστικά Θράκης έκαναν χθες το 4,67% στα 4,15 ευρώ.
*Αλλά και η Autohellas στα 9,86 ευρώ με ιστορικά υψηλά αποτελέσματα. Και όσο θυμάμαι κάποιους “περισπούδαστους”, που λόγω Covid-19 και των προβλημάτων της Hertz στις ΗΠΑ μόνο, που δεν την είχαν… κλείσει την εταιρεία. Τότε η μετοχή ήταν κάπου στα 4, την πήγαν και στα 3 ευρώ. Τους “άδειασε” όλους αυτούς ο Ευτύχης Βασιλάκης και στα 10 το “χαρτί”.
*Χθες πιστώθηκαν στους κωδικούς 100 στελεχών της Eurobank οι μετοχές-stock option- που τους δόθηκαν. Δεν πιστεύω να ρευστοποίησαν (έστω στην πλειονότητα τους).
*Για ιστορικά μεγέθη της ElvalHalcor διαβάζω, γράφει και ο Απόστολος Σκουμπούρης σχετικά. Τζίρος σχεδόν 2 δισ. ( ! ), χωρίς να έχει εγκατασταθεί πλήρως η μηχανή παραγωγής χαμηλότατου προφίλ αλουμινίου κ.λ.π. Επίσης η διοίκηση έχει αγοράσει έκταση στα Οινόφυτα προκειμένου να κατασκευάσει μονάδα καθαρισμού βιομηχανικών αποβλήτων (έτσι δεν θα τα μεταφέρει αλλού, ούτε θα πληρώνει υψηλά κόστη). Οι δε εξαγωγές “σκίζουν”. Και όμως το “χαρτί” της εταιρειάρας δεν λέει να ξεκολλήσει από τα 1,4-1,5 ευρώ, και την “αστεία” αποτίμηση των 535,8 εκατ. Τι δεν καταλαβαίνω καλά…
*Η Chevron επιλέγει τη Μαρία Αγγελικούση και τον Σπύρο Πολέμη για τις μεταφορές της στη Μεσόγειο και μάλιστα με ναύλους πολύ υψηλούς. Το suezmax “Humble Warrior” της Polembros 150.000 dwt ναυλώθηκε για έναν έως τρεις μήνες έναντι 65 χιλιάδων δολαρίων ημερησίως, ενώ το “Maran Hellen” 156.000 dwt του 2017 της Maran έναντι του ιδίου ποσού. Η αγορά πλέον “βλέπει” πολύ ψηλά.