Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΗ Αλεξανδρούπολη, η Ηγουμενίτσα και τα συνοδά έργα

Η Αλεξανδρούπολη, η Ηγουμενίτσα και τα συνοδά έργα

Ημέρα εξελίξεων η σημερινή για δύο σημαντικά λιμάνια της χώρας. Για σήμερα έχει οριστεί η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, ενώ ανοίγουν επίσης οι προσφορές για τον λιμένα Ηγουμενίτσας. Η ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει τις δύο μεγάλες αποκρατικοποιήσεις.

Οι μνηστήρες του λιμένα Ηγουμενίτσας

Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας το διεκδικούν τρία σχήματα:

-ATTICA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ & ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.

-ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ GRIMALDI EUROMED S.p.A. & MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε. & ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε.

-ΟΛΘ Α.Ε.

Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας διεκδικείται από τους δυο κύριους χρήστες του,την ελληνική ATTICA, στην οποία ανήκουν οι HSW, Superfast και BlueStar και την ιταλική Grimaldi, στην οποία ανήκει η Minoan Lines. Επίσης, από τον ΟΛΘ που επεκτείνεται στα Βαλκάνια με τη δημιουργία dry port.

Ποιοι κοιτούν προς Αλεξανδρούπολη

Δικαίωμα κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για την Αλεξανδρούπολη έχουν αποκτήσει:

-QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT,

-BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS – EFA GROUP – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,

-CAMERON S.A. – GOLDAIR CARGO AE – BOLLORE AFRICA LOGISTICS,

-ΟΛΘ.

Το κυριότερο πλεονέκτημα του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης αποτελεί η γεωστρατηγική θέση του, καθώς το λιμάνι χρησιμοποιείται ως βάση για μεταφορά στρατιωτικού υλικού στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και όχι μόνο. Επίσης, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δύναται να αποτελέσει ενεργειακό κόμβο, καθώς βρίσκεται στο επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βαλκανική, μέσω πλωτού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Με την προϋπόθεση βελτιωτικών κινήσεων στη σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι σε θέση, ακόμη και τώρα, να ενισχύσει τις εμπορευματικές ροές με λιμάνια της Βουλγαρίας.

Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου των logistics, ο σιδηροδρομικός αυτός διάδρομος είναι σε θέση να αποτελέσει ικανοποιητική εναλλακτική διαδρομή της διάσχισης των στενών του Βοσπόρου για συγκεκριμένους τύπους φορτίων, αποφεύγοντας την Τουρκία, σε συνδυασμό με τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στην Αλεξανδρούπολη.

Η ΕΡΓΟΣΕ έχει ήδη δημοπρατήσει, μέσω Ανταγωνιστικού Διαλόγου, δυο σημαντικά έργα για την Αλεξανδρούπολη:

Το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και το τμήμα Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες (πεδινή χάραξη), με στόχο τη δημιουργία ηλεκτροκίνητων γραμμών υψηλών ταχυτήτων.

Αντίστοιχα, το υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών συμβασιοποίησε και το έργο της νέας Περιφερειακής Οδού, που θα συνδέει, κυρίως, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με την Εγνατία Οδό, αναβαθμίζοντας τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές του λιμένα.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ