*Όλο και περιπλέκεται η κατάσταση, άνοδος για το WTI στα 72,58$/βαρέλι την ώρα που γραφόταν η στήλη (21.30′). Οι Χούθι απειλούν, τα πλοία αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα, οι τιμές πετρελαίου ανεβαίνουν. Προστέθηκε το φονικό χτύπημα στο Ιράν, στο Κερμάν, στο νότιο Ιράν, στην επέτειο θανάτου του Κασέμ Σουλεϊμανί, που σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες σκότωσαν περισσότερους από 100 ανθρώπους. Νωρίς το πρωί της Τετάρτης επικρατούσαν σταθεροποιητικές τάσεις, μετά τις έντονες διακυμάνσεις της Τρίτης, με τους επενδυτές να ζυγίζουν τις ανησυχίες για την αμερικανική οικονομία και τις πιθανές διαταραχές του εφοδιασμού από τις συνεχιζόμενες εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι τιμές του πετρελαίου είχαν ανέβει περίπου 2 δολάρια νωρίτερα την εβδομάδα μετά τις επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα από αντάρτες Χούθι το Σαββατοκύριακο και την αναφερόμενη άφιξη ιρανικού πολεμικού πλοίου τη Δευτέρα. Μια ευρύτερη σύγκρουση θα μπορούσε να κλείσει κρίσιμους πλωτούς δρόμους για τη μεταφορά πετρελαίου και να διαταράξει τις εμπορικές ροές.
*Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι πολύ πιθανό να μην παραμείνει αμέτοχη, αρχής γενομένης από σήμερα, Πέμπτη. Ο Ζοζέπ Μπορέλ δήλωσε χθες ότι θα παρουσιάσει στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης μια πρόταση για τη δημιουργία μιας αποστολής με στόχο την προστασία των πλοίων και την ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα.
*Χοντραίνει το “παιχνίδι”, μετά την Ερυθρά Θάλασσα, τα Στενά του Ορμούζ; Απλά θυμίζω: Είναι το μόνο θαλάσσιο πέρασμα για τον Περσικό Κόλπο και γι’ αυτό έχουν μεγάλη στρατηγική σημασία. Στα βόρεια βρίσκεται το Ιράν και στα νότια τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Μουσαντάν, ένα εξκλάβιο του Ομάν. Στο στενότερο σημείο τους, τα στενά έχουν πλάτος 29 ναυτικά μίλια (54 χιλιόμετρα). Περίπου το 35% του πετρελαίου που μεταφέρεται μέσω ακτοπλοϊκών (και 20% των συνολικών) μεταφορών περνάει από τα Στενά του Ορμούζ. Περιττό να πούμε πως, η DeA ήταν η πρώτη και μόνη στήλη (της κατηγορίας της) με αναφορά-προειδοποίηση από νωρίς το πρωί της Τρίτης, πριν καν ξεκινήσει η πρώτη συνεδρίαση του “νέου έτους”. Όχι για να μη λέτε…
*Επιμένει και επανέρχεται το Bloomberg: Μια «τρύπα» στις δυτικές κυρώσεις σε βάρος του ρωσικού πετρελαίου λαμβάνει υλική υπόσταση στην Ελλάδα, στον Λακωνικό Κόλπο, όπου πετρελαιοφόρα μεγάλης ηλικίας, μη ταυτοποιήσιμης ιδιοκτησίας και ύποπτης σημαίας δένουν το ένα δίπλα στο άλλο προκειμένου να μεταφορτώσουν ρωσικό πετρέλαιο. Ωστόσο, η ουσία είναι στην απάντηση των ελληνικών αρχών πως, δεν μπορούν να εμποδίσουν τις δοσοληψίες με το ρωσικό πετρέλαιο, καθώς η μεταφορά από πλοίο σε πλοίο πραγματοποιείται έξω από τα ελληνικά χωρικά ύδατα. Ουδεμία αναφορά του έγκυρου πρακτορείου πως πρόκειται για διεθνή ύδατα.
*Ανασχηματισμός, με Μιχάλη Χρυσοχοΐδη για 5η φορά στο Προστασίας του Πολίτη. Σε γνώριμα του λημέρια και ο Άδωνις Γεωργιάδης, ξανά στο Υγείας. Για να δούμε, όπως και το “γιατί” από τον Άγγελο Συρίγο (και μάλιστα στο ΣΚΑΪ). Ευρωεκλογές γαρ…
*Είχε προειδοποιήσει η DeA ότι θα υπάρξουν “συνέργειες” και με τα επιχειρηματικά/επενδυτικά.
*Δεν προχωράει ο ΒΟΑΚ έγραφε χθες το radar- κάτι θα ξέρει ο Αντώνης…- που εάν ισχύει σημαίνει πως ούτε μέσω Μαξίμου βρέθηκε κοινός τόπος. Ωστόσο, εντύπωση- αρνητική βεβαίως- μου έκανε το “χώσιμο” στο μείον 6,33% της μετοχής της AVAX. Στα 1,716 ευρώ με αυξημένες συναλλαγές.
*Κατά τ’ άλλα, άλλη μία ανοδική συνεδρίαση για την Intrakat. Με 2,02% στα 4,79 ευρώ, νέο all year high και αποτίμηση στα 768,9 εκατ. Θα δείξει, εάν το ένα από τα δύο μεγάλα deals που είναι on track αφορά και την συγκεκριμένη εισηγμένη.
*Οι μειώσεις των επιτοκίων το 2024 είναι στην ατζέντα της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ, όπως φαίνεται από την δημοσιοποίηση των πρακτικών της τελευταίας συνεδρίασης. Ωστόσο, η περίληψη της συνεδρίασης σημείωσε ένα υψηλό επίπεδο αβεβαιότητας σχετικά με το πώς ή αν θα συμβεί αυτό. Το αναφέρω γιατί μου άρεσε η χθεσινή κίνηση του ΟΔΔΗΧ. Ακόμη και με 3μηνο έντοκο οι άνθρωποι στρώνουν την μπάλα. Και περισσότερα “τράβηξε” 812,5 εκατ. (από 625 εκατ. αρχικά) και φθηνότερα με 3,84% (από 3,88% στην αντίστοιχη έκδοση του Νοεμβρίου). Εκτιμώ πως εάν το επιχειρήσει και “βγει” με ομόλογο- πιθανότατα 10ετές όπως πέρυσι τον Ιανουάριο- θα γίνει…χαμούλης. Ξέρω και πολύ καλά, τι σας λέω…
*Ποιο το όφελος; περιμένω να δω το “κουπόνι” για τα εταιρικά της Autohellas και της Intralot. Όπως και ποιες τράπεζες θα βγουν με Tier, preferred e.t.c. Πρακτικά τα ευρωεπιτόκια θα παραμένουν υψηλά (στο 4%) για όλο το πρώτο 3μηνο, σε αυτό το διάστημα το “παράθυρο” θα είναι διάπλατα ανοιχτό για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Και βλέπουμε.
*Στα 72,8 εκατ. η αξία συναλλαγών χθες, σε 5 μετοχές (Εθνική, Alpha Bank, Πειραιώς, ΔΕΗ και ΟΤΕ) τα 36 εκατ. Αίσθηση έκανε το χθεσινό συν 2,06% του ΟΤΕ στα 13,40 ευρώ. Η μετοχή είχε υποαποδώσει το 2023- με απώλειες 11%- έρχεται από χαμηλά συνεπώς μπορεί να δώσει αντίδραση προς τα 14 ευρώ.
*Viohalco (με 4,54% στα 5,53 ευρώ) και ElvalHalcor (με 6,84% στα 2,03 ευρώ) πρέπει να “κλείσει η ψαλίδα” με την Cenergy Holdings. Ειδικότερα για την ElvalHalcor είχε παρά ανοίξει.
*Με περιπέτειες ξεκινά η χρηματιστηριακή χρονιά, καθώς οι Διεθνείς Αγορές δείχνουν αδύναμες να απορροφήσουν τις ρευστοποιήσεις, όπως επισημαίνει ο Συμεών Μαυρουδής. Οι αφορμές ίσως ήταν η υποβάθμιση της Apple από τη Barclays και η φημολογία (ανακοιν. Πέμπτη) ότι η Tesla δεν θα καταφέρει να επιτύχει τους τιθέμενους στόχους παράδοσης οχημάτων για το τέταρτο 3μηνο 2023. Για το τελευταίο να παραθέσω την εξής άποψη: O μεγαλύτερος κίνδυνος για τους επενδυτές δεν αφορά τόσο στο πότε και πόσο θα αρχίσουν να μειώνουν τα επιτόκια οι κεντρικοί τραπεζίτες, όσο μία ενδεχόμενη πτώση στα κέρδη ανά μετοχή μεγαλύτερη από αυτήν που αναμένουν οι αναλυτές, σημειώνει ο Adam Chrisafulli της Vital Knowledge.
*Το αδιέξοδο με τα όρια εγγυητικών των τραπεζών προς τις κατασκευαστικές θα μπορούσε να λυθεί μέσω στρατηγικών συνεργασιών, ιστορικών συμβιβασμών από την πλευρά των εργολάβων, γενικά από δημιουργία οικονομίας κλίμακος. Στα 898 εκατ. η αποτίμηση του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, στα 772 εκατ. της Intrakat. Δεν είναι της παρούσης- αλλά από 6 Μαΐου 2024 και για ένα χρόνο η Motor Oil έχει δικαίωμα ενεργοποίησης του put option στην Reggeborgh του 25% της συμμετοχής στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ στα 1,75 ευρώ/μτχ (δηλαδή όσο το αγόρασε Μάϊο 2022). Κοινός τόπος πως εμβληματικά/φιλόδοξα και κοστοβόρα μεγάλα projects για να υλοποιηθούν θα πρέπει να τα “βρουν” άσπονδοι μεταξύ τους και παλιοί ανταγωνισμοί να ξεχαστούν. Αρκετοί ομιλούν με αρκετούς στον ευρύτερο κλάδο.
*Στο ΙΡΟ του 20% του ΔΑΑ Ελευθέριος Βενιζέλος και το placement για το 27% της Πειραιώς προσβλέπει η κοινότητα προκειμένου να αποκτήσει σχετικό “βάθος” η “ρηχή” αγορά μας. Εκτός και εάν ενδιάμεσα κλείσει ένα από τα δύο πολύ γερά deals που είναι στα σκαριά. Ακόμη καλύτερα εάν συμφωνηθούν αμφότερα, οπότε αλλάζει όλο το σκηνικό.
*Από ποιον κλάδο θα υπογραφεί η πρώτη συμφωνία, για το 2024; εδώ μας θέλω.
*Το εφάρμοσε στην ακτοπλοΐα, θα μπορούσε και στον κλάδο της υγείας. Το “κάντο όπως με την Attica Συμμετοχών/ΑΝΕΚ” φαίνεται πως υιοθετεί η Πειραιώς μέσω Ημιθέας, Euromedica με στήριξη των Αμερικανών του Farallon. Σαν να λέμε, οι κύριοι παίκτες θα είναι CVC Capital, Πειραιώς και Ιατρικό. Θα αποεπενδύσει μέσα στο 2024 η πρώτη; ή μήπως προτεραιότητα έχουν τα κατεψυγμένα του “Μπάρμπα Στάθη”.
*Θεαματική Performance με 6,61% πάνω από τα 5 στα 5,08 ευρώ. Από τους κλάδους που θα “δώσει” και νέες συγχωνεύσεις και νέες εισαγωγές και υπεραξίες.
*Real Cons, με αξιώσεις προς τα 2,80 ευρώ.