Τετάρτη, Ιανουάριος 22, 2025
ΑρχικήΚΟΙΝΩΝΙΑΕΡΓΟΣΕ: Προς υπογραφή το Κιάτο - Αίγιο

ΕΡΓΟΣΕ: Προς υπογραφή το Κιάτο – Αίγιο

Σε τροχιά μπαίνει το τρένα στην Πελοπόννησο με την υπογραφή του έργου ανάταξης της ηλεκτροκίνησης μεταξύ Κιάτου και Αίγιου να σηματοδοτεί την αναζωογόνηση του σιδηροδρομικού δικτύου της περιοχής το οποίο παραμένει ανενεργό από το 2011. Ειδικότερα η σύμβαση του έργου της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο αναμένεται να υπογραφεί στις 6 Ιουλίου μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και της κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ η οποία αναλαμβάνει το έργο με ποσοστό έκπτωσης 18,34%.

Οι ενδιαφερόμενοι για τον διαγωνισμό ήταν συνολικά τρεις με τις άλλες δύο προσφορές να προέρχονται από τις εταιρείες ΑΒΑΞ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Η διαγωνιστική διαδικασία ολοκληρώθηκε και το έργο, αρχικού κόστους 83,91 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) παρουσιάστηκε στη Βουλή των Ελλήνων. Αναθέτουσα αρχή είναι η ΕΡΓΟΣΕ.

Σημειώνεται πως η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ πέρα από το έργο ηλεκτροκίνησης Κιάτο-Αίγιο, έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος και στο έργο ολοκλήρωσης του τμήματος Αίγιο-Ρίο. Έτσι η κοινοπραξία πρόκειται να αναλάβει την πλήρη αποπεράτωση των σιδηροδρομικών έργων από το Κιάτο μέχρι το Ρίο.

Χρηματοδότηση του έργου

H χρηματοδότηση καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 ενώ το έργο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί ως έργο-γέφυρα από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Το συγκεκριμένο έργο είχε βγει στον αέρα το 2018, αλλά ο διαγωνισμός ακυρώθηκε λόγω προβλημάτων. 

Η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο θα ολοκληρώσει την νέα διπλή γραμμή η οποία λειτουργεί από το καλοκαίρι του 2020. Με την ολοκλήρωση των έργων το 2025, θα μπορούν να κινούνται τα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα σε διπλές γραμμές με ταχύτητες που φτάνουν κατά τμήματα μέχρι και τα 200 χλμ/ώρα.

Η διάρκεια της σύμβασης για την ολοκλήρωση των απαραίτητων έργων είναι 30 μήνες. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και περίοδος 36 μηνών συντήρησης της ηλεκτροκίνησης μετά το πέρας των κατασκευών.

Τα έργα έχουν μήκος 70,6 χιλιόμετρα, ενώ περιλαμβάνουν τηλεπικοινωνιακά συστήματα πληροφόρησης επιβατών, σύστημα ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης και ενδοεπικοινωνία, κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης, φυτεύσεις, εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων σε εντοπισμένα σημεία.

Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά σε:
·Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης με δύο υποσταθμούς τροφοδοσίας 150kv/25kv/50Hz ισχύος 2Χ15MVA και συστήματος εναέριας γραμμής επαφής 25
kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA) από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας.
·Φύτευση των χώρων πλησίον των υποσταθμών σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους.
·Εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων και συστήματος σταθμών μέτρησης θορύβου που απαιτούνται βάσει των περιβαλλοντικών όρων του έργου και της
ισχύουσας ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί ορίων θορύβου που προέρχεται από τη λειτουργία συγκοινωνιακών έργων.
·Εγκατάσταση παθητικού δικτύου μεταφοράς δεδομένων και σημάτων σιδηροδρομικών συστημάτων.
·Εγκατάσταση Συστήματος Πληροφόρησης Επιβατών – Passenger Information System(PIS).
·Εγκατάσταση Συστήματος Ανακοινώσεων, Κλήσεων Ανάγκης και Ενδοεπικοινωνίας – Public Address, Emergency Communication (PA/ΕC).
·Εγκατάσταση Συστήματος Κλειστού Κυκλώματος Τηλεόρασης (CCTV) στις Σιδηροδρομικές Σήραγγες του τμήματος γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη.
·Εγκατάσταση Σήμανσης Στάσεων και Σταθμών του τμήματος.
·Στην επαλήθευση «ΕΚ» των υποσυστημάτων «ενέργεια» και «υποδομή» της γραμμής Κιάτο-Ροδοδάφνη, στην έκταση και στα σημεία που έχει εφαρμογή στο παρόν έργο.

Ανοίγει η σιδηροδρομική «οδός» για την Πάτρα

Την ίδια στιγμή προχωρά και ο διαγωνισμός για το έργο ολοκλήρωσης και θέσης σε λειτουργία της γραμμής Αίγιο-Ρίο που θα φέρει το τρένο στην πόρτα της Πάτρας. Το έργο με κόστος 179 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει τις γραμμές, ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση και ETCS αλλά και την κατασκευή νέων σταθμών.

Στις αρχές του έτους ξεκίνησε και ο διαγωνισμός για το πολυσυζητημένο τμήμα από το Ρίο μέχρι την πόλη (Άγιος Διονύσιος) και το νέο λιμάνι της Πάτρας (Άγιος Ανδρέας).

Τα έργα εντάσσονται στην εξαγγελία του υπουργείου Υποδομών για την προώθηση έργων 4 δισ. ευρώ που θα αναβαθμίσουν το σιδηροδρομικό δίκτυο, θα ενώσουν λιμάνια και ΒΙΠΕ με αυτό και θα συμβάλουν στην προσπάθεια της χώρας να καταστεί διεθνής κόμβος μεταφορών.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ