Το πόδι στο… γκάζι για ναυπηγήσεις πλοίων έχουν βάλει οι ναυτιλιακές εταιρείες το 2024, ασκώντας παράλληλα ιδιαίτερη πίεση στις ναυπηγικές μονάδες.
Σύμφωνα με την Clarkson Research Services Ltd, οι πλοιοκτήτες έχουν επενδύσει περισσότερα από 188 δισεκατομμύρια δολάρια σε ναυπηγήσεις τους πρώτους 11 μήνες του έτους, ξεπερνώντας τόσο σε όγκο όσο και σε αξία τις παραγγελίες του 2007.
Μάλιστα, δύο από τα τρία μεγαλύτερα ναυπηγεία του κόσμου δεν διαθέτουν slots τουλάχιστον έως το 2028. Είναι χαρακτηριστικό, για παράδειγμα, ότι η HD Hyundai Heavy Industries Co. έχει εξασφαλίσει παραγγελίες ύψους 20,5 δισ. δολαρίων για 181 πλοία, υπερβαίνοντας τον ετήσιο στόχο της κατά 52% .
Πόσα πλοία παρήγγειλαν οι Έλληνες το 2024
Στο μεταξύ, δραστήριοι ήταν οι Έλληνες εφοπλιστές το 2024, όπου παρά τις τιμές ναυπηγήσεων, που καταγράφουν σημαντικές αυξήσεις και την αβεβαιότητα σχετικά με τα εναλλακτικά καύσιμα, συνεχίζουν να ηγούνται της παγκόσμιας ναυτιλιακής αγοράς, επενδύοντας σε πράσινα πλοία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, οι Έλληνες εφοπλιστές, μέσα στο 2024, παρήγγειλαν 38 φορτηγά πλοία, 127 δεξαμενόπλοια, 30 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 8 πλοία μεταφοράς LNG και 27 πλοία μεταφοράς LPG.