Η σημαντική αύξηση της κινητικότητας που παρατηρείται το φετινό φθινόπωρο στην πρωτεύουσα επαναφέρει την ανάγκη της βελτιστοποίησης των παρεχόμενων συγκοινωνιακών υπηρεσιών των ΜΜΜ. Η επέκταση του μετρό στον Πειραιά αναμένεται να δώσει μια ανάσα καθώς υπολογίζεται ότι θα οδηγήσει περίπου 340.000 μετακινούμενους στα μέσα σταθερής τροχιάς. Η μεγάλη πληγή ωστόσο του δικτύου αστικών συγκοινωνιών παραμένει τα λεωφορεία τα οποία μάλιστα διαθέτουν, γεωγραφικά, και το πιο διευρυμένο δίκτυο εξυπηρέτησης. Εν αναμονή των νέων λεωφορείων, που θα αντικαταστήσουν μεγάλο μέρος του υφιστάμενου στόλου των οχημάτων της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) το υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών αναζητά ήδη τρόπους βελτίωσης της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού. Ένα μέτρο που έχει ατονήσει τα τελευταία χρόνια και επανέρχεται ενεργά στη συζήτηση είναι αυτό των λεωφορειολωρίδων, το οποίο με την προϋπόθεση της αυστηρής και συστηματικής αστυνόμευσης μπορεί να επιφέρει σημαντική μείωση του χρόνου των δρομολογίων. Με δεδομένο ωστόσο ότι οι αστυνομικές δυνάμεις δεν επαρκούν προκειμένου να διενεργούν σε καθημερινή βάση ελέγχους, η λειτουργία των καμερών ασφαλείας στις λεωφορειολωρίδες αποτελεί τη μοναδική λύση για την επίβλεψη των λωρίδων αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων. Έτσι ο ΟΑΣΑ προχωρά στην επαναπροκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού για την προμήθεια καμερών καταγραφής των παραβιάσεων στις λεωφορειολωρίδες. Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί πριν από 1,5 χρόνο περίπου (αρχές 2021) χωρίς όμως αποτέλεσμα, καθώς κηρύχθηκε άγονος λόγω παρέλευσης του προβλεπόμενου διαστήματος κατόπιν δικαστικών προσφυγών των συμμετοχόντων εταιρειών.
Ο διαγωνισμός, ο οποίος φαίνεται ότι προχωρά άμεσα περιλαμβάνει την προμήθεια 12 ψηφιακών καμερών καταγραφής και την τοποθέτησή τους σε σχετικούς θαλάμους υποδοχής. Παράλληλα στο αντικείμενο του έργου εντάσσεται και η προμήθεια δύο σταθμών εργασίας, καθώς και η εγκατάστασή τους σε διευθύνσεις της τροχαίας. Οι αρμόδιες διευθύνσεις της ΕΛ.ΑΣ είναι αυτές που θα αναλάβουν την επεξεργασία, έκδοση και αποστολή των παραβάσεων στις λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας των λεωφορείων.
Η αξία του έργου ανέρχεται σε 490.800 ευρώ χωρίς ΦΠΑ (420.000 ευρώ για τις 12 κάμερες, 58.800 ευρώ για τους θαλάμους υποδοχής και 12.000 ευρώ για τους σταθμούς εργασίας) και η αποσφράγιση των προσφορών που θα υποβληθούν είναι προγραμματισμένη για τις 5 Δεκεμβρίου 2022.
Είναι άξιο αναφοράς ότι μέχρι σήμερα όπου υπάρχουν κάμερες εν λειτουργία αυτές είναι αναλογικές με το κόστος λειτουργίας και συντήρησής τους να κρίνεται πλέον ασύμφορο, ενώ εμφανίζουν περιορισμένη ευελιξία σε σχέση με τις αντίστοιχες ψηφιακές.