Τρίτη, 19 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚΟΙΝΩΝΙΑΕντός του έτους η δημοπράτηση του μετρό προς το Ίλιον

Εντός του έτους η δημοπράτηση του μετρό προς το Ίλιον

Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται η δημοπράτηση της επέκτασης της γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον. Πρόκειται για σημαντική επέκταση καθώς αποτελεί την πρώτη της κόκκινης, γραμμής 2 από το 2013 οπότε και έφτασε στην Ανθούπολη και το Ελληνικό. Στόχος της Αττικό Μετρό σε επόμενο χρόνο είναι η επέκταση της γραμμής προς το Μενίδι με τρεις σταθμούς που θα διασχίζουν το Καματερό και το Ζεφύρι.  

Η υπόγεια επέκταση, της γραμμής που θα δημοπρατηθεί έως το τέλος του έτους, θα ξεκινά από την Ανθούπολη και θα έχει συνολικό μήκος 4χλμ. Θα διαθέτει τρεις νέους σταθμούς: ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ, ΙΛΙΟΝ, ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ. Στην άμεση περιοχή εξυπηρέτησης των σταθμών (μέχρι 500μ.) εξυπηρετούνται περίπου 46.000 κάτοικοι. Η επιβατική κίνηση εκτιμάται ότι θα φτάσει συνολικά τους 51.000 επιβάτες ημερησίως.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου 500 εκατ. ευρώ, ενώ η χρηματοδότηση του είναι προγραμματισμένο να καλυφθεί με τη συγχρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Στο έργο περιλαμβάνεται επίσης και η κατά 20.000 τ.μ. επέκταση του Αμαξοστασίου «Ελαιώνα» με συντήρηση του τροχαίου υλικού.

Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε πέντε χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης. Η δημοπράτηση όπως έγινε και στη γραμμή 4 θα έχει δύο φάσεις: θα ξεκινήσει με την εκδήλωση ενδιαφέροντος, στη συνέχεια θα περάσει στην Β`φάση για τις τεχνικές προσφορές και στη συνέχεαι την υποβολή των οικονομικών προσφορών από όπου θα προκύψει τελικά και ο ανάδοχος.

Η «εξυπνη» γραμμή

Η κατασκευή όμως της νέας γραμμής 4 όμως θα είναι «έξυπνη». Το πρώτο δημόσιο έργο στη χώρα, στο οποίο χρησιμοποιείται πλήρως η τεχνολογία ΒΙΜ είναι η Γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα.

Παράλληλα μετά την παράδοση της επέκτασης στην κυκλοφορία θα γίνεται δυναμική διαμόρφωση των χρονοαποστάσεων μεταξύ των συρμών με βάση την on-line καταμέτρηση επιβατών αλλά και την πληροφόρηση της πληρότητας των βαγονιών των συρμών στους επιβάτες στις αποβάθρες των σταθμών. Προβλέπεται επίσης επιστροφή Αναγεννώμενης Ενέργειας Πέδης στο Δίκτυο 20 kV της πόλης, σύστημα Σηματοδότησης τύπου CBTC, Θύρες ασφαλείας στις αποβάθρες (PSD), Εξελιγμένοι Αυτοματισμοί και Κυβερνοασφάλεια, Κάμερες (CCTV) με εξελιγμένες δυνατότητες ασφαλείας και συντήρηση με βάση την Κατάσταση / Λειτουργία.

Σημειώνεται ότι η κατασκευή της γραμμής 4 είναι σε εξέλιξη με τις πρόδρομες εργασίες, ενώ υπό συναρμολόγηση είναι και ο Μετροπόντικας. Η ολοκλήρωση της γραμμής εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις έχει προγραμματιστεί για το τέλος του 2029.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ