Δευτέρα, 8 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΕΝΕΡΓΕΙΑΕμπορία καυσίμων: Συντονισμένα πυρά για το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους

Εμπορία καυσίμων: Συντονισμένα πυρά για το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους

Οι στρεβλώσεις της αγοράς και ειδικότερα οι φόροι και το πλαφόν στα περιθώρια κέρδους που έχει η αλυσίδα αξίας στην εμπορία καυσίμων οδηγούν σε κυριαρχία των παραβατικών στην αγορά καυσίμων με βάση όσα ανέφερε, χθες, ο Γιάννης Αληγιζάκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ελινόιλ, που είναι και πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος από το βήμα της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων, αλλά και η Ομοσπονδία των Εμπόρων Καυσίμων.

Πυρά για φόρους – Επικοινωνιακό το πλαφόν

Εστιάζοντας στις στρεβλώσεις της αγοράς ο κ. Αληγιζάκης σημείωσε ότι:Η Ελλάδα έχει υψηλές τιμές στα καύσιμα λόγω των πολύ υψηλών φόρων που καλύπτουν ελλείμματα. Η κυβέρνηση αποφάσισε μονομερώς να συνεχίσει το πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους το οποίο αναρωτιέμαι ποιον ευνοεί; Το πλαφόν που μπήκε το 2022 δεν αναγνωρίζει ούτε την αύξηση στα επιτόκια, ούτε την αύξηση στον κατώτατο μισθό, μπήκε με δεδομένα που δεν υπάρχουν σήμερα. Σήμερα οι εταιρείες πετρελαιοειδών (ο μόνος κλάδος που καταβάλει φόρο εκ των προτέρων) έχουν καθαρό περιθώριο κέρδους σχεδόν 0,5% βάσει έρευνας του ΙΟΒΕ” τόνισε και συμπλήρωσε ότι για να επιβιώσει μία εταιρεία σήμερα στην Ελλάδα πρέπει είτε να επεκταθεί εκτός Ελλάδας είτε να βάζουν οι μέτοχοι συνεχώς νέα κεφάλαια, αλλιώς θα έχει ζήτημα βιωσιμότητας, το κράτος όλα αυτά τα κάνει για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους, το πλαφόν είναι μία στρέβλωση της αγοράς που ευνοεί τους παραβατικούς πρατηριούχους. Ο έντιμος πρατηριούχος είτε θα φύγει από την αγορά, είτε θα πουλήσει το πρατήριο στον παραβατικό, το κράτος αναγνωρίζει το δίκαιο αίτημά μας για κατάργηση του πλαφόν αλλά αυτό ως διά μαγείας μένει”, σημείωσε.

“Το αυτονόητο που δεν υπάρχει στη Ελλάδα”

Παράλληλα συνέχισε την κριτική του σε κινήσεις της πολιτείας όλα αυτά τα χρόνια, που επηρεάζουν καταλυτικά το επιχειρηματικό περιβάλλον.

“Αναρωτιέμαι πόσο θα ήταν καλύτερα, να μπορούσαμε προς όφελος μετόχων και εργαζομενων να λειτουργήσουμε σε ένα πλαίσιο, χωρίς αθεμιτες κρατικες παρεμβασεις. Εάν μπορούσε η Πολιτεία να διασφαλίσει το αυτονόητο για μια επιχείρηση, για οποιοδήποτε κλάδο στην Ελλάδα” τόνισε.

“Έχουμε όπως και άλλοι κλάδοι έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια  σειρά από στρεβλώσεις που εμποδίζουν τη δραστηριότητά μας. Κι  αν υπήρχε η διεθνής διάσταση με κρίσεις,  όπως το 2014 με την οικονομία και το 2020 με κοβιντ, που μηδένισε η αγορά,  πιθανότητα η εταιρεία θα αντιμετωπίζει πρόβλημα βιωσιμότητας. Αναρωτιέμαι, αν ο πολίτης έχει προβληματιστεί, εφόσον σα χώρα θέλουμε επενδύσεις, γιατι μετά από την αποχώρηση BP Shell  Mobil, δεν ηρθαν να επενδύσουν εδώ, αν κι έχουν παρουσία, σε μικρότερες αγορές όπως πχ Κύπρο Βαλκανια, μεγάλες διεθνείς εταιρείες” ανέφερε ο κ. Αληγιζάκης.

“Η υπερρύθμιση, η παραβατικότητα  είναι τα ζητήματα. Οι ξένοι δεν έχουν σχέση με τι γίνεται εδω. Κι όλα αυτά την ώρα που έχουμε μια κυβέρνηση που λέει ότι πιστεύει στις επενδύσεις. Και ο πιο ριψοκίνδυνος θα σκεφτεί να επενδύσεις εδώ” κατέληξε.

Ο ίδιος δεν παρέλειψε να σημειώσει ότι αποτελεί ελπίδα η έναρξη πλήρους λειτουργίας του συστήματος εισροών – εκροών, αλλά και της νέας νομοθεσίας με τη “δέουσα επιμέλεια” την ευθύνη, δηλαδή, που έχουν οι εταιρείες για το δίκτυό τους, αλλά υα αυστηρά πρόστιμα. Τόνισε, δε, ότι θα πρέπει ο νόμος να εφαρμοστεί μια και χωρίς αυτό θα μείνει κενό γράμμα. Με αφορμή, δε, την αναστολή απόφασης σφραγίσματος από την ΑΑΔΕ παραβατικού πρατηρίου τόνισε με νόημα “Πρέπει να εφαρμοστεί σωστά από όλους ο νόμος” υπογράμμισε θέτοντάς το ως προϋπόθεση για εξυγίανσης της αγοράς. “Εάν ο νόμος εφαρμοστεί και είμαι βέβαιος ότι αυτό θα γίνει, τότε ναι υπάρχουν ελπίδες. Θα βελτιωθεί η κατάσταση και οι εταιρειες που βασίζονται στην ποιοτητα τα επόμενα χρόνια θα έχουν μια καλύτερη πορεία” τόνισε.

Η ΠΟΠΕΚ

Την ίδια ώρα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων διαμαρτύρεται με επιστολή της στον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Τάκη Θεοδωρικάκο εξηγώντας ότι είναι αδύνατη η επιβίωση των πρατηρίων με την εφαρμογή πλαφόν στα καύσιμα.  καθώς ο κλάδος βρίσκεται οικονομική ασφυξία, σηκώνοντας επί σειρά ετών  το βάρος όλων των αυξήσεων της αγοράς, καθώς και της εφαρμογής νέων νομοθετικών υποχρεώσεων.

Παράλληλα η ΠΟΠΕΚ αναφέρει ότι  για τις υψηλές τιμές δεν έχουν ευθύνη οι βενζινοπώλες.

“Είμαστε ο μοναδικός κλάδος που απαγορεύσατε (πλαφόν με μοναδιαίο  υπολογισμό) να προσαρμόσει το κόστος των λειτουργικών  εξόδων  του.

Δεν μπορούμε να  κατανοήσουμε πώς εξακολουθείτε, με αυτήν την τακτική,  να απαγορεύετε την αύξηση περιθωρίου κέρδους κάποιων λεπτών του ευρώ  σε μία ζημιογόνα επιχείρηση, ώστε εν τέλει να σταματήσει να καταγράφει ζημίες για  να μην χρεοκοπήσει;

Γνωρίζετε ότι η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (Δ.Ι.Μ.Ε.Α.) επέβαλλε πρόστιμα ύψους 5.000 ευρώ για αυξημένο συνολικό  ημερήσιο κέρδος των δύο ή τριών ευρώ σε τζίρο 10.000 ευρώ;;

Ο κλάδος μας είναι διατεθειμένος να προβεί σε μαζικές κινητοποιήσεις και ασφαλώς αυτό δεν θα ήταν γόνιμο να συμβεί εν αρχή  της υπουργικής  θητείας σας.

Για όλους τους προαναφερόμενους λόγους  ζητάμε να προχωρήσετε σε  αύξηση στο περιθώριο κέρδους των πρατηρίων  τουλάχιστον κατά τρία λεπτά  σε όλη την  διάρκεια ισχύος του πλαφόν, που ευχόμαστε  ότι δεν θα είναι εκτεταμένη, όπως επίσης να επανέλθει η διάταξη για σύσταση στον πρατηριούχο  από τους ελεγκτές όταν υπερβαίνει το ημερήσιο κέρδος κατά  μερικά ευρώ, δεδομένου ότι οι εναλλαγές των διυλιστηριακών τιμών μπορεί να είναι βίαιες,  διότι παρατηρείται το γεγονός τα πρατήρια όταν αγοράσουν εκ νέου καύσιμα αυτά να είναι ακριβότερα από εκείνα  που πούλησαν, με ότι αυτό σημαίνει” αναφέρει η ΠΟΠΕΚ. 

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ