Περαιτέρω ανάπτυξη σημείωσε σύμφωνα με ανακοίνωση, η ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas τη διετία 2023-2024, σε ένα περιβάλλον υψηλών τιμών πρώτων υλών, ενέργειας και άλλων αυξήσεων στα κόστη της εταιρίας, ενώ παράλληλα διατήρησε την ανταγωνιστικότητα της, εντατικοποιώντας την καινοτομία, τις προωθήσεις και την πολιτική συγκράτησης των τιμών, με απτά αποτελέσματα μειωμένων τιμών στα ράφια σε σημαντικές κατηγορίες βασικών προϊόντων της, το 2024.
Συγκεκριμένα, η ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas με βάση την ανακοίνωση, σημείωσε ικανοποιητική πορεία το 2023. Όπως αναφέρει, με βάση την στρατηγική καινοτομίας και την υποστήριξη των προϊόντων της, διατήρησε την αναπτυξιακή της πορεία και το αποτύπωμα της στην αγορά, ενώ παράλληλα λόγω της οικονομικής συγκυρίας ενίσχυσε τις προωθητικές/εκπτωτικές ενέργειες σε ένα ευρύ αριθμό βασικών προϊόντων για το καλάθι του νοικοκυριού. Όσον αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα*, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα €379,5 εκατ., αυξημένος κατά 10,7% σε σχέση με το 2022, τα κέρδη προ τόκων φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στο ποσό των €16,2 εκατ. ενώ τα αποτελέσματα μετά από τους φόρους ανήλθαν στο ποσό των €13,0 εκατ.
Κατά το 2024, η πορεία της εταιρείας κρίνεται επίσης ικανοποιητική όσον αφορά τις πωλήσεις και τα μερίδια της στην αγορά. Σ’ αυτό συνέβαλε η στήριξη των μάρκων μας μέσω ενισχυμένης επένδυσης στην διαφήμιση και η πολιτική συγκράτησης και μείωσης των τιμών στα ράφια των καταστημάτων (άμεσα ή έμμεσα μέσω προωθήσεων). Με βάση στοιχεία Nielsen, το 2024, τα καθαριστικά προϊόντα μας, τα απορρυπαντικά, τα παγωτά και τα τρόφιμα παρουσίασαν μείωση των μέσων τιμών στα ράφια, κατά -2.9%, -9.0%, -3.5% και -5.5% αντίστοιχα.
Η αναπτυξιακή στρατηγική One Unilever
Η προσαρμογή της εταιρείας στο νέο μοντέλο λειτουργίας One Unilever τέθηκε σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2025 και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του έτους.
Στο πλαίσιο της νέας οργάνωσης One Unilever, όπως αναφέρεται, η ελληνική εταιρεία αναβαθμίζεται και αναλαμβάνει για πρώτη φορά διευρυμένο περιφερειακό ρόλο, ο οποίος, με κέντρο διοίκησης την Ελλάδα, καλύπτει την Κύπρο, τα Βαλκάνια και τις Βαλτικές χώρες. Αυτή η εξέλιξη αποτελεί μια ισχυρή αναγνώριση της επιτυχημένης πορείας της εταιρείας στην ελληνική αγορά όλα αυτά τα χρόνια.
Η νέα στρατηγική στηρίζεται σε μια διαφορετική οργάνωση που στόχο έχει η εταιρεία να γίνει πιο ευέλικτη, ανταγωνιστική και να έλθει πιο κοντά στον καταναλωτή και τις ολοένα εξελισσόμενες προτιμήσεις και ανάγκες του. Η νέα οργανωτική δομή έχει οριστικοποιηθεί και είναι στη φάση της υλοποίησης. Τέλος, η δραστηριότητα του Παγωτού θα διαχωριστεί παγκοσμίως με απόσχιση και εισαγωγή της νέας εταιρείας στα χρηματιστήρια του Άμστερνταμ, του Λονδίνου και της Νέας Υόρκης, δηλαδή στα ίδια τρία χρηματιστήρια στα οποία διαπραγματεύονται σήμερα οι μετοχές της Unilever PLC. Η επικεφαλής εταιρεία του Παγωτού θα συσταθεί στην Ολλανδία και θα έχει την έδρα της στο Άμστερνταμ. Η απόφαση αυτή ελήφθη μετά από ενδελεχή εξέταση από το Διοικητικό Συμβούλιο των επιλογών διαχωρισμού, με σκοπό τη μεγιστοποίηση των αποδόσεων για τους μετόχους, τη δημιουργία προϋποθέσεων επιτυχίας για την εταιρεία του Παγωτού και τη διασφάλιση της ολοκλήρωσης του μετασχηματισμού μέχρι το τέλος του 2025.
Διευκρινίζεται ότι, όπως έχει ήδη αναφερθεί, η καθυστέρηση στη δημοσίευση των αποτελεσμάτων οφείλεται σε διαδικαστικούς λογούς, οι οποίοι έχουν πλέον αρθεί και ως εκ τούτου τα αποτελέσματα των επόμενων οικονομικών χρήσεων, θα δημοσιευθούν εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών.