Πέμπτη, 6 Μαρτίου, 2025
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΕΖΑ: Νέα αύξηση κεφαλαίου και καινούρια προϊόντα με στόχο την κερδοφορία

ΕΖΑ: Νέα αύξηση κεφαλαίου και καινούρια προϊόντα με στόχο την κερδοφορία

Σε γόνιμη περίοδο ανασυγκρότησης και ανάπτυξης με χρηματοοικονομικό νοικοκύρεμα και λανσάρισμα νέων προϊόντων βρίσκεται η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ), η οποία μετά από μια μεγάλη περίοδο δυσκολιών και ζημιών, βλέπει πλέον ολοένα και πιο ξεκάθαρα τη βελτίωση των μεγεθών της, με τη διοίκησή της να εκτιμά ότι μέσα στο επόμενο έτος θα επιστρέψει στην κερδοφορία.

Το 2024 αποτέλεσε έτος ισχυρής ανάπτυξης και στρατηγικής εξέλιξης για την Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης, καθώς η εταιρεία συνέχισε να εδραιώνει τη θέση της στον κλάδο, επενδύοντας σε καινοτομία, αποδοτικότητα και βιώσιμη ανάπτυξη. Παράλληλα, την τελευταία διετία έχει καταφέρει να γυρίσει σε θετικά EBITDA, στοχεύοντας το 2026 να πετύχει καθαρή κερδοφορία στην τελική γραμμή.

Αύξηση κεφαλαίου κατά 7 εκατ. ευρώ

Τον Φεβρουάριο του 2025, η ΕΖΑ ολοκλήρωσε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 7 εκατ. ευρώ, με τη συμμετοχή όλων των υφιστάμενων μετόχων, δηλώνοντας κατά αυτόν τον τρόπο έμπρακτα την πίστη τους στο επιχειρηματικό μοντέλο. Παράλληλα, πέτυχε σημαντική μείωση του δανεισμού καθώς από τα 27 εκατ. ευρώ που ήταν το 2022 μειώθηκε στα μειώθηκε στα 22,6 εκατ. ευρώ το 2023, ενώ στο τέλος του 2024 περιορίστηκε περαιτέρω στα 19,8 εκατ. ευρώ. Η μείωση του δανεισμού, θα επιφέρει σημαντική βελτίωση στα αποτελέσματα της χρήσης 2025, καθώς τα χρηματοοικονομικά έξοδα θα διαμορφωθούν χαμηλότερα κάτι που θα βελτιώσει περαιτέρω τις ταμειακές ροές.

Μετά την ΑΜΚ, το ποσοστό του ελληνικού επενδυτικού fund Diorama I στο μετοχικό κεφάλαιο της ΕΖΑ διαμορφώνεται περίπου στο 42%, περίπου στο ίδιο ποσοστό είναι και το μερίδιο που κατέχει προσωπικά ο πρώην πρόεδρος του ΣΕΒ και πρώην ιδιοκτήτης της γαλακτοβιομηχανίας Δέλτα Δημήτρης Δασκαλόπουλος, ενώ ο Θανάσης Συριανός ελέγχει περίπου το 16% των μετοχών.

Μεγέθη

Το 2022 ο κύκλος εργασιών της ΕΖΑ ήταν στα 30,5 εκατ. ευρώ, το 2023 διαμορφώθηκε στα 31,5 εκατ. ευρώ, ενώ το 2024, σύμφωνα με τη διοίκηση, ενισχύθηκε περίπου 10% συγκριτικά με το 2023. Συνάμα, όπως τόνισε χθες η διοίκηση της εταιρείας σε συνάντηση με δημοσιογράφους στην Αθήνα, οι στοχευμένες επιχειρηματικές κινήσεις και η προσαρμογή στις απαιτήσεις της αγοράς είχαν ως αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση του EBITDA κατά 55% και τη βελτίωση του μεικτού περιθωρίου κέρδους.

Με σταθερά βήματα, η ΕΖΑ συνεχίζει να διαμορφώνει ένα σύγχρονο και ευέλικτο επιχειρηματικό μοντέλο, με στόχο να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του κλάδου και να δημιουργήσει μεγαλύτερη αξία στο μέλλον. Το μεικτό κέρδος προ αποσβέσεων αυξήθηκε κατά 7%, φτάνοντας τα 13 εκατ. ευρώ, με το μεικτό περιθώριο κέρδους να ανέρχεται σε 44%, έναντι 38% το 2023, παρά την μείωση του κύκλου εργασιών κατά 9% λόγω του στοχευμένου περιορισμού του παραγόμενου όγκου σε 200 χιλιάδες εκατόλιτρα και της έμφασης σε προϊόντα με υψηλότερο περιθώριο κέρδους.

Το EBITDA του 2024 διαμορφώθηκε σε 2,8 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 55%, ενώ τα κέρδη προ φόρων και αποσβέσεων επανήλθαν σε οριακά θετικό πρόσημο, βελτιωμένα κατά 1 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας τις λειτουργικές ταμειακές ροές.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, οι πωλήσεις φιάλης και βαρελιού στην εγχώρια αγορά αυξήθηκαν με διψήφιο ποσοστό, ρυθμός ανάπτυξης μεγαλύτερος σε σχέση με την αγορά μπύρας για το 2024, γεγονός που ώθησε την αύξηση της κερδοφορίας.

Νέα προϊόντα

Δεδομένου ότι κατά κεφαλήν κατανάλωση μπύρας στην Ελλάδα παραμένει πολύ χαμηλά συγκριτικά με χώρες με αντίστοιχη κουλτούρα και κλίμα, όπως οι Ιταλία και Ισπανία, η διοίκηση της ΕΖΑ κάνει νέες στρατηγικές κινήσεις με το λανσάρισμα νέων σημάτων, ώστε να ελκύσει τους καταναλωτές, ποντάροντας τόσο στην αγορά HORECA, όσο και στην άνοδο του τουρισμού.

Τα νέα προϊόντα είναι η Pilsh Ellas Radler με 2% αλκοόλ, η Pilsh ellas με 0% αλκοόλ, κατηγορία που έχει ισχυρό momentum σε Ελλάδα και διεθνώς, ενώ παρουσίασε και την A toda Madre, με μεξικάνικη συνταγή και ξανθό, ανοικτό χρώμα. Ταυτόχρονα κυκλοφορεί ξανά η Πειραϊκή, μια μοναδική μπύρα αργής ωρίμανσης με έντονα τοπικό χαρακτήρα.

Η τελευταία κυκλοφορεί μόνο στην αγορά του Πειραιά, ώστε να πιάσει το νήμα της… ιστορικότητας και της κουλτούρας και σταδιακά θα επεκταθεί και πιο πέρα. Με ιστορία που συνδέεται με τον Πειραιά, η Πειραϊκή έχει αποσπάσει λίαν θετικά σχόλια, αναδεικνύοντας την αγάπη του κοινού για μπύρες με χαρακτήρα και παράδοση.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΖΑ, Νικήτας Ασπιώτης, δήλωσε «τα τελευταία χρόνια, επικεντρωθήκαμε στην αξιοποίηση σημαντικών επενδύσεων, στον εκσυγχρονισμό της εικόνας των μαρκών μας και στη δημιουργία ενός επιχειρηματικού μοντέλου που συνδυάζει την παράδοση, την ποιότητα και την καινοτομία. Τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024, σε συνέχεια του επιτυχημένου 2023, αποδεικνύουν τη δυναμική μας και μας γεμίζουν αυτοπεποίθηση για το μέλλον. Προχωράμε στο 2025 με ισχυρά θεμέλια ενώ παραμένουμε προσηλωμένοι στην αποστολή μας, να αποδεικνύουμε καθημερινά ότι στην Ελλάδα, στην Αταλάντη, δημιουργούμε εξαιρετικές μπύρες με μοναδικές συνταγές, αρώματα και γεύσεις, εφάμιλλες αν όχι ανώτερες από τις καλύτερες ξένες μπύρες».

Ποια είναι η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης

Η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης ιδρύθηκε το 1989 και αποτελεί τη μεγαλύτερη ανεξάρτητη ελληνική ζυθοποιία, η οποία εξελίχθηκε δυναμικά την τελευταία 10ετία. Σήμερα, παράγει μπύρες όπως EZA LAGER, EZA PILSENER, EZA ALCOHOL FREE, PILS HELLAS, ODYSSEY RED, ODYSSEY DARK, ODYSSEY WHITE, ενώ εισάγει και εμπορεύεται την GULDEN DRAAK.

Τα τελευταία χρόνια στο εργοστάσιό της στην Αταλάντη εγκατέστησε δυο νέες, υπερσύγχρονες γραμμές παραγωγής, οι οποίες διασφαλίζουν απόλυτα την ευελιξία, ασφάλεια και ποιοτική ανωτερότητα των προϊόντων της και εντάσσονται στο συνολικό πλάνο επενδύσεων της εταιρείας, ύψους 33,2 εκατ. ευρώ για το διάστημα 2013-2024. Στην εταιρεία απασχολούνται περισσότεροι από 130 εργαζόμενοι.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ