Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΒΕΑ: Η αγορά της Λατινικής Αμερικής και οι ευκαιρίες για τις ελληνικές...

ΕΒΕΑ: Η αγορά της Λατινικής Αμερικής και οι ευκαιρίες για τις ελληνικές επιχειρήσεις

«Η κυβέρνηση ενθαρρύνει και προσπαθεί να διευκολύνει ελληνικές επιχειρήσεις να δραστηριοποιηθούν στη Λατινική Αμερική, με στόχο να αυξηθούν και οι εξαγωγές ελληνικών προϊόντων στη συγκεκριμένη αγορά. Τις δυνατότητες αυτές διερεύνησα και στις επαφές που είχα με υπουργούς κατά την πρόσφατη επίσκεψη μου σε λατινοαμερικάνικες χώρες», τόνισε ο ειδικός σύμβουλος του πρωθυπουργού σε θέματα Λατινικής Αμερικής, Ιάσων Πιπίνης, σε εκδήλωση που διοργάνωσε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ) με θέμα τις ευκαιρίες που μπορούν να παρουσιαστούν για τις ελληνικές επιχειρήσεις στην αγορά της Λατινικής Αμερικής.

Ο κ. Πιπίνης, που αναφέρθηκε στις δυνατότητες που έχουν πολλά ελληνικά προϊόντα να εξαχθούν στην αγορά της Λατινικής Αμερικής, των 600 εκατομμυρίων κατοίκων, σημείωσε ακόμα πως τον ερχόμενο Οκτώβριο αναμένεται να πραγματοποιηθεί επιχειρηματική αποστολή σε 6 χώρες της ευρύτερης περιοχής (Βραζιλία, Αργεντινή, Παναμά, Μεξικό, Περού και Ουρουγουάη), από το Επιχειρηματικό Συμβούλιο Ελλάδας – Λατινικής Αμερικής και το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.

Στην ομιλία του στο ΕΒΕΑ, ο ειδικός σύμβουλος του πρωθυπουργού αναφέρθηκε στα νέα προϊόντα κατευθύνθηκαν στην αγορά τις Λατινικής Αμερικής λέγοντας πως «ελληνικές εταιρείες, εν μέσω κρίσης, διευρύνουν ήδη τις δραστηριότητες τους στη Λατινική Αμερική, εντάσσοντας νέες χώρες και νέα προϊόντα, όπως για παράδειγμα τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα δομικά υλικά», ενώ μίλησε και για το ελαιόλαδο. «Υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες να αυξηθούν οι εξαγωγές ελληνικού ελαιόλαδου στη Λατινική Αμερική. Ένα από αυτά είναι το ελαιόλαδο της Λέσβου, από όπου κατάγομαι, το οποίο μπορεί να συναγωνιστεί επάξια άλλα ελαιόλαδα ευρωπαϊκής προέλευσης», είπε.

Στην ημερίδα του ΕΒΕΑ έξι πρέσβεις της Λατινικής Αμερικής παρουσίασαν με αναλυτικά στοιχεία για την οικονομία και εκτιμήσεις για τον αναπτυξιακό σχεδιασμό σε κάθε χώρα, τα χαρακτηριστικά του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, τις καταναλωτικές τάσεις, τις ανάγκες εισαγωγών και τον ανταγωνισμό, τα κίνητρα για επενδύσεις και τους κλάδους που παρουσιάζουν ενδιαφέρον.

Ανάγκη για νέες επενδύσεις

Οι Λατινοαμερικάνικες αγορές έχουν φανεί ανθεκτικές στην οικονομική κρίση με ορισμένες χώρες να διατηρούν αξιόλογους ρυθμούς ανάπτυξης, οι εισαγωγές σε πολλά προϊόντα από την Ε.Ε. κερδίζουν σταθερά έδαφος, οι ανάγκες σε νέες και αναβαθμισμένες υποδομές, σε ψηφιακή τεχνολογία, σε ενεργειακά έργα ανοίγουν πρόσφορο πεδίο για δράση, ενώ τα επόμενα χρόνια αναμένεται να πραγματοποιηθούν μεγάλες επενδύσεις σε έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων, δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης, όπως και σε υπηρεσίες υγείας. Όπως τονίστηκε στην εκδήλωση του ΕΒΕΑ, για τις ελληνικές εταιρίες ευκαιρίες υπάρχουν στα καλλυντικά και φαρμακευτικά, στα αγροτικά προϊόντα, στα δομικά υλικά, στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και στον τουρισμό.

Ο Πρόεδρος του Επιχειρηματικού Συμβουλίου Ελλάδας-Λατινικής Αμερικής κ. Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος σχολίασε ότι «η στροφή προς τις αγορές της Λατινικής Αμερικής μπορεί να δώσει διέξοδο σε όσες επιχειρήσεις τολμήσουν και διεκδικήσουν μερίδιο αγοράς σε χώρες με μεγάλους πληθυσμούς, καταναλωτική κουλτούρα και άνοδο της αγοραστικής δύναμης της μεσαίας τάξης, προσφέροντας ποιοτικά και καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες, αξιοποιώντας την παραδοσιακά φιλική στάση και αποδοχή του ελληνικού στοιχείου».

Όπως δήλωσε ο  Γενικός Διευθυντής & Μέλος του Δ.Σ. του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, «οι νέες συνθήκες παρακινούν τις ελληνικές επιχειρήσεις να εντείνουν και να διευρύνουν τον εξωστρεφή προσανατολισμό τους, με στρατηγική και διορατικότητα να βάλουν στο διεθνές ραντάρ τους νέες αγορές όπου διαφαίνονται ευκαιρίες και μελλοντικά οφέλη. Το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο εμπλουτίζει διαρκώς τη βεντάλια υπηρεσιών του και προχωρά σε πρωτοβουλίες που στηρίζουν πρακτικά τα μέλη του να πλασαριστούν έγκαιρα οπουδήποτε υπάρχουν πραγματικές επιχειρηματικές ευκαιρίες».

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ