Χαμένες επιστολές, λάθος διευθύνσεις, αυξημένα πρόστιμα που επιβλήθηκαν σε πολίτες επειδή δεν έφτασε ποτέ το διοικητικό έγγραφο στα χέρια τους. Σε αυτό το χάος βάζει τέλος η ψήφιση διάταξης του νομοσχεδίου του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης «Ολοκλήρωση της κτηματογράφησης, απλοποίηση διαδικασιών, χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης και διατάξεις για τη λειτουργία του ΝΠΔΔ “Ελληνικό Κτηματολόγιο”», η οποία διευκολύνει την επικοινωνία του Δημόσιου με τους πολίτες με γρήγορο και ασφαλή τρόπο. Συγκεκριμένα, προβλέπεται η υποχρεωτική καταχώριση στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) του αριθμού κινητού τηλεφώνου, εφόσον διαθέτουν οι πολίτες, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) είτε η ταχυδρομική διεύθυνση διαμονής ή επικοινωνίας.
Γιατί κρίνεται τόσο σημαντική αυτή η μεταρρύθμιση και πώς θα εξυπηρετήσει τους πολίτες; Κατά κύριο λόγο επειδή το Δημόσιο, το κράτος θα μπορεί να επικοινωνήσει με τον πολίτη, να τον ειδοποιήσει, να του επιδώσει κάποιο δημόσιο έγγραφο είτε με ηλεκτρονικό τρόπο, αν είναι καταχωρισμένο το κινητό τηλέφωνο ή η ηλεκτρονική διεύθυνση, είτε με φυσικό τρόπο αν έχει καταχωρισθεί η διεύθυνση κατοικίας, διαμονής.
Όπως τόνισε στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, «είναι αντιφατικό στην σημερινή ψηφιακή εποχή να μη διαθέτει το κράτος ανανεωμένα στοιχεία επικοινωνίας των πολιτών ώστε να επικοινωνούν άμεσα μαζί τους οι δημόσιες υπηρεσίες όταν απαιτείται. Δεν είναι καθόλου σπάνιες οι περιπτώσεις ταλαιπωρίας επειδή οι πολίτες δεν μπορούσαν να ειδοποιηθούν έγκαιρα από το Δημόσιο. Ερχόμαστε λοιπόν και λύνουμε αυτό το πρόβλημα. Επεκτείνουμε ουσιαστικά το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας. Πλέον οι πολίτες θα πρέπει να καταχωρίζουν το κινητό τους τηλέφωνο ή το email στο Ε.Μ.Επ. εφόσον διαθέτουν. Διαφορετικά θα πιστοποιούν τη διεύθυνση της μόνιμης κατοικίας τους για να ειδοποιούνται με φυσικό τρόπο. Συνδυαστικά με τη θεσμοθέτηση της νόμιμης ψηφιακής επίδοσης δημοσίων εγγράφων, προστατεύουμε εμπράκτως τα δικαιώματα των πολιτών». Ο υπουργός έκανε λόγο για απλή και γρήγορη ενημέρωση «ψηφιακά μέσω της Θυρίδας του πολίτη στο Gov.gr, ώστε να προβαίνουν στις απαραίτητες ενέργειες για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους. Από την προηγούμενή μου ιδιότητα γνωρίζω καλά το διοικητικό βάρος και το κόστος της επικοινωνίας με συμβατικά μέσα. Το χειρότερο βέβαια σε αυτή την περίπτωση ήταν ότι συχνά οι επιστολές δεν έφταναν στους αποδέκτες τους. Αναντίρρητα, η υποχρεωτική καταχώριση στοιχείων στο Ε.Μ.Επ. έχει αμφίπλευρα οφέλη τόσο για τους πολίτες όσο και για το κράτος».