Σάββατο, 28 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚΟΙΝΩΝΙΑΔιεθνείς διεργασίες για τον ελληνικό σιδηρόδρομο

Διεθνείς διεργασίες για τον ελληνικό σιδηρόδρομο

Μια σειρά από παρεμβάσεις ακολουθούν το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη το οποίο ανέδειξε με τον τραγικότερο τρόπο τις παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρόμου και τα κενά ετών που έχουν συσσωρευτεί σε επίπεδο συντήρησης και λειτουργίας του τρένου στη χώρα.

Για τη σύμβαση 717 του 2014 που αφορά τη σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση, η ελληνική κυβέρνηση προχώρησε, λίγες ημέρες μετά το τραγικό συμβάν, σε απευθείας διαπραγματεύσεις / συζητήσεις με τη γαλλική Alstom και τη γαλλική κυβέρνηση για το «ξεμπλοκάρισμά» της.

Κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο, το υπουργείο Μεταφορών υποστηρίζουν ότι, έως τις αρχές Οκτωβρίου, θα έχει ολοκληρωθεί η σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση στο σύνολο του δικτύου.

Στο μεταξύ τις επόμενες ημέρες αναμένεται η υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του ΟΣΕ και των Γαλλικών Σιδηροδρόμων (SNCF).

Προηγήθηκε το ταξίδι στη Γαλλία του υπουργού Επικρατείας αρμόδιου για θέματα Μεταφορών Γιώργου Γεραπετρίτη και του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ Παναγιώτη Τερεζάκη, οι οποίοι συναντήθηκαν με ανώτατα στελέχη του γαλλικού υπουργείου Μεταφορών και των Γαλλικών Σιδηροδρόμων (SNCF).

Όπως αναφέρθηκε από τον ίδιο τον κ. Γεραπετρίτη, η ελληνική πλευρά ζήτησε από τη γαλλική, την επίσπευση των έργων σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, στις οποίες εμπλέκονται γαλλικές εταιρείες, κυρίως η Alstom, και μετά η Thales.

Σχετικά με το Μνημόνιο Συνεργασίας με την SNCF, αυτό θα έχει ως άξονες την αναμόρφωση της οργανωτικής δομής του ΟΣΕ και την εκπαίδευση του προσωπικού, κυρίως σε ζητήματα διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής και εφαρμογής συγκεκριμένων μέτρων ασφαλείας που ισχύουν στη Γαλλία.

Τέλος, σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις προσωπικού στον ΟΣΕ, θα ανανεωθούν οι συμβάσεις των εργαζομένων με «μπλοκάκι» και οι συμβάσεις των φυλάκων ανισόπεδων διαβάσεων, ενώ παράλληλα προωθείται και η πρόσληψη 217 μόνιμων υπαλλήλων.

Στο μεταξύ η Ελληνική Κυβέρνηση διεξάγει απευθείας διαπραγματεύσεις με την ιαπωνική Hitachi για τη λειτουργία συστημάτων ETCS (είναι το σύστημα αυτόματης πέδησης) στους συρμούς, πέραν των συνομηλιών που έχει με τους Γάλλους. Είναι ενδειτικό ότι για το θέμα αυτό είναι ενήμερη και η ιαπωνική πρεσβεία.

Το ελληνικό δημόσιο «αναγκάζεται» να προχωρήσει σε απευθείας διαπραγμάτευση, αφού οι δυο προηγούμενες διαγωνιστικές προσπάθειες της ΓΑΙΑΟΣΕ για την ανάταξη του ETCS στους συρμούς κατέστησαν άγονες (πρόκειται ουσιαστικά για «ουρά» της σύμβασης 10004 του 2007 με την ιταλική Ansaldo, η οποία έχει εξαγοραστεί από τη Hitachi).

Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι η τελευταία διαγωνιστική προσπάθεια της ΓΑΙΑΟΣΕ κατέστη άγονη, επειδή η Hitachi εμφανίστηκε με «διευρυμένες διεκδικήσεις», οι οποίες δεν έγιναν αποδεκτές από την επιτροπή του διαγωνισμού.

Σε κάθε περίπτωση και όπως ειπώθηκε από τον υπουργό Επικρατείας, στόχος είναι το ETCS να λειτουργεί το καλοκαίρι στους συρμούς. Επιδίωξη της ΓΑΙΑΟΣΕ είναι το σύστημα αυτό να είναι λειτουργικό σε σχεδόν 80 τρένα.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ