Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΕΝΕΡΓΕΙΑΔΕΣΦΑ: Το σχέδιο για φυσικό αέριο στα Ιωάννινα

ΔΕΣΦΑ: Το σχέδιο για φυσικό αέριο στα Ιωάννινα

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το νέο Σχέδιο του Προγράμματος Ανάπτυξης ΕΣΦΑ 2022-2031, που περιλαμβάνει μεταξύ  άλλων την επέκταση του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ) προς τα Ιωάννινα που με βάση τα όσα αναφέρονται σχεδιάζεται να τεθεί σε λειτουργία τον Ιούνιο του 2026 και να συνδεθεί στο Σύστημα τρεις μήνες μετά.. Να σημειωθεί ότι το νέο Σχέδιο περιλαμβάνει έργα προϋπολογισμού 830 εκατ. ευρώ.

Έτσι, από την Πέμπτη 7 Οκτωβρίου μέχρι τη Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2021 μπορεί κάθε ένας να δει το  νέο προτεινόμενο Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2022-2031 που περιλαμβάνει έργα με προβλεπόμενο προϋπολογισμό 830 εκατ. ευρώ, από τα οποία 183 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν σε νέα έργα, ενώ τα υπόλοιπα αντιστοιχούν σε αυτά που έχουν ήδη εγκριθεί στο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2030, όπως αυτό ενημερώθηκε ως προς το χρονοδιάγραμμα και τον προϋπολογισμό.

Όπως αναφέρει ο ΔΕΣΦΑ, από αυτά, 161 εκατομμύρια ευρώ αντιστοιχούν σε επεκτάσεις σε νέες περιοχές, με κυριότερο το έργο επέκτασης του δικτύου στα Ιωάννινα. Τα 14,5 εκατομμύρια ευρώ αφορούν βελτιώσεις, εκσυγχρονισμό και συντήρηση του ΕΣΦΑ – με 5,5 εκατομμύρια ευρώ εξ αυτών να αφορούν έργα πληροφορικής που στοχεύουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΔΕΣΦΑ σε βασικούς τομείς όπως η διαχείριση επιχειρηματικής δραστηριότητας, περιουσιακών στοιχείων, δεδομένων και επιχειρησιακής συνέχειας, η διευκόλυνση των σχέσεων και της επικοινωνίας με τους πελάτες και η υποστήριξη της επιχειρησιακής πληροφόρησης.

Υπενθυμίζεται ότι, ο ΔΕΣΦΑ υπέγραψε με τις τράπεζες την έκδοση ομολογιακού δανείου ύψους 505 εκατ. ευρώ, 12ετούς διάρκειας για τη χρηματοδότηση του Προγράμματος Ανάπτυξης του ΕΣΦΑ 2021-2030, που περιλαμβάνει περισσότερα από 48 έργα συνολικού ύψους 540 εκατ. ευρώ. Πιο συγκεκριμένα η  Εθνική Τράπεζα, η Eurobank, η Alpha Bank, και η Τράπεζα Πειραιώς, θα έχουν από κοινού το ρόλο του Mandated Lead Arranger, ενώ η Εθνική Τράπεζα συμμετέχει επιπλέον με το ρόλο του Συντονιστή της Έκδοσης και η Eurobank του Διαχειριστή.

Αναλυτικά στα νέα έργα είναι ενταγμένα τα εξής:

– Έργα Διασύνδεσης του ΕΣΦΑ με άλλα Συστήματα Φ.Α. (έργα σύνδεσης/ανάπτυξης). Πρόκειται για έργα (θα μπορούσαν να είναι είτε έργα Ανάπτυξης είτε Σύνδεσης) που αποσκοπούν στη διασύνδεση του ΕΣΜΦΑ με άλλα συστήματα φυσικού αερίου (εγκαταστάσεις Υπόγειας Αποθήκευσης, ΥΦΑ ή FSRU, αγωγοί υψηλής πίεσης κ.λπ.) που προωθούνται από άλλους. Επί του παρόντος δεν περιλαμβάνονται τέτοια έργα στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2022-2031.

-Έργα Σύνδεσης Χρηστών. Είναι έργα που είναι αποτέλεσμα της αποδοχής από τον ΔΕΣΦΑ αίτησης για μελλοντική δέσμευση δυναμικότητας που υποβάλλεται από Χρήστη σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στο άρθρο 95Β του Κώδικα ΕΣΦΑ. Σε αυτό το Πρόγραμμα Ανάπτυξης υπάρχει μόνο ένα έργο σύνδεσης που περιλαμβάνεται για πρώτη φορά, ωστόσο λαμβάνοντας υπόψη ότι έχει ήδη συμπεριληφθεί στον Κατάλογο Μικρών Έργων αναλύεται στο κεφάλαιο Β2 (έργο 10 “Σύνδεση της Μονάδας παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας ΕΛΒΑΛ/ΧΑΛΚΟΡ στη Θίσβη”).

– Έργα Ανάπτυξης: Επεκτάσεις ΕΣΦΑ σε νέες περιοχές συνδεδεμένες με Δίκτυα Διανομής. Είναι έργα που αποσκοπούν στην επέκταση του συστήματος μεταφοράς σε νέες περιοχές και στη διασύνδεση με το δίκτυο διανομής που προωθεί ο αντίστοιχος Διαχειριστής στην περιοχή. Τρία (3) έργα προτείνονται με συνολικό προϋπολογισμό 160,5 εκατ. €. Ειδικότερα το έργο στα Ιωάννινα συνδέεται με  την επέκταση του μελλοντικού αγωγού υψηλής πίεσης της Δυτικής Μακεδονίας στην πόλη των Ιωαννίνων. Όπως αναφέρεται το σημείο σύνδεσης θα είναι το βανοστάσιο Κομνηνά (τέλος του αγωγού ΥΠ 30″ προς Δυτική Μακεδονία). Το έργο βρίσκεται υπό προκαταρκτική σχεδιασμό σχετικά με τη όδευση, διαστασιολόγηση, εκτίμηση κόστους κ.λπ. Τα εξεταζόμενα σενάρια περιλαμβάνουν αγωγό ΥΠ 16” κατά προσέγγιση μήκους 210-220 χιλιομέτρων.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ