don't even ask

don't even ask

spot_img
spot_img

ΔΕΗ (Εδώ Λονδίνο, όπως λέγανε παλιά στο Bush House), το retail bond της Autohellas, το flash note μεγεθών της Mytilineos, οι προσφορές για ΒΟΑΚ, τέλη Ιανουαρίου το αεροδρόμιο (ΧΑ) και επιτέλους Άκτιο-Αμβρακία

*Με φόρα από τα νέα ιστορικά υψηλά των 4.389,81 μονάδων του S&P500 ξεκινά η εβδομάδα στην Wall Street. Αυτή την φορά αφορμή ήταν η βεβαιότητα των long πως, η οικονομία των ΗΠΑ θα αποφύγει την ύφεση. Στον ρυθμό των “τεχνολογικών” από αύριο η Νέα Υόρκη: στις κυριότερες δημοσιεύσεις επισημαίνονται αυτές των 3Μ, General Electric, P&G, Verizon, Netflix, Johnson & Johnson, Visa (23/1) AT&T, IBM, Tesla (24/1), Blackstone, Intel (25/1) και American Express (26/1). Οι εκτιμήσεις για το τέταρτο τρίμηνο αναμένουν αύξηση στα κέρδη ανά μετοχή των τεχνολογικών εταιριών κατά 18,7% με μέση αύξηση τζίρου 6,4%.

*Στην Ευρώπη, την Τετάρτη ανακοινώνονται στοιχεία για τη μεταποίηση και Πέμπτη η συνεδρίαση της ΕΚΤ. Κοινός τόπος πως, η Κριστίν Λαγκάρντ δεν θα διαφοροποιηθεί από την λογική των τελευταίων δηλώσεων της, για μείωση επιτοκίων το καλοκαίρι. Πιθανότερη ημερομηνία η Πέμπτη 6η Ιουνίου, με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα. Όμως, δύσκολα μπορεί κάποιος να προδικάσει με τόσα μέτωπα ανοιχτά.

*Για να δούμε γιατί: οι ισραηλινές δυνάμεις έχουν σκοτώσει το 20% έως 30% των μαχητών της Χαμάς, εκτιμούν οι υπηρεσίες πληροφοριών των ΗΠΑ, αριθμός που υπολείπεται του στόχου του Ισραήλ να καταστρέψει την οργάνωση και δείχνει την ανθεκτικότητά της μετά από μήνες πολέμου που κατέστρεψαν ολόκληρες περιοχές της Λωρίδας της Γάζας. Η αμερικανική εκτίμηση, σύμφωνα με την Wall Street Journal είναι ότι η Χαμάς έχει ακόμα αρκετά πυρομαχικά για να συνεχίσει να πολεμά το Ισραήλ για μήνες.

*Αλλά και στις διεθνείς τιμές των ναύλων ξηρού φορτίου αρχίζουν πλέον να αποτυπώνονται τα προβλήματα στη ναυσιπλοΐα που έχουν δημιουργήσει οι επιθέσεις των Χούθι σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα. Την Παρασκευή, ο δείκτης Baltic Dry (ξηρού φορτίου) έκανε άλμα 10,8%. Ο διευθυντής της Clarksons Research, Στιβ Γκόρντον, δήλωσε την Πέμπτη ότι οι αφίξεις δεξαμενόπλοιων στον Κόλπο του ‘Αντεν ήταν μειωμένες κατά περίπου 45% σε σχέση με τα επίπεδα του 2023. Σύμφωνα με τα στοιχεία παρακολούθησης πλοίων του Bloomberg, τις τελευταίες μέρες 114 πλοία -μεταξύ των οποίων πετρελαιοφόρα, μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων- εξακολουθούν να διαπλέουν την Ερυθρά Θάλασσα. Πριν από έναν μήνα ο αριθμός αυτός ήταν 272 πλοία και έξι μήνες νωρίτερα 252. Στα πλοία μεταφοράς αερίου έχει σημειωθεί η μεγαλύτερη πτώση, με τον αριθμό τους να έχει μειωθεί κατά 96% σε σχέση με έναν μήνα πριν. Αυτά, ενδεικτικά και μόνον. Εξηγώντας γιατί η Γαλλίδα, επικεφαλής της ΕΚΤ, αυτή την φορά είναι πολύ πιο προσεκτική και μετρά μία προς μία τις λέξεις της.

*Είναι και αυτό που σημειώνει-προειδοποιεί; – ο Μοχάμεντ Ελ-Εριάν πως η τελική ευθεία προς την μείωση των επιτοκίων είναι η πιο δύσκολη καθώς κρύβει πολλές παγίδες. Η ανακοίνωση της περασμένης εβδομάδας έδειξε ότι σε ετήσια βάση, ο γενικός πληθωρισμός αυξήθηκε από 3,1% σε 3,4%, ξεπερνώντας την μέση εκτίμηση για 3,2%. Ήταν μία προειδοποιητική βολή, σύμφωνα με τον σύμβουλο των Allianz και Gramercy.

*Για τα δικά μας, το ν/σ για τα ομόφυλα ζευγάρια και τα “κουκιά” που βγαίνουν στην ημερήσια διάταξη. Η Ν.Δ το περνάει από την Βουλή αλλά όπως μου έλεγε γνωστός επιχειρηματίας- φίλα προσκείμενος στον πρωθυπουργό- θα περίμενε ανάλογη έμφαση να είχε δώσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο εθνικό πρόβλημα της υπογεννητικότητας. Δεν μπόρεσα να διαφωνήσω, δυστυχώς…

*Για το ΧΑ η εβδομάδα τα έχει όλα, από παρουσίαση του νέου επιχειρησιακού σχεδιασμού της ΔΕΗ, τις προοπτικές του ομίλου, αύριο Τρίτη στο Λονδίνο και το retail bond της Autohellas, το έντοκο 6μηνης διάρκειας για φυσικά πρόσωπα του ΟΔΔΗΧ, την έκτακτη γ.σ για το τυπικό ο.κ απόκτησης του 25% της “Ανεμος” μέχρι το road show της JPMC στη Νέα Υόρκη, το flash note μεγεθών 2023 της Mytilineos και την βαθμολόγηση από την Scope Ratings την Παρασκευή. Αν μη τι άλλο δεν θα πλήξουμε.

*Δεν υπήρχε περίπτωση να μην υπερκαλυφθεί το ομόλογο της Autohellas, στο ανώτατο ζητούμενο ποσό των 200 εκατ. Κατά 2,3 φορές η κάλυψη, στο 4,25% η απόδοση-στο χαμηλότερο σημείο του εύρους που είχε τεθεί. Εγγύηση για την επενδυτική/επιχειρηματική κοινότητα ο Ευτύχης Βασιλάκης.

*Πέρασε τον ΟΤΕ η Mytilineos, έγραφε ο Απόστολος Σκουμπούρης. “Βλέπει” τα 40 ευρώ η μετοχή. Να συμπληρώσω, στα του φίλτατου Απόστολου πως, στα 3 σερί χρόνια ανοδικής πορείας του ΧΑ η μετοχή της Mytilineos έχει ενισχυθεί 203%. Ακολουθούν της Εθνικής (178%), Eurobank (178%), AEGEAN (142%), Motor Oil (101%) για να αναφερθώ στην πρώτη 5άδα. Τα ποσοστά είναι μεγαλύτερα για μετοχές εταιρειών χαμηλότερης χρηματιστηριακής αξίας, αλλά οι χρηματιστές εστιάζουν σε αυτές της μεγάλης- άντε επιλεγμένων της μεσαίας κεφαλαιοποίησης.

*Την Πέμπτη υπολογίζουν στο Υποδομών και Μεταφορών ότι θα αποσφραγισθούν οι οικονομικές προσφορές για τον ΒΟΑΚ. Τρεις διεκδικούν τον διαγωνισμό για το μεγαλύτερο τμήμα του οδικού άξονα. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Mytilineos-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, AVAX-Meridiam. Να προχωρήσει, με το καλό η διαδικασία και βλέπουμε για όσα “τρέχουν” παράλληλα: “Εγνατία Οδός” καθώς πέρασε από το Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση παραχώρησης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- Egis Projects), ακολουθεί η Κ.Υ.Α για τα διόδια και μετά στη Βουλή.

*Για τέλος Ιανουαρίου υπολογίζεται πως θα εγκρίνεται από την Κεφαλαιαγορά το ενημερωτικό για την εισαγωγή μετοχών του “Ελευθέριος Βενιζέλος” στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Το 30% του ΤΑΙΠΕΔ στο επενδυτικό κοινό (19%), στον υφιστάμενο βασικό μέτοχο AviAlliance-PSP (10%) και μέλη της οικογένειας Κοπελούζου (1%). Μια χαρά το πηγαίνει ο Δημήτρης Πολίτης, με το 2Χ2 του διευθύνοντος του ΤΑΙΠΕΔ μετά και το placement για το 11% της Helleniq Energy. To Υπερταμείο, που έχει το 25% του φορέα του αεροδρομίου θα διατηρήσει την θέση του; θα την διαθέσει; Προτιμητέα η πρώτη, ως asset που μπορεί να εξασφαλίσει χρηματοδότηση, ο Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης.

*Με την ίδια διαδικασία που έτρεξε η διάθεση του 22% της Εθνικής Τράπεζας θα διενεργηθεί το placement μετοχών Πειραιώς Financial Holdings, κυριότητας ΤΧΣ. Ιδιωτική τοποθέτηση, δηλαδή, για ξένους επενδυτές, μέσω της διαδικασίας του accelerated book building και δημόσια προσφορά για το σκέλος των μετοχών, οι οποίες θα διατεθούν σε Έλληνες επενδυτές. Ο χρόνος; μετά την ανακοίνωση αποτελεσμάτων τετάρτου 3μηνου (23 Φεβρουαρίου ενδεικτική ημερομηνία… Το ποσοστό; θα αποφασισθεί μετά την ολοκλήρωση του pre marketing και της διαδικασίας του wall crossing. Με το υφιστάμενο ενδιαφέρον των ξένων για ελληνικά assets, σαν…ζεστό κρουασανάκι θα έφευγε το 27%, με τη μία.

*Με αφορμή την διάψευση ΔΕΗ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για ύπαρξη συμφωνίας πώλησης της μονάδας αερίου ΗΡΩΝ Ι για κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της Κρήτης. Η αρχική πρόταση προ πολλών μηνών, μαθαίνουμε, ήταν να κινηθεί μόνη της η ΔEΗ για τη λύση του θέματος, ώστε να τελειώσει γρήγορα η όλη υπόθεση. Όμως, από την πλευρά της ΡΑΕ τέθηκε θέμα διεθνούς διαγωνισμού. Έτσι “κατέβηκαν” ΔΕΗ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Motor Oil. H συμφωνία πρόκειται να κλείσει προσεχώς, για την κάλυψη ενεργειακών αναγκών της Κρήτης.

*Αλήθεια, τι περιμένουν στο οικονομικό επιτελείο για να υπογράψουν τις προτάσεις που έχει υποβάλει η ΕΧΑΕ (Γιάννος Κοντόπουλος) για συγκεκριμένες αλλαγές στον κανονισμό λειτουργίας του χρηματιστηρίου; Στην Κεφαλαιαγορά (Βασιλική Λαζαράκου) είναι με το…μολύβι στο χέρι για την υπογραφή. Θυμίζω πως αφορά: κανόνες διασποράς (free float), ελάχιστη αποτίμηση μίας εταιρείας για να είναι στην Κύρια Αγορά. Τέσσερις μήνες έχουν περάσει- που εάν συνυπολογίσει κάποιος και τη μεταβατική περίοδο ενός έτους- θα κοντεύει στον 1 1/2 χρόνο η εφαρμογή. Ποιοι θα ξεβολευτούν; να περάσει και θα αναφερθεί η DeA ονομαστικά, κατά περίπτωση.

*Πάνω από 3 δισ. τα κέρδη που θα διανείμουν οι εισηγμένες στο ΧΑ στους μετόχους/επενδυτές του, για το 2023. Εάν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις για την κερδοφορία για το 2024- και από την στιγμή που θα προστεθούν οι τραπεζικές- θα φτάσουν τα 4 δισ. οι διανομές. Στα 91,6 δισ. η αποτίμηση των εισηγμένων στο ΧΑ- μέσα σε μία 3ετία έχει ενισχυθεί κατά 34 δισ. Άντε και στα 100 δισ. Και πάλι “ρηχό”-πολύ “ρηχό”- χρειάζεται μεθοδική και αποτελεσματική δουλειά για να μπορεί να θεωρηθεί και ουσιαστικά αναπτυγμένο, προς τα τέλη 2025.

*Παραδίδεται στις 31 Ιανουαρίου ο νέος οδικός άξονας Άκτιο – Αμβρακία. O αυτοκινητόδρομος, ο οποίος ανήκει στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο «Α52», συνδέει απευθείας την Ιόνια Οδό (από τον Α.Κ Αμβρακίας) με το Αεροδρόμιο του Ακτίου, την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (μέσω της οδού Πρέβεζας -Ηγουμενίτσας) και τον κόμβο προς Λευκάδα παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε (ΑΠΕ-ΜΠΕ) «διασφαλίζουμε την επιτάχυνση των μετακινήσεων, αλλά κυρίως, την οδική ασφάλεια των πολιτών». Μέσα στο 2025 ο οδικός άξονας Πάτρας-Πύργου.

Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

don't even ask