Ξεκινά σήμερα και ολοκληρώνεται την προσεχή Παρασκευή η μεγάλη Διεθνής Ναυτιλιακή Έκθεση Ποσειδώνια 2022 που θα λάβει χώρα στο Εκθεσιακό Κέντρο Athens Metropolitan Expo, ενώ θα πραγματοποιηθεί μετά από μια 4ετία, καθώς η έκθεση του 2020 είχε ακυρωθεί λόγω πανδημίας.
Φιλοδοξία των διοργανωτών είναι οι συμμετοχές να πλησιάσουν ή και να προσεγγίσουν τα επίπεδα του 2018, όταν και είχε γίνει ρεκόρ όλων των εποχών με 2.011 εκθέτριες εταιρείες και πάνω από 22.000 επισκέπτες από 92 χώρες.
Φέτος το παρών δίνουν 1.948 εταιρείες από 88 χώρες, ενώ συνολικά, 24 Εθνικά Περίπτερα από την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ασία έχουν επιβεβαιώσει ότι θα καταθέσουν τα ναυτιλιακά τους διαπιστευτήρια κατά τη διάρκεια της έκθεσης, στην οποία αναμένεται να παρευρεθούν περισσότεροι από 18.000 διεθνείς επισκέπτες.
Κατά τη διάρκεια της 5ήμερης έκθεσης, θα «τρέξει» ένα μεγάλο πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων με 68 συνέδρια και σεμινάρια, μέσα από τα οποία ηγετικά στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εκπρόσωποι ρυθμιστικών αρχών και κυβερνητικοί αξιωματούχοι από όλο τον κόσμο θα προσφέρουν στους συμμετέχοντες πρόσβαση σε χρήσιμες πληροφορίες και εξελίξεις.
Ήδη, δέκα Αντιπρόεδροι και Υπουργοί από χώρες με ισχυρή ναυτιλιακή παράδοση καθώς και η Επίτροπος Μεταφορών της Ε.Ε. έχουν επιβεβαιώσει τα σχέδιά τους να επισκεφθούν τα Ποσειδώνια 2022.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε. Θεόδωρο Βώκο, το συνολικό αποτύπωμα της έκθεσης στην ελληνική οικονομία ξεπερνά τα 60 εκατ. ευρώ, έσοδα που κατευθύνονται στις τοπικές επιχειρήσεις των κλάδων της φιλοξενίας, της εστίασης, της διοργάνωσης εταιρικών εκδηλώσεων και των μεταφορών. Είχε υπάρξει κενό για μια τετραετία, λόγω της πανδημίας, οπότε οι πάνω από 1.900 εταιρείες που συμμετέχουν απ’ όλο τον κόσμο έχουν πράγματα να δείξουν, να παρουσιάσουν και να ανακαλύψουν».
Σύμφωνα με τον κ. Βώκο, τα τελευταία χρόνια και ειδικά την τελευταία διετία, οι εξελίξεις έτρεξαν με πολύ γοργούς ρυθμούς στη ναυτιλία, την ενέργεια, τις νέες τεχνολογίες που συνδέονται με τη ναυτοσύνη και περίμεναν τέσσερα χρόνια για να παρουσιαστούν. Επίσης, η φετινή έκθεση γίνεται σε μια πολύ δυναμική συγκυρία για τον κλάδο της ναυτιλίας παγκόσμια. Για όλους αυτούς τους λόγους, αισιοδοξούμε ότι η φετινή διοργάνωση θα είναι εξαιρετικά επιτυχημένη και θα ανοίξει νέους δρόμους, όπως πάντα κάνει αυτή η παγκόσμιου βεληνεκούς έκθεση».
Και φέτος την πρωτοκαθεδρία στις συμμετοχές θα έχουν χώρες όπως Κίνα, Ιαπωνία και Ν. Κορέα, που διαθέτουν πολλά ναυπηγεία αλλά και εταιρείες που εμπλέκονται σ’ όλη την αλυσίδα της ναυτοσύνης, ενώ δυναμικό παρόν θα δώσει η Πολωνία, η οποία μαζί με τη Βραζιλία συμμετείχαν για πρώτη φορά με δικά τους περίπτερα στην προηγούμενη διοργάνωση του 2018.
Σημαντική παρουσία θα έχουν παραδοσιακές ευρωπαϊκές δυνάμεις όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Δανία και η Ολλανδία, ενώ όπως τονίζει ο κ. Βώκος, μεγάλη συμμετοχή έχει η Τουρκία με 58 εταιρείες. Στην έκθεση Ποσειδώνια συμμετέχουν τόσο παραδοσιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στη ναυτιλία, όσο και ναυπηγία, πετρελαϊκές εταιρείες, διυλιστήρια, εταιρείες IT και νέων τεχνολογιών, υποστηρικτικές υπηρεσίες προς τη ναυτιλία, εξοπλισμού, ασφάλειας κ.λπ.
Κρίσιμη συγκυρία
Η 27η έκθεση Ποσειδώνια γίνεται σε μια κρίσιμη και πολύ νευραλγική συγκυρία για τις παγκόσμιες μεταφορές, μετά απ’ ό,τι έχει λάβει χώρα τα τελευταία χρόνια, με την πανδημία, την κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας, την εκρηκτική αύξηση των τιμών ενέργειας, τον «πόλεμο» δασμών ΗΠΑ και Κίνας, την περιχαράκωση χωρών και οικονομιών αλλά και τον πραγματικό πόλεμο που κήρυξε η Ρωσία στην Ουκρανία.
Αν σε όλα αυτά προστεθεί η κλιματική κρίση και όλο το… τσουνάμι των αλλαγών που μένουν να γίνουν στις παγκόσμιες μεταφορές ώστε να περιοριστεί καταλυτικά και βιώσιμα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καταλαβαίνουμε ότι η συγκυρία είναι εξαιρετικά κρίσιμη και με τις πλέον σύνθετες προκλήσεις.
Μεγάλη συμμετοχή από νεοφυείς εταιρείες
Ένας ακόμα βασικός πόλος έλξης για τη φετινή διοργάνωση είναι οι περισσότερες από 30 νεοφυείς εταιρείες (startup) τεχνολογίας, οι οποίες θα παρουσιάσουν τις τεχνολογικές τους καινοτομίες που έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν ψηφιακές λύσεις σε διάφορες προκλήσεις και προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Η επιστροφή των Ποσειδωνίων σηματοδοτεί και την επανέναρξη τόσο των φημισμένων κοινωνικών εκδηλώσεων όσο και των εμβληματικών αθλητικών δράσεων που πραγματοποιούνται στο περιθώριο της Έκθεσης, όπως ο ιστιοπλοϊκός αγώνας Posidonia Cup, το Posidonia Shipsoccer Tournament, το Posidonia Golf Tournament, το Posidonia Running Event και το νέο τουρνουά Μπάσκετ Posidonia 3×3, στα οποία θα συμμετάσχουν συνολικά περίπου 2.700 επαγγελματίες του κλάδου. Τα έσοδα από αυτές τις εκδηλώσεις θα διατεθούν σε διάφορες φιλανθρωπικές και μη κερδοσκοπικές οργανώσεις.
Ακόμα, τα Ποσειδώνια 2022 υποστηρίζουν μια σειρά από πρωτοβουλίες της ναυτιλιακής κοινότητας και οργανισμών, όπως το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτιλιακής Τεχνολογίας, το Sailors’ Society, το Adopt a Ship, τον Κοινωφελή Οργανισμό του Δήμου Πειραιά, το Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα, το YES Forum, το Isalos.net, το Mercy Ships, το Μπορούμε, τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα, το Μουσείο Μπενάκη και πολλά άλλα.
Η Ελλάδα ισχυρή ναυτιλιακή δύναμη
Η ισχύς και η επενδυτική διάθεση της κοινότητας των Ελλήνων εφοπλιστών, η οποία ελέγχει το 21% του παγκόσμιου εκτοπίσματος (dwt), είναι οι κύριοι λόγοι για την παγκόσμια απήχηση των Ποσειδωνίων. Η Ελλάδα παραμένει η μεγαλύτερη πλοιοκτήτρια χώρα στον κόσμο, με στόλο 5.514 πλοίων και αντιπροσωπεύει το 59% του στόλου που ελέγχεται από την Ε.Ε.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία προσφέρει, άμεσα και έμμεσα, 200.000 θέσεις εργασίας, ασκεί πολλαπλασιαστικές θετικές επιδράσεις σε πολλούς τομείς οικονομικής δραστηριότητας και συνεισφέρει στην παγκόσμια ανάπτυξη, καλύπτοντας μεταφορικές ανάγκες σε όλες τις γωνιές του πλανήτη, με έναν ανανεωμένο, μικρής ηλικίας, στόλο.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες, διαχειρίστριες και ναυλώτριες ποντοπόρων πλοίων, που βρίσκονται εγκατεστημένες στην Ελλάδα, κατά κύριο λόγο στον Πειραιά, ξεπερνούν τις 1.487, ενώ λειτουργούν και περισσότερες από 3.600 ναυτικές εταιρείες, καθιστώντας τον Πειραιά ναυτιλιακό κέντρο διεθνούς εμβέλειας και βάση τεχνογνωσίας στην τεχνική και εμπορική διαχείριση πλοίων.