Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΓ. Προκοπίου: Ο Έλληνας που λύνει το ενεργειακό πρόβλημα της Γερμανίας

Γ. Προκοπίου: Ο Έλληνας που λύνει το ενεργειακό πρόβλημα της Γερμανίας

“Δύο Πλωτές Μονάδες Αποθήκευσης και Αεριοποίησης (FSRU) Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) ναύλωσε η Dynagas Ltd του Γιώργου Προκοπίου στη γερμανική Uniper, η συνολική δυναμικότητα των οποίων ισοδυναμεί με το 30% των εισαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου στη Γερμανία”.

Η συγκεκριμένη είδηση στάθηκε αφορμή ώστε η Handelsblatt να προχωρήσει σε εκτενές αφιέρωμά στον Έλληνα εφοπλιστή, ιδρυτή και πρόεδρο των Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas. «Από τον ερχόμενο χειμώνα και μετά ο Γιώργος Προκοπίου σκοπεύει να κάνει τη Γερμανία πιο ανεξάρτητη από τις ρωσικές προμήθειες φυσικού αερίου», αναφέρει το δημοσίευμα.

Όπως έχει αναφέρει το finupnews, τα πλοία του Γιώργου Προκοπίου μπορούν να τροφοδοτούν κάθε χρόνο έως και 30 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου το γερμανικό δίκτυο. Αυτό ισοδυναμεί με σχεδόν τα δύο τρίτα της ποσότητας που εισήγαγε πέρυσι η Γερμανία από τη Ρωσία.

Πρόκειται για το LNG carrier – FSRU «Transgas Power», που έχει ρότα από τον Ειρηνικό, από το Σεντάι της Ιαπωνίας προς το Φρίπορτ του Τέξας των ΗΠΑ και το αδελφό πλοίο «Transgas Force», που πλέει από το Τρινιντάντ και Τομπάγκο με κατεύθυνση τον Βόρειο Ατλαντικό. Τα πλοία ανήκουν στην εταιρεία «Dynagas» και είναι χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων.  Η γερμανική εταιρεία Uniper υπέγραψε επιστολή πρόθεσης για τη ναύλωσή τους  για λογαριασμό της γερμανικής κυβέρνησης.

Με αφορμή τη συμφωνία, ο κ. Προκοπίου τόνισε: «Είμαστε ικανοποιημένοι που ολοκληρώσουμε αυτή τη συναλλαγή με τη γερμανική κυβέρνηση και την Uniper. Υποστηρίζουμε εδώ και καιρό τις ευρωπαϊκές χώρες να αναπτύξουν υποδομές εισαγωγής LNG για να διαφοροποιήσουν τις πηγές εφοδιασμού τους με φυσικό αέριο. Η εγκατάσταση των δύο FSRUs θα επιτρέψει στη Γερμανία, και στην ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης, να αυξήσει σημαντικά τις δυνατότητες εισαγωγής LNG έγκαιρα και φιλικά προς το περιβάλλον χωρίς μόνιμο αποτύπωμα στην ξηρά».

Από τη σχεδία με παλιές σανίδες σε στόλο 120 πλοίων

Μιλώντας στη Handelsblatt, ο Γιώργος Προκοπίου περιέγραψε πώς σε ηλικία έξι ετών δημιούργησε μια σχεδία από παλιές σανίδες στην παραλία της Γλυφάδας, οδηγώντας τη στον Σαρωνικό. «Όταν ένιωσα τα κύματα, ήξερα τι ήθελα να γίνω», σημείωσε.

Απέκτησε το πρώτο του πραγματικό πλοίο το 1972: με δύο συνεργάτες, αγόρασε το δεξαμενόπλοιο 55.000 τόνων «Pennsylvania» από την Getty Oil. Σήμερα, μέσω των εταιρειών του, διοικεί έναν στόλο με περισσότερα από 120 πλοία αξίας περίπου δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων.

“Όταν το 2016 παρήγγειλε τα δύο πλοία – πλωτές μονάδες LNG από το κινεζικό κρατικό ναυπηγείο Hudong-Zhonghua, ουδείς είχε σκεφτεί ότι θα μπορούσε να ξεσπάσει πόλεμος στην Ουκρανία έξι χρόνια μετά, ούτε και τέτοιας έκτασης ενεργειακή κρίση. Όπως σημειώνει η Handelsblatt, η παράδοση των δύο πλοίων το φθινόπωρο του 2021 έδειξε ότι ο Έλληνας εφοπλιστής είχε σωστή διαίσθηση και καλό timing: Με τις τιμές του φυσικού αερίου να απογειώνονται, αυξήθηκαν και οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς LNG. Μέσα σε λίγους μήνες, οι ημερήσιες τιμές στην αγορά spot αυξήθηκαν από 50.000 σε περισσότερα από 300.000 δολάρια.

Μαζί με άλλες δύο πλωτές μονάδες FSRU που η Γερμανία μισθώνει από τη νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Höegh LNG, τα πλοία του Προκοπίου μπορούν να τροφοδοτούν κάθε χρόνο έως και 30 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου στο γερμανικό δίκτυο. Αυτό ισοδυναμεί με σχεδόν τα δύο τρίτα της ποσότητας που εισήγαγε πέρυσι η Γερμανία από τη Ρωσία.

Αυτά τα δύο πλοία, σαν τα οποία υπάρχουν μόνο 48 στον κόσμο, κοστίζουν περίπου 300 εκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με εκτιμήσεις από κύκλους του κλάδου, οι τιμές ναύλωσης είναι περίπου 200.000 δολάρια την ημέρα”, αναφέρει το δημοσίευμα.

Τέλος το δημοσίευμα αναφέρει πως οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατάλαβαν πολύ νωρίτερα από τους ανταγωνιστές τους από άλλες χώρες την αυξανόμενη σημασία του LNG στην αγορά φυσικού αερίου. Από τα 640 δεξαμενόπλοια LNG που πλέουν αυτή τη στιγμή στις θάλασσες του κόσμου, τα 135 ανήκουν σε Έλληνες πλοιοκτήτες, με τον Προκοπίου να ελέγχει 17 εξ αυτών”.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ