Η Danaos Corp., συμφερόντων Γιάννη Κούστα, έκλεισε το 2024 καταγράφοντας συνολικά 3,4 δισ. δολάρια σε συμβασιοποιημένα έσοδα και ρευστότητα 807 εκατ. δολάρια, συνεχίζοντας παράλληλα τις στρατηγικές επενδύσεις στους τομείς της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και του ξηρού χύδην φορτίου, ενισχύοντας τη θέση της στον διεθνή ναυτιλιακό τομέα.
Η Danaos διαθέτει έναν εκτεταμένο στόλο 73 containerships, με χωρητικότητα από 2.200 έως 13.100 TEUs, καθώς και 10 bulk carriers τύπου capesize. Επιπλέον, η παραγγελία για νέα containerships, τα οποία θα παραδοθούν σταδιακά μέχρι το 2028, αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
Με ανεκτέλεστο υπόλοιπο ναυλοσυμφώνων 3,4 δισ. δολαρίων μέχρι το 2033, η Danaos συνεχίζει να συνεργάζεται με μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών. Η εταιρεία εξασφαλίζει 97% κάλυψη για το 2025 όσον αφορά τις καθαρές ημέρες λειτουργίας του στόλου, ενώ το ποσοστό για το 2026 εκτιμάται στο 79%.
Σε επίπεδο έτους τα έσοδα της Danaos ανήλθαν στα 1,01 δισ. δολ., έναντι 973,5 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Την ίδια ώρα, τα κέρδη της ανήλθαν στα 505,073 εκατ. δολάρια το 2024, έναντι 576.299 εκατ. δολαρίων την αμέσως προηγούμενη χρονιά.
«Η Danaos είναι ιδιαίτερα προστατευμένη από τη βραχυπρόθεσμη αβεβαιότητα της αγοράς, με κάλυψη 97% για το 2025 και 79% για το 2026 σε υγιείς ρυθμούς, προστατεύοντάς μας από την αστάθεια της αγοράς. Τα εξασφαλισμένα έσοδα των 3,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων μας παρέχει βεβαιότητα εισοδήματος και δύναμη πυρός για να εξερευνήσουμε αυξητικές επενδύσεις.
Ναυλώσαμε 13 από τα 15 νεότευκτα μας για πέντε χρόνια και έχουμε προγραμματίσει μια νέα διευκόλυνση 850 εκατομμυρίων δολαρίων από ένα τραπεζικό ίδρυμα για την πλήρη κάλυψη της χρηματοδότησης όλων των πλοίων που έχουμε παραγγείλει», ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Danaos, Γιάννης Κούστας.
Σε ό,τι αφορά την αγορά ξηρού χύδην φορτίου, ο CEO της Danaos ανέφερε ότι συνεχίζει να υποφέρει από συνεχιζόμενη δυσφορία λόγω του ρυθμού ανάκαμψης της κινεζικής οικονομίας, η οποία δεν έχει δείξει σημάδια επιτάχυνσης.
«Η παράδοση νέας χωρητικότητας που ξεκινά φέτος θα προσθέσει σε αυτήν την αδυναμία, ιδιαίτερα στα panamaxes και σε άλλες κατηγορίες πλοίων, όπου συγκεντρώνεται το βιβλίο παραγγελιών. Το τμήμα capesize, όπου είναι συγκεντρωμένος ο στόλος μας, συνεχίζει να έχει ένα βιβλίο παραγγελιών που παραμένει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα».