Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΓια την καλύτερη σεζόν της ιστορίας της οδεύει η Aegean Airlines

Για την καλύτερη σεζόν της ιστορίας της οδεύει η Aegean Airlines

Για την καλύτερη χρήση της ιστορίας της οδεύει η Aegean Airlines καθώς ήδη πέτυχε κερδοφορία στο πρώτο εξάμηνο του 2023, κάτι που έγινε για πρώτη φορά από την ημέρα της ίδρυσής της, δεδομένου ότι αυτή η περίοδος παραδοσιακά ήταν… άγονη από πλευράς εισροής τουριστών.

Παρουσιάζοντας τα μεγέθη και τις προοπτικές της τρέχουσας σεζόν στη χθεσινή γενική συνέλευση, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Δημήτρης Γερογιάννης (φωτό κάτω), επισήμανε πως «το 2023 είναι για την Αegean ένα έτος ιδιαίτερα δυναμικής ανάπτυξης», ενώ πρόσθεσε πως «η Aegean αποτελεί για το 2023 το βασικό αρωγό ανάπτυξης του μεταφορικού έργου αλλά και του τουριστικού προϊόντος στην χώρα».

Αναφερόμενος στο πτητικό έργο του 2023 επισήμανε πως ο αερομεταφορέας προσφέρει συνολικά 18 εκατ. θέσεις, εκ των οποίων 11 εκατ. θέσεις εξωτερικού, 2 εκατ. περισσότερες συγκριτικά με το 2022. Η εταιρεία επιχειρεί σε 165 προορισμούς, σε 46 χώρες με 272 απευθείας δρομολόγια, με ένα στόλο 76 αεροσκαφών. Πρόκειται για το μεγαλύτερο δίκτυο και το μεγαλύτερο στόλο στην ιστορία της επιχείρησης.

Ήδη, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους η Aegean μετέφερε συνολικά 6,7 εκατ. επιβάτες, 42% περισσότερους συγκριτικά με το εξάμηνο του 2022, προσφέροντας 8,7 εκατ. χιλιομετρικές θέσεις (34% περισσότερες θέσεις σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2022). Εξίσου σημαντική είναι και η βελτίωση των συντελεστών πληρότητας που έφτασαν το 82% το πρώτο εξάμηνο του 2023 από 74% το 2022, φέρνοντας και σημαντικά υψηλότερα έσοδα ανά πτήση.

Για το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του έτους η εταιρεία θα επιχειρήσει με 10% και 15% αντίστοιχα περισσότερες χιλιομετρικές θέσεις από το 2022 στηρίζοντας την διάχυση του μεταφορικού έργου, σε περισσότερες περιοχές αλλά και επενδύοντας στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Χάρη στις θετικές ταμειακές ροές, η Aegean έχει καταφέρει να αποπληρώσει από το Μάρτιο του 2023 τον τραπεζικό δανεισμό που είχε λάβει κατά τη διάρκεια της πανδημίας και να έχει 11 αεροπλάνα ελεύθερα βαρών έναντι 4 που είχε στο τέλος του 2019. Παράλληλα, διατηρεί διαθέσιμα άνω των 500 εκατ. ευρώ και έχει παραλάβει τα 28 αεροσκάφη Α320neo από τα 46 που έχει παραγγείλει στην Airbus.

Σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη, η εταιρεία εξακολουθεί να βλέπει ισχυρή ζήτηση και κρατήσεις για την καλοκαιρινή περίοδο με τη διοίκηση να αναμένει σημαντική αύξηση εσόδων και κερδών για το 2023 σε σχέση με το 2022 που ήταν μια χρονιά ρεκόρ στα κέρδη της εταιρείας.

Ο στόλος

Αναφορικά με το στόλο, ο CEO της Aegean τόνισε πως «το 2022 παραλάβαμε εννέα επιπλέον αεροσκάφη της οικογένειας Α320/321 neo επιταχύνοντας το πρόγραμμα για τα 46 συνολικά neo αεροσκάφη. Παράλληλα ξεκινήσαμε και ολοκληρώσαμε την αναδιάρθρωση του ελικοφόρου στόλου, αποσύροντας τα οκτώ Q400/Bombardier και εντάσσοντας σε αντικατάσταση τους δέκα ΑTR 72-600, επιτυγχάνοντας ομοιογένεια του στόλου μας που κατείχε ήδη τρία ΑTR 42-600 για να εξυπηρετήσει τα νησιά με μικρούς αεροδιαδρόμους, πετυχαίνοντας συνεπώς σημαντική εξοικονόμηση σε όρους μίσθωσης αλλά κυρίως σε λειτουργικό κόστος».

Το κέντρο εκπαίδευσης

Συνάμα, ο κ. Γερογιάννης αναφέρθηκε στις νέες κινήσεις εξωστρέφειας και γιγάντωσης της εταιρείας σημειώνοντας πως «πιστοί στη δέσμευσή μας για διαρκή εξέλιξη και ανάπτυξη το 2022 ξεκινήσαμε μία νέα επένδυση για τη δημιουργία του πρώτου Κέντρου Υπηρεσιών Συντήρησης Πτητικών Μέσων, καθώς και του πρώτου Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα σε συνεργασία με την CAE, την κορυφαία εταιρεία παγκοσμίως στον κλάδο της αεροπορικής εκπαίδευσης.

Η κατεύθυνση αυτή δημιουργεί νέα δυναμική προστιθεμένης αξίας, εξωστρέφειας και ανταγωνιστικότητας στην Aegean, αλλά και ευρύτερα στον κλάδο αερομεταφορών της χώρας. Παράλληλα θα είναι ένα από τα πρώτα κέντρα που σχεδιάζεται για να πετύχει στην ωρίμανση του (δύο χρόνια από την έναρξη της λειτουργίας του) μηδενικό αποτύπωμα CO2αφού το σύνολο των αναγκών του θα καλύπτεται από ανανεώσιμες πήγες ενέργειας (φωτοβολταϊκά οροφής και περιβάλλοντος χώρου).

Τα μεγέθη του 2022

Παρουσιάζοντας τα οικονομικά μεγέθη της Aegean Airlines, ο CEO της εταιρείας σημείωσε πως ο κύκλος εργασιών το 2022 παρουσίασε αύξηση κατά 98% σε σχέση με το 2021 και διαμορφώθηκε σε 1,4 δισ., (2% υψηλότερα από το 2019). Η καθαρή κερδοφορία, μετά από φόρους, του 2022 ανήλθε σε 106,8 εκατ. ευρώ, 36% υψηλότερα από το 2019.

Τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις διαμορφώθηκαν σε 527,9 εκατ. ευρώ, ενώ οι δανειακές υποχρεώσεις (εξαιρούμενων μισθώσεων) διαμορφωθήκαν στα 268,2 εκατ. ευρώ. Τέλος, τα Ίδια Κεφάλαια διαμορφώθηκαν σε 348 εκατ. ευρώ από 328 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2019».

Έτος δυναμικής ανάπτυξης το 2023

Αναφορικά με το 2023, ο κ. Γερογιάννης επισήμανε πως είναι ένα έτος δυναμικής ανάπτυξης, καθώς προσφέρει συνολικά 18 εκατ. θέσεις, εκ των οποίων 11 εκατ. θέσεις εξωτερικού, 2 εκατ. περισσότερες δηλαδή συγκριτικά με το 2022. Η εταιρεία επιχειρεί σε 165 προορισμούς, σε 46 χώρες με 272 απευθείας δρομολόγια, με ένα στόλο 76 αεροσκαφών. Πρόκειται για το μεγαλύτερο δίκτυο και το μεγαλύτερο στόλο στην ιστορία της επιχείρησης.

Ήδη, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους η Aegean μετέφερε συνολικά 6,7 εκατ. επιβάτες, 42% περισσότερους συγκριτικά με το εξάμηνο του 2022, προσφέροντας 8,7 εκατ. χιλιομετρικές θέσεις (34% περισσότερες θέσεις σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2022). Εξίσου σημαντική είναι και η βελτίωση των συντελεστών πληρότητας που έφτασαν το 82% το πρώτο εξάμηνο του 2023 από 74% το 2022, φέρνοντας και σημαντικά υψηλότερα έσοδα ανά πτήση.

Στο αποτέλεσμα αυτό συντέλεσε, (πέραν της σύγκρισης με την αδύναμη αφετηρία του 2022) η διεύρυνση της δραστηριότητας της Aegean με 16 νέα δρομολόγια (και 27 μαζί με charter) στο εξωτερικό, αλλά και η ενίσχυση συχνότητας σε προορισμούς της Ιταλίας, Ισπανίας, Γερμανίας, Σκανδιναβίας, Ισραήλ, Αιγύπτου και Σαουδικής Αραβίας.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ