Ένα από τα «σενάρια» που είδαν αμέσως το φως της δημοσιότητας με το που άρχισε να ανεβαίνει και πάλι η τιμή της αμόλυβδης, προβλέπει και ένα ακόμη γύρο του fuel pass, δηλαδή μια έκτακτη οικονομική ενίσχυση μέσω κάρτας προς τους οδηγούς. Γνώστες των όσων συζητούνται στους κόλπους του οικονομικού επιτελείου είναι κατηγορηματικοί: να το ξεχάσουν αυτοί που το σκέφτηκαν. Και οι λόγοι;
Πρώτον δεν υπάρχει ο απαιτούμενος δημοσιονομικός χώρος. Δεύτερον, το fuel pass έχει έντονα χαρακτηριστικά οριζόντιου μέτρου και γι’ αυτό δεν «περνάει» από την ΕΕ. Και τρίτον, δεν υπάρχει κανένας λόγος ο κρατικός προϋπολογισμός να επιδοτήσει ένα εισαγόμενο προϊόν τη στιγμή που υπάρχουν άλλα πολύ πιο σοβαρά προβλήματα στο ελληνικό νοικοκυριό: Η υψηλή τιμή των φρούτων, του ελαιολάδου, των τροφίμων κλπ. Αν λοιπόν επιβεβαιωθούν τα σενάρια για άνοδο της τιμής του πετρελαίου ακόμη και πάνω από τα 90 δολάρια το βαρέλι, τα νοικοκυριά θα πρέπει να προετοιμαστούν για ένα ακόμη πρόσθετο κόστος.
Το 2024 θα είναι έτος… αλλαγής σελίδας. Τα νοικοκυριά θα πρέπει να προετοιμαστούν γι’ αυτό. Το κράτος «προστάτης» που θα επιδοτεί πότε για το δάνειο, πότε για την αναστολή των συμβάσεων εργασίας, πότε για τον λογαριασμό του ρεύματος και πότε για τις ακριβές τιμές των καυσίμων ή των τροφίμων, θα αρχίσει να… μαζεύεται. Τα 10δες δισεκατομμύρια του 2020-2022 δεν θα ξαναδοθούν και αυτό που έγινε με τον Fitch και την υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της μεγαλύτερης οικονομίας του πλανήτη δεν είναι καθόλου άσχετο με το θέμα.
Το θέμα «δημόσιο χρέος» μπαίνει στην κορυφή του ενδιαφέροντος και αυτό σημαίνει ότι όλες οι ευρωπαϊκές χώρες θα αναγκαστούν να μαζέψουν τα λουριά.