Με μια λιτή ανακοίνωση, ο επίσημος εισαγωγέας/αντιπρόσωπος του Volkswagen Group στην Ελλάδα, Kosmocar (όμιλος επιχειρήσεων Μανδύλα) έριξε τους τίτλους τέλους της συνεργασίας με έναν από τους παλιότερους εμπόρους της, με μια από τις παλιότερες εταιρείες αυτοκινήτων της χώρας. Με την ιστορική εταιρεία Ε.Τ.Ε.Α. ΑΕ, η οποία ήταν εξουσιοδοτημένος έμπορος και συνεργάτης service των μακρών Volkswagen και Audi στη Θεσσαλονίκη. Ήδη, αναζητείται αντικαταστάτης από τη VW και την Audi για τη Θεσσαλονίκη, ενώ μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου θα κατέβουν και οι ταμπέλες της Audi απο τις εγκαταστάσεις της ΕΤΕΑ.
Θα περίμενε κανείς πως για να τελειώσει έτσι μια συνεργασία που “τράβαγε” από το 1953, οι λόγοι είναι οικονομικοί. Κι όμως: Η ΕΤΕΑ, έχει ισχυρά ταμειακά διαθέσιμα, έχει καλυμμένες όλες τις υποχρεώσεις της προς προμηθευτές και τρίτους, ενώ ο τραπεζικός δανεισμός της είναι μηδενικός! Γιατί λοιπόν κατεβάζει ταμπέλες;
Οι λόγοι “κρύβονται” σε μια οικογενειακή διαμάχη μεταξύ των μεγαλομετόχων της ΕΤΕΑ που τραβάει χρόνια και μάλιστα ήταν γνωστή στο Volkswagen Group. Η μετοχική σύνθεση της “Εσκιάδης Τσόλης Εισαγωγές Αυτοκινήτων ΑΕ” (αυτό σημαίνει το αρκτικόλεξο ΕΤΕΑ) αποτελείται από τις αδελφές Τσόλη (κάτοχοι του 56%), τους Βύρωνα και Δημήτρη Εσκιάδη (με 27%), τη Μαρία Ιωαννίδου (με 8,5 περίπου), ενώ το υπόλοιπο σχεδόν 8,5% ανήκει στην εταιρεία Εσκιάδης – Μπαλοδήμος.
Οι μεγαλομέτοχοι της ΕΤΕΑ, βρίσκονται σε δικαστική διαμάχη για τον έλεγχο της εταιρείας, γεγονός που οδήγησε, τον Μάρτιο του 2018, τη VAG να προχωρήσει σε καταγγελία της σύμβασης. Με τη διοίκηση της ΕΤΕΑ να έχει αλλάξει από το 2017 και τη ρήξη να συνεχίζεται, η Kosmocar παρενέβη, δίνοντας “διορία” δύο ετών για να λυθούν τα εσωτερικά προβλήματα και να συνεχιστεί η συνεργασία. Έναν χρόνο αργότερα και χωρίς να υπάρχει πραγματική εξέλιξη, η Kosmocar επανήλθε, τονίζοντας στην ΕΤΕΑ τον σοβαρό κίνδυνο να διακοπεί η συνεργασία.
Ακόμα έναν χρόνο αργότερα, τον Μάρτιο του 2020, η Kosmocar διαπιστώνει ότι βήματα προόδου δεν έχουν γίνει. Παρόλα αυτά, δίνει δύο παρατάσεις ακόμα, δύο περιόδους χάριτος, έξι, αρχικά και δύο μήνων ακόμα, λόγω της μακρόχρονης συνεργασίας, ώστε να βρεθεί λύση. Κάτι τέτοιο δεν έγινε και η Kosmocar, λίγο πριν την πρωτοχρονιά, ενημέρωσε πως εάν στην πρώτη εβδομάδα του 2021 δεν έχει λήξει η διαμάχη μεταξύ των μεγαλομετόχων της ΕΤΕΑ, θα προχωρούσε σε διακοπή της συνεργασίας.
Στο τέλος της πρώτης εβδομάδας του 2021, η Kosmocar Α.Ε. ανακοίνωσε “τη λήξη της συνεργασίας της με την εταιρεία «Ε.Τ.Ε.Α. Α.Ε.», η οποία ήταν Εξουσιοδοτημένος Έμπορος και Συνεργάτης Service των μαρκών Volkswagen και Audi στη Θεσσαλονίκη, με ισχύ από τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2021”. Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι η “Kosmocar επιθυμεί να ευχαριστήσει τους μετόχους και τα στελέχη της «Ε.Τ.Ε.Α. Α.Ε.» για τη μακρόχρονη συνεργασία και να τους ευχηθεί κάθε επιτυχία στα μελλοντικά επαγγελματικά τους σχέδια. Οι κάτοχοι και υποψήφιοι πελάτες αυτοκινήτων Volkswagen και Audi στη Θεσσαλονίκη μπορούν να απολαμβάνουν κορυφαίες υπηρεσίες τόσο πριν όσο και μετά την αγορά του αυτοκινήτου τους, από τα μέλη του δικτύου Εξουσιοδοτημένων Εμπόρων και Συνεργατών Service των μαρκών Volkswagen και Audi, τα οποία αναγράφονται στην ιστοσελίδα της Kosmocar”.