Για την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στη Eurobank, αλλά και για τα μελλοντικά σχέδια της τράπεζας μίλησε στο Delphi Economic Forum και στο πάνελ με θέμα «AI Risk and Strategic Decision-Making», ο Αναπληρωτής Διευθύνων Συμβούλος της Eurobank, επικεφαλής Retail & Digital Banking, κ. Ιάκωβος Γιαννακλής.
Πώς εντάσσεται η τεχνητή νοημοσύνη στη Eurobank; Μπορείτε να μας δώστε μερικά παραδείγματα;
Στην Eurobank η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) – και ειδικότερα η γενετική τεχνητή νοημοσύνη (GenAI) – κατέχει κεντρικό ρόλο στη στρατηγική εξέλιξη και την καινοτομία.
Κατακόρυφη και Οριζόντια Εφαρμογή | Εφαρμόζουμε λύσεις ΑΙ τόσο σε συγκεκριμένες επιχειρησιακές μονάδες (κατακόρυφα) όσο και σε ευρύτερες οργανωτικές διαδικασίες (οριζόντια), ενισχύοντας τη συνολική αποδοτικότητα και τη δημιουργία αξίας.
Η στρατηγική μας δεν αντιμετωπίζει την τεχνητή νοημοσύνη απλώς ως εργαλείο, αλλά ως καταλύτη για τον επαναπροσδιορισμό του τρόπου λειτουργίας μας – δημιουργώντας νέες ευκαιρίες και βελτιώνοντας την εμπειρία των πελατών, των εργαζομένων και του Οργανισμού μας συνολικά.
Στην Eurobank, η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) λειτουργεί ως πυλώνας στρατηγικής εξέλιξης και καινοτομίας. Στις κάθετες εφαρμογές ενισχύουμε κρίσιμες λειτουργίες όπως:
- Εξυπηρέτηση πελατών μέσω ενός ψηφιακού βοηθού που προσφέρει προσωποποιημένες απαντήσεις σε πραγματικό χρόνο.
- Υποστήριξη εργαζομένων με τον εσωτερικό ψηφιακό βοηθό που διευκολύνει στη λήψη άμεσων, αξιόπιστων απαντήσεων.
- Αυτοματισμός αιτημάτων που μειώνει το χρόνο επεξεργασίας από ημέρες σε δευτερόλεπτα.
- Ενίσχυση πληροφορικής μέσω του GitHub Copilot, ενός εργαλείου το οποίο επιταχύνει την κωδικοποίηση.
- Εξατομίκευση marketing με δυναμικό, προσωποποιημένο περιεχόμενο.
Στις οριζόντιες εφαρμογές, η ΑΙ ενισχύει την καθημερινή παραγωγικότητα μέσω εργαλείων όπως το Microsoft Copilot, που ενσωματώνεται σε Outlook, Teams και Excel.
Επενδύουμε σε λύσεις με πραγματικό επιχειρησιακό αποτύπωμα, στοχεύοντας στη βέλτιστη εμπειρία πελάτη και την αυξημένη αποτελεσματικότητα των ομάδων μας. Η ισορροπία ανάμεσα στην τεχνολογία και τον ανθρώπινο παράγοντα παραμένει καθοριστική.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια όσον αφορά τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης;
Η Eurobank βλέπει την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) ως έναν βασικό καταλύτη για τον μετασχηματισμό της τραπεζικής εμπειρίας και τη δημιουργία αξίας.
Στρατηγικά επικεντρωνόμαστε σε τέσσερις βασικούς άξονες:
- Εμπειρία πελάτη | Οραματιζόμαστε ένα ψηφιακό βοηθό – ένα συνεχώς προσφερόμενο εργαλείο – που παρέχει εξατομικευμένες λύσεις, εκτελεί συναλλαγές σε πραγματικό χρόνο και υποστηρίζει κάθε στιγμή της καθημερινότητας.
- Υποστήριξη Ανθρώπινου Δυναμικού | Εξελίσσουμε τον εσωτερικό ψηφιακό βοηθό σε ένα ισχυρό σύστημα γνώσης (enterprise search engine), ενισχύοντας την παραγωγικότητα και εξοικονομώντας χρόνο για στρατηγικές δραστηριότητες.
- Λειτουργικές διαδικασίες | Επενδύουμε σε τεχνολογίες document intelligence, επιταχύνοντας τη δημιουργία συμβάσεων και μειώνοντας το χρόνο διαχείρισης εγγράφων.
- Wealth Management | Προσφέρουμε στους συμβούλους real-time εικόνα χαρτοφυλακίων και μακροοικονομικών δεδομένων, για πιο στοχευμένες επενδυτικές λύσεις.
Για εμάς, η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά μέσο για να ενδυναμώσουμε τους ανθρώπους μας, να βελτιώσουμε την εμπειρία του πελάτη και να επαναπροσδιορίσουμε την τραπεζική λειτουργία.