Ευρισκόμενος στην πλέον δημιουργική φάση της ιστορίας του με ένα πολυσχιδές άπλωμα δραστηριοτήτων σε πληθώρα τομέων των υποδομών, των κατασκευών, των παραχωρήσεων και της ενέργειας, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – σύμφωνα με τραπεζικές πηγές – δρομολογεί την έκδοση μεγάλου ομολόγου το επόμενο διάστημα, με στόχο να χρηματοδοτήσει το τεράστιο επενδυτικό του πρόγραμμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του FinUpNews.gr, πρόκειται για ομόλογο 200 με 300 εκατ. ευρώ, με τον όμιλο να στοχεύει να εκμεταλλευτεί την άκρως ευνοϊκή συγκυρία των ελληνικών assets αλλά και τη σχέση με τις αγορές που έχει «χτίσει» όλα τα τελευταία χρόνια, με παρόμοιες εκδόσεις και άλλες κινήσεις.
Θυμίζουμε ότι ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει δημιουργήσει ένα τεράστιο ανεκτέλεστο έργων που προσεγγίζει τα 3 δισ. ευρώ, πολλά εκ των οποίων είναι αυτοχρηματοδοτούμενα, όπως η Εγνατία που «κλείδωσε» πρόσφατα, οπότε έχει πολύ μεγάλες χρηματοδοτικές ανάγκες. Η διοίκηση του ομίλου σε καμιά περίπτωση δε σχεδιάζει αύξηση κεφαλαίου όπως ήθελαν κάποιες έντονες φήμες το τελευταίο διάστημα, οι οποίες διαψεύδονται κατηγορηματικά.
Οι εξελίξεις με το καζίνο στο Ελληνικό
Αυτές τις ημέρες αναμένονται εξελίξεις στo θέμα του καζίνο στο Ελληνικό, με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να κατευθύνεται στη λύση να πάρει το 99% των δικαιωμάτων του έργου, μετά την αποχώρηση της Mohegan Gaming & Entertainment και κατόπιν να αναζητήσει partner ή partners. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να κλειδώσει συμφωνία με την Hard Rock, η οποία, όπως και η Mohegan, έχει τεράστια εμπειρία στη δημιουργία, ανάδειξη και αξιοποίηση παρόμοιων projects.
Ο στόχος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι να πάρει λοιπόν όλα τα… δικαιώματα του έργου, που είναι προϋπολογισμού 1,1 δισ. ευρώ (950 εκατ. ευρώ κόστος κατασκευής και 150 εκατ. ευρώ η άδεια καζίνο) και κατόπιν να «μοιράσει» κατά το δοκούν την… τράπουλα. Η μοναδική δέσμευση που θα έχει ο όμιλος είναι να κρατήσει το 35% του Integrated Resort Casino ((IRC) τουλάχιστον για οκτώ χρόνια.
Τα μεγάλα projects, οι επενδύσεις και το ανεκτέλεστο
Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ισχυρή συμμετοχή σε κορυφαία projects με αιχμή την ενέργεια, τα απορρίμματα, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι του Ηρακλείου Κρήτης, αλλά και το Ελληνικό, ενώ μέσω της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή κυριαρχεί στην παραγωγή καθαρής ενέργειας.
Ο όμιλος μέσω της κοινοπραξίας με την Egis Projects S.A. (75%-25%) πρόσφατα κέρδισε την παραχώρηση της Εγνατίας, του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της χώρας κι έναν από τους μεγαλύτερους σε ευρωπαϊκό επίπεδο, συνολικού μήκους (συμπεριλαμβανομένων των τριών κάθετων οδικών αξόνων) 883 χλμ.
Έτσι, το συνολικό χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων του ομίλου ξεπερνά πλέον τα 1.500 χλμ., καθώς κατέχει το 100% της Νέας Οδού, το 100% της Κεντρικής Οδού και το 17% της Ολυμπίας Οδού. Πρόκειται για το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων στη χώρα κι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη.
Το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του Ομίλου περιέχει επίσης κι άλλες καίριες υποδομές, όπως το έργο της μελέτης, κατασκευής και διαχείρισης του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι προϋπολογισμού άνω των 500 εκατ. ευρώ, έργα διαχείρισης απορριμμάτων (ΣΔΙΤ Ηπείρου και ΣΔΙΤ Πελοποννήσου) κ.ά.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανέλαβε επίσης το βόρειο τμήμα του άξονα Ε65, προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ, που θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ μέσω σύμπραξης με τη Motor Oil έχει αναλάβει την κατασκευή του Αεριοστροβιλικού Σταθμού Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο στην Κομοτηνή. Το συνολικό κόστος είναι 375 εκατ. ευρώ, οι δύο πλευρές συμμετέχουν ισότιμα από 50%-50%, ενώ η παραγωγική δυναμικότητα της μονάδας θα είναι 877 ΜW.
Επίσης, σε συνεργασία με τον όμιλο Aviareps Ελλάς, συμφερόντων του κρητικού επιχειρηματία Γιάννη Γρύλου (Sky express, Swissport Hellas, Skyserv, Hotel Brain, Terra Cretta) διεκδικεί το πλειοψηφικό ποσοστό (τουλάχιστον 67%) της εταιρείας που διαχειρίζεται το λιμάνι Ηρακλείου Κρήτης.