Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Έως τις 20 Δεκεμβρίου το ομόλογο με ρήτρα αειφορίας

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Έως τις 20 Δεκεμβρίου το ομόλογο με ρήτρα αειφορίας

Ρήτρα αειφορίας θα έχει το νέο ομόλογο έως 300 εκατ. ευρώ που θα εκδώσει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσα στο Δεκέμβριο, με στόχο να χρηματοδοτήσει το τεράστιο επενδυτικό πρόγραμμα. Το νέο ομόλογο θα έχει «πράσινα» χαρακτηριστικά (sustainable bond), ενώ θα είναι συνδεδεμένο με τους κανόνες του ESG (Κοινωνία, Περιβάλλον, Εταιρική διακυβέρνηση). Αυτό σημαίνει πως η εταιρεία θα αναλάβει έναντι των επενδυτών συγκεκριμένες δεσμεύσεις προσαρμογής και τήρησης των κανόνων βιωσιμότητας για τα επόμενα χρόνια.

Το ομόλογο αναμένεται να εκδοθεί μέσα στις τρεις επόμενες εβδομάδες, δηλαδή να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες έως τις 20 Δεκεμβρίου.

Σημειώνεται πως ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξαναβγαίνει στις αγορές περίπου 18 μήνες μετά την προηγούμενη μεγάλη έκδοση που έκανε τον Ιούλιο του 2020, όταν με 7ετές ομόλογο άντλησε 500 εκατ. ευρώ. Τότε το κουπόνι κλείδωσε στο 2,75%, ενώ οι προσφορές είχαν ανέλθει στα 700 εκατ. ευρώ.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει δημιουργήσει ένα τεράστιο ανεκτέλεστο έργων που προσεγγίζει τα 3 δισ. ευρώ, πολλά εκ των οποίων είναι αυτοχρηματοδοτούμενα, όπως η Εγνατία, οπότε έχει πολύ μεγάλες χρηματοδοτικές ανάγκες. Πλην της Εγνατίας, ο όμιλος έχει εντάξει στο χαρτοφυλάκιό του έργα όπως το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι στην Κρήτη και το Καζίνο στο Ελληνικό, έργα που αντίστοιχά τους δεν λαμβάνουν χώρα στην Ελλάδα.

Συνάμα, ο όμιλος έχει ισχυρή συμμετοχή σε κορυφαία projects με αιχμή την ενέργεια και τα απορρίμματα, ενώ μέσω της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή κυριαρχεί στην παραγωγή καθαρής ενέργειας, όντας ο μεγαλύτερος ελληνικός όμιλος ΑΠΕ και ο μεγαλύτερος επενδυτής σε έργα ΑΠΕ στην Ελλάδα.

Παραχωρήσεις, ΑΠΕ και ισχυρές συμφωνίες

Ο όμιλος μέσω της κοινοπραξίας με την Egis Projects S.A. (75%-25%) κέρδισε την παραχώρηση της Εγνατίας, του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της χώρας κι έναν από τους μεγαλύτερους σε ευρωπαϊκό επίπεδο, συνολικού μήκους (συμπεριλαμβανομένων των τριών κάθετων οδικών αξόνων) 883 χλμ.

Έτσι, το συνολικό χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων του ομίλου ξεπερνά πλέον τα 1.500 χλμ., καθώς κατέχει το 100% της Νέας Οδού, το 100% της Κεντρικής Οδού και το 17% της Ολυμπίας Οδού. Πρόκειται για το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων στη χώρα κι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη.

Το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του Ομίλου περιέχει επίσης κι άλλες καίριες υποδομές, όπως το έργο της μελέτης, κατασκευής και διαχείρισης του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι προϋπολογισμού άνω των 500 εκατ. ευρώ, έργα διαχείρισης απορριμμάτων (ΣΔΙΤ Ηπείρου και ΣΔΙΤ Πελοποννήσου) κ.ά.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανέλαβε επίσης το βόρειο τμήμα του άξονα Ε65, προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ, που θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ μέσω σύμπραξης με τη Motor Oil έχει αναλάβει την κατασκευή του Αεριοστροβιλικού Σταθμού Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο στην Κομοτηνή. Το συνολικό κόστος είναι 375 εκατ. ευρώ, οι δύο πλευρές συμμετέχουν ισότιμα από 50%-50%, ενώ η παραγωγική δυναμικότητα της μονάδας θα είναι 877 ΜW.

Στις ΑΠΕ στόχος του ομίλου είναι μέσα στην επόμενη πενταετία να έχει συνολική εγκατεστημένη ισχύ (αιολικά πάρκα, φωτοβολταϊκά πάρκα και συστήματα αποθήκευσης) περί τα 3.000 MW, ενώ θα διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο ενεργειακών υποδομών συνολικής ισχύος περίπου 4,5 GW.

Παράλληλα, στο πλαίσιο των ισχυρών συμμαχιών που συνάπτει ο όμιλος, «παντρεύοντας» εξειδικεύσεις, ικανότητες και πολλαπλασιάζοντας τα οφέλη, έχει συνάψει συμφωνίες για διαφορετικής φύσης projects με τον όμιλο Τιτάν (διαχείριση απορριμμάτων), αλλά και τον όμιλο Motor Oil με τον οποίο δημιουργεί υπερσύγχρονο Αεριοστροβιλικό Σταθμό Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο στην Κομοτηνή.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ