Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΓΕΚ Τέρνα: Placement σε ξένους θεσμικούς για το 5,8% έναντι 80 εκατ.

ΓΕΚ Τέρνα: Placement σε ξένους θεσμικούς για το 5,8% έναντι 80 εκατ.

Επιβεβαιώνοντας ότι ανεβάζει στροφές καθώς βρίσκεται στην πιο δημιουργική και αναπτυξιακή φάση της ιστορίας του, ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα υλοποίησε placement σε ξένους θεσμικούς χθες, διευρύνοντας τη διασπορά της μετοχής πλέον του 25%, ενώ διεθνοποίησε περαιτέρω το μετοχικό της εκτόπισμα. Πιο συγκεκριμένα, ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα βγήκε στις αγορές μέσω placement που αρχικά προορίζονταν να είναι έως 5 εκατ. μετοχές, ήτοι 4,83% του μετοχικού κεφαλαίου, όμως λόγω της μεγάλης ζήτησης, τελικώς δόθηκαν 6 εκατ. μετοχές, ήτοι το 5,8% του μετοχικού κεφαλαίου.

Οι μετοχές δόθηκαν στα 13,20 ευρώ ανά τεμάχιο, ήτοι με discount 5,70% συγκριτικά με την τιμή στο ταμπλό, ενώ ο όμιλος αποκόμισε ρευστότητα 79,2 εκατ. ευρώ. Οι μετοχές δόθηκαν σε δέκα ισχυρούς ξένους θεσμικούς, από Ευρώπη και ΗΠΑ, αυξάνοντας το ποσοστό των διεθνών θεσμικών στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας κατά 30%, και οι οποίοι πλέον ελέγχουν ποσοστό άνω του 25%.

Όπως σημειώνουν κύκλοι του ομίλου, η τιμή στην οποία έγινε το placement στη αποτελεί μεγάλη επιτυχία. Το placement έγινε στα 13,20 ευρώ, δηλαδή σε τιμή υψηλότερη της μέσης τιμής των τελευταίων δώδεκα μηνών, που ήταν 12,90 ευρώ. Επίσης, η τιμή των 13,20 ευρώ είναι επί της ουσίας η μέση τιμή στην οποία βρισκόταν η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τόσο κατά το τελευταίο εξάμηνο (περίπου 13,30), όσο και κατά το τελευταίο τρίμηνο (περίπου 13,40).

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις λίγες ημέρες πριν το placement, στις 8 Ιανουαρίου, η μετοχή είχε κλείσει στα 12,88 ευρώ. Τέλος, υπενθυμίζεται ότι οι ίδιες μετοχές που κατέχει η εταιρεία έχουν αγοραστεί σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα τιμής από τα τρέχοντα. Συγκεκριμένα, το μέσο κόστος κτήσης του συνόλου των ιδίων μετοχών της εταιρείας είναι 7,30 ευρώ ανά μετοχή.

Η ΓΕΚ Τέρνα σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι οι υφιστάμενοι μέτοχοι δεν θα υποστούν αραίωση (dilution) από την προτεινόμενη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που θα γίνει. Κι αυτό καθώς η διάθεση των μετοχών σε θεσμικούς επενδυτές θα συνδυαστεί με ισόποση έκδοση νέων μετοχών και ακύρωση ισάριθμων ιδίων μετοχών της εταιρείας, έτσι ώστε να μην μεταβληθεί τελικά ο συνολικός αριθμός των μετοχών.

Αποτελώντας τον πλέον πολυσχιδή όμιλος που δραστηριοποιείται στο χώρο των κατασκευών, των υποδομών και της ενέργειας, έχοντας μακράν το κορυφαίο ανεκτέλεστο έργο κοντά στα 6 δισ. ευρώ, ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα εύλογα είναι ελκυστικός για εγχώρια και διεθνή χαρτοφυλάκια που αναζητούν ευκαιρίες εισόδου στο μετοχικό του κεφάλαιο.

Η κίνηση της διοίκησης της ΓΕΚ Τέρνα αυξάνει το free float, διευρύνει τη μετοχική βάση και ισχυροποιεί το μετοχικό roaster της εταιρείας, ενώ εκλαμβάνεται ως ψήφος εμπιστοσύνης στις προοπτικές του ομίλου έχει στη φαρέτρα του, μερικά από τα πλέον «λαμπερά» και εμβληματικά έργα προς υλοποίηση τα επόμενα χρόνια. Η αύξηση της διασποράς της μετοχής της ΓΕΚ Τέρνα, αναμένεται να έχει θετική επίδραση στο ταμπλό, καθώς θα αυξήσει την εμπορευσιμότητα και θα δώσει «αέρα»… πρωταθλητισμού στη μετοχή.

Τα εμβληματικά έργα και το ανεκτέλεστο

Ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα έχει υπό την ευθύνη του μερικά από τα μεγαλύτερα έργα που πρόκειται να αποπερατωθούν στη χώρα τα επόμενα χρόνια, όπως την Εγνατία Οδό που είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδος, το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Θέρετρο (IRC) στο Ελληνικό και δεκάδες άλλα. Επίσης έχει κατοχυρώσει το πλέον ελκυστικό έργο παραχώρησης στην Ελλάδα που είναι η Αττική Οδός, ενώ έχει για τα επόμενα χρόνια ένα συνολικό πρόγραμμα επενδύσεων άνω των 10 δισ. ευρώ.

Είναι επικεφαλής της κοινοπραξίας για το έργο ΣΔΙΤ του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), έχει αναλάβει τη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στην Κομοτηνή, τους σταθμούς μετατροπής της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής, τον σταθμό συμπίεσης φυσικού αερίου στην Αμπελιά, τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, την σιδηροδρομική γραμμή Petrarch-Dragoman στη Βουλγαρία, μονάδα παραγωγής ενέργειας στην Κύπρο, την αναβάθμιση του αεροδρομίου Βελιγραδίου, το City of Dreams στην Κύπρο κ.α.

Παράλληλα, ο όμιλος συμμετέχει σε πλήθος άλλων διαγωνισμών εμβληματικών έργων παραχώρησης, το έργο παραχώρησης του ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος, ο αερολιμένας Καλαμάτας, καθώς και διαφόρων Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) έργων υποδομής και κτιριακών έργων ανά την Ελλάδα. Το ανεκτέλεστο έργων στο τέλος του Σεπτεμβρίου του 2023 ήταν 5,5 δισ. ευρώ. Επί του συνολικού ανεκτέλεστου, περίπου 60% αφορά σε ιδιωτικά έργα (ίδιες επενδύσεις και έργα για τρίτους), ενώ άνω του 50% αφορά σε έργα ιδίων επενδύσεων.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ