Τετάρτη, 2 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΒ. Μαρινάκης: Εποχή αλλαγών στη ναυτιλία- Με λιμενικά τέλη τα πλοία μας...

Β. Μαρινάκης: Εποχή αλλαγών στη ναυτιλία- Με λιμενικά τέλη τα πλοία μας δεν θα επιχειρούν στις ΗΠΑ

Για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλία με αφορμή τις ανακοινώσεις της αμερικανικής κυβέρνησης για επιβολή δασμών, μίλησε, μεταξύ άλλων, στο 19ο Ετήσιο Διεθνές Ναυτιλιακό Φόρουμ της Capital Link, που πραγματοποιήθηκε στο Metropolitan Club της Νέας Υόρκης ο ιδρυτής και πρόεδρος της Capital Maritime & Trading Corp, Βαγγέλης Μαρινάκης, σχολιάζοντας πως «τα πλοία μας δεν θα επιχειρούν στις ΗΠΑ εάν εφαρμοστούν λιμενικά τέλη».

Η κυβέρνηση των ΗΠΑ βρίσκεται στα πρόθυρα μιας σημαντικής αναδιάρθρωσης του ναυτιλιακού τομέα, καθώς προωθεί νέους δασμούς στα πλοία που είναι είτε κατασκευασμένα, είτε ανήκουν σε κινεζικές εταιρείες. Το μέτρο αυτό, το οποίο αναμένεται να επηρεάσει τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, αποτελεί μέρος της στρατηγικής του Προέδρου Τραμπ για την αναζωογόνηση της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας και την ενίσχυση της εθνικής ασφάλειας των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με το σχέδιο εκτελεστικού διατάγματος, τα κινεζικής κατασκευής ή ιδιοκτησίας πλοία που προσεγγίζουν αμερικανικά λιμάνια θα επιβαρύνονται με τέλη που μπορεί να φτάσουν έως και τα 1,5 εκατομμύρια δολάρια ανά επίσκεψη. Η απόφαση αυτή αποτελεί συνέχεια της ευρύτερης εμπορικής στρατηγικής των ΗΠΑ, που αποσκοπεί στον περιορισμό της κυριαρχίας της Κίνας σε κρίσιμους τομείς, όπως η ναυτιλία.

«Ένα άλλο ζήτημα που μας απασχολεί είναι το μέλλον του τονάζ κινεζικής κατασκευής. Δεν μιλάμε μόνο για πλοία που ανήκουν σε κινεζικές εταιρείες. Τα τελευταία 10-15 χρόνια, λόγω του τρόπου με τον οποίο αναπτύχθηκε η ναυπηγική βιομηχανία, οι πλοιοκτήτες συχνά δεν είχαν άλλη επιλογή από το να εξετάσουν το ενδεχόμενο ναυπήγησης στην Κίνα – για τρεις βασικούς λόγους: Πρώτον, λόγω της διαθέσιμης χωρητικότητας, δεύτερον, λόγω των ανταγωνιστικών τιμών και τρίτον, επειδή τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν βελτιώσει σημαντικά την ποιότητά τους. Σε πολλές περιπτώσεις, τα πρότυπά τους πλησιάζουν εκείνα των κορεατικών ή ακόμη και των ιαπωνικών ναυπηγείων. Ως αποτέλεσμα, ένας μεγάλος αριθμός πλοίων -που ανήκουν τόσο σε εισηγμένες όσο και σε ιδιωτικές εταιρείες παγκοσμίως- έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα», ανέφερε ο Έλληνας εφοπλιστής.

Αυτή τη στιγμή, βλέπουμε ναυλωτές -ακόμη και σε διαπραγματεύσεις για βραχυχρόνιες ή μακροπρόθεσμες ναυλώσεις- να προσπαθούν να αποφύγουν πλοία κινεζικής κατασκευής. Ορισμένοι το κάνουν για να διαπραγματευτούν καλύτερα ναύλα- άλλοι ανησυχούν πραγματικά για τους κινδύνους, ιδίως όταν τα φορτία μεταφέρονται από και προς τις Ηνωμένες Πολιτείες. Απλώς δεν θέλουν να αναλάβουν το ρίσκο», πρόσθεσε.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ