Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΒ.Κορκίδης : Προσοχή στην ψηφοποίηση της γραφειοκρατίας

Β.Κορκίδης : Προσοχή στην ψηφοποίηση της γραφειοκρατίας

Η υλοποίηση των Ψηφιακών Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «e-Government» είναι εξαιρετικά πολύτιμη γιατί «ο χρόνος είναι χρήμα» και στην επιχειρηματικότητα σε πολλές περιπτώσεις και ειδικά στις επενδύσεις ο χρόνος είναι πιο πολύτιμος και από το χρήμα. Ακριβώς λοιπόν το «time management» στον ψηφιακό μετασχηματισμό διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο στην επίτευξη ενός στόχου που δεν είναι άλλος από την πλήρη ψηφιοποίηση του Δημόσιου τομέα που θα ολοκληρώσει το «όραμα» της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης,αναφέρει ο Πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης και προσθέτει:

«Απαιτείται όμως κόπος και τρόπος, ώστε η ψηφιακή μετάβαση να περιορίσει και να μην ενσωματώσει την γραφειοκρατία, που όμως ακόμα αντιστέκεται. Εν τω μεταξύ, περιμένουμε ακόμα πολλές ψηφιακές δράσεις, σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα, όπως τη σύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές τους πρώτους μήνες του 2024, την υποχρεωτικότητα ενός αξιόπιστου συστήματος my Data, τη γενίκευση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και ένα νέο δίκαιο ψηφιακό σύστημα φορολόγησης για τους ελεύθερους επαγγελματίες. Είναι γνωστό ότι ο επιχειρηματικός κόσμος απεχθάνεται την γραφειοκρατία, τις αλληλεπικαλύψεις υπηρεσιών, τις αδυναμίες συνεννόησης ενίοτε μεταξύ υπηρεσιών του ιδίου υπουργείου, τις αδυναμίες συνεννόησης με τους φορείς της Αυτοδιοίκησης.

Απεχθάνεται να ξοδεύονται πολύτιμες ανθρωποώρες για την διακίνηση εγγράφων μεταξύ υπηρεσιών, αλλά και σε μία αλληλογραφία η οποία στις περισσότερες των περιπτώσεων οδηγεί στην ουρά του γκισέ της αρμόδιας υπηρεσίας. Σήμερα, βρισκόμαστε στη δεύτερη φάση ή στο δεύτερο μέρος της υλοποίησης των ψηφιακών υπηρεσιών για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, αλλά φοβάμαι ότι δεν έχουμε προσδιορίσει πόσα μέρη θα επακολουθήσουν του δεύτερου και σε πιο χρονικό ορίζοντα θα έχουν ολοκληρωθεί οι παρεμβάσεις. Τούτου δοθέντος εκτιμώ ότι θα πρέπει να επιταχυνθεί ο «βηματισμός» προς την πλήρη ψηφιοποίηση η οποία θα βελτιώσει καθημερινά την εμπειρία των πολιτών και του επιχειρηματικού κόσμου στις συνδιαλλαγές του με το Δημόσιο, ανακτώντας καθημερινά την εμπιστοσύνη του προς το κράτος και τους φορείς.


Επαναλαμβάνω το «ο χρόνος είναι χρήμα» καθώς το time management, στο Δημόσιο δηλαδή της στρατηγικής σωστής διαχείρισης του χρόνου θα επιτρέψει και στο business management, να ακολουθήσει, οδηγώντας έτσι στην ολοκλήρωση ενός σύγχρονου ψηφιακού κράτους. Η εισαγωγή της τεχνητής νοημοσύνης στο Δημόσιο που ετοιμάζει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τον ψηφιακό βοηθό στο gov.gr., η προοπτική σύνδεσης της πολιτικής προστασίας μέσα από την πλατφόρμα διαχείρισης των έξυπνων πόλεων, αλλά και ευρύτερα ο επανασχεδιασμός και τη λειτουργία της γραμμής έκτακτης ανάγκης 112 είναι σίγουρο ότι θα επηρεάσουν θετικά προς την κατεύθυνση της ψηφιοποίησης. Όμως, τα «βήματα» αυτά θα πρέπει να γίνουν προσεκτικά ώστε να μην υπάρξουν κενά που θα αποτελέσουν αργότερα την αιτία νέων προβλημάτων. Χρειάζεται να καινοτομήσουμε προς την κατεύθυνση της εξοικείωσης τους προσωπικού που υπηρετεί στο Δημόσιο με την ψηφιακή τεχνολογία κυρίως στο πεδίο της ταχύτητας που αυτή διεκπεραιώνει διαδικασίες υπό την προϋπόθεση ότι οι όγκοι των εγγράφων θα έχουν ψηφιοποιηθεί. Έκανα λόγο για time management και business management και την σημασία τους για την ψηφιοποίηση. Αντίστοιχη σημασία θα αποκτήσουν και για τις επιχειρήσεις οι οποίες θα κληθούν να αναδιατάξουν τις δυνάμεις τους που σπαταλούνται σε πεδία που σήμερα κυριαρχούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες με τους κυκεώνες της νομολογίας, των φορολογικών, των εργασιακών, των επεξηγήσεων και των παραπομπών. Αυτός ο χρόνος που θα προκύψει θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις να κερδίσουν εκείνο τον ποιοτικό χρόνο τον οποίο και θα διαθέσουν στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους με «όπλο» την ταχύτητα συνδιαλλαγής με το Δημόσιο. Είναι γεγονός ότι στη 2η θέση, μεταξύ 70 εταιρειών και οργανισμών, ως προς την εμπειρία του καταναλωτή, βρίσκεται το gov.gr. Αυτό το γεγονός πρέπει να αποτελέσει και το εφαλτήριο για μια νέα συνδυασμένη και όχι αποσπασματική προσπάθεια ώστε καμία υπηρεσία να μην μείνει πίσω. Να φτάσουμε να έχουμε στο τάμπλετ και το κινητό μας τα απαιτούμενα στοιχεία σε συνέχεια εκείνων των εφαρμογών που ήδη έχουν ανέβει στις συσκευές αυτές. Πρέπει να καταργήσουμε τις «χειραψίες» και να κερδίσουμε ποιοτικό χρόνο για όλους τους πολίτες, τον επιχειρηματία, τον εργαζόμενο, τον συνταξιούχο, αλλά και τον υπάλληλο των Δημοσίων υπηρεσιών. Εκπέμπουμε λοιπόν σήμα κινδύνου για άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες δεν θα επιτρέψουν τη διατήρηση της γραφειοκρατίας που ταλαιπωρεί επί σειρά ετών την χώρα μας και κυρίως κατά τη διαδικασία της ψηφιακής μετάβασης θα αποτρέψουν την απειλή να ψηφιοποιηθεί η γραφειοκρατία.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ