Τρίτη, 19 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠΟΛΙΤΙΚΗΒουλή –Επιτροπή Οικονομικών : Ν/σ Αναδιάρθρωση Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας –...

Βουλή –Επιτροπή Οικονομικών : Ν/σ Αναδιάρθρωση Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας – Ψηφίσθηκε κατά πλειοψηφία και κατά την β΄ ανάγνωσή του

 Ψηφίσθηκε κατά πλειοψηφία και κατά τη δεύτερη ανάγνωσή του το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για την «Αναδιάρθρωση της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας και των θυγατρικών της και λοιπές διατάξεις» από την Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων.

   Το νομοσχέδιο εισάγεται αύριο για συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια με την θετική ψήφο της ΝΔ. Καταψήφισαν ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ και Νέα Αριστερά ενώ ΣΥΡΙΖΑ, Ελληνική Λύση, “Νίκη”, Πλεύση Ελευθερίας και “Σπαρτιάτες” επιφυλάχθηκαν για να τοποθετηθούν στην Ολομέλεια.

   Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, προσήλθε στην Επιτροπή και τοποθετήθηκε για τις τρεις διατάξεις του νομοσχεδίου που αφορούν το Υπουργείο του. Ειδικότερα για τις διατάξεις που αφορούν την Hellenic Train σχετικά με τις δαπάνες για τα έτη 2022 και 2023 είπε ότι αυτά προκύπτουν από τις συμβατικές υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας που έχει συνάψει το Ελληνικό Δημόσιο με την εταιρεία και θα επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τα έτη 2024 και 2025.

    Σχετικά με το άρθρο 40 του νομοσχεδίου, ο υπουργός είπε ότι «στόχο έχει το να ενισχυθεί η ανεξαρτησία του διαχειριστή υποδομής που έχει την ευθύνη για τη λειτουργία, τη συντήρηση, την αναβάθμιση και την ανακαίνιση της σιδηροδρομικής υποδομής ως προς τα θέματα αμεροληψίας, διαφάνειας, λογοδοσίας, αποφυγής σύγκρουσης συμφερόντων και πρόβλεψη κυρώσεων των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου σε περίπτωση παραβιάσεων των εισαγομένων διατάξεων». Έτσι, προσέθεσε ο κ. Σταϊκούρας, «εξασφαλίζεται και η διακριτή νομική οντότητα του διαχειριστή υποδομής -ΟΣΕ- από άλλες επιχειρήσεις με παρόμοια σιδηροδρομική δραστηριότητα αποφεύγοντας οποιαδήποτε στρέβλωση του ανταγωνισμού. Άρα, έχουμε απόλυτη εναρμόνιση με τους ευρωπαϊκούς κανόνες».

   Για το άρθρο 41 του νομοσχεδίου που αφορά τον ΟΑΣΘ υπενθύμισε ότι «από το 2017 είναι σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης και αυτό που επιδιώκεται με την διάταξη αυτή είναι η διατήρηση και η διασφάλιση της απρόσκοπτης παροχής του μεταφορικού έργου των αστικών λεωφορείων στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, συνεκτιμώντας μάλιστα και το αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο που παρατηρείται στην ευρύτερη περιοχή ευθύνης του ΟΑΣΘ». «Γι’ αυτό κρίνεται αναγκαία η παράταση των συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου 150 οδηγών που δεν έχουν με οποιονδήποτε τρόπο απολυθεί μέχρι και την ψήφιση του παρόντος και αυτό παρατείνεται μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2024» προσέθεσε ο υπουργός.

   Ο κ. Σταϊκούρας αναφερόμενος στην συγκοινωνία στην Θεσσαλονίκη είπε ότι βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης «είναι η ενίσχυση των συγκοινωνιών στην Θεσσαλονίκη». Το ΜΕΤΡΟ θα λειτουργήσει τον Νοέμβριο του 2024, είπε, ενώ σε ό,τι αφορά την ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΘ σημείωσε: «Έχουμε ήδη 110 ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Το ένα τρίτο του συνολικού στόλου που κυκλοφορεί στους δρόμους της πόλης. Για δε την ενίσχυση του ΟΑΣΘ με προσωπικό σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και το Υπουργείο Εσωτερικών βρέθηκε η δυνατότητα να γίνουν συμβάσεις, τις οποίες και ανανεώνουμε για τους οδηγούς». Έτσι, σήμερα ο ΟΑΣΘ , τόνισε ο υπουργός «είναι μοναδικός φορέας στην Ελλάδα που εποπτεύεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που έχει τόσο μεγάλη αύξηση σε αριθμό εργαζομένων και βάζουμε παράταση μέχρι το Δεκέμβριο, ώστε να συνεκτιμήσουμε την κατάσταση όταν θα έχουμε και το ΜΕΤΡΟ στη Θεσσαλονίκη».

   Σχετικά με το θέμα της συλλογικής σύμβασης των εργαζομένων και τις μη μισθολογικές παροχές (βρεφονηπιακούς- παιδικούς σταθμούς, κατασκηνώσεις, Λογαριασμό Κοινωνικής Αλληλεγγύης, διατακτικές σίτισης, δωροεπιταγές, ανανέωση επαγγελματικών διπλωμάτων και βράβευση αριστούχων μαθητών) στον ΟΑΣΘ, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε: «Στη σύμβαση του 2023 το συνολικό αυτό ποσό ήταν 2.166.950 ευρώ. Οι εργαζόμενοι ζήτησαν 3.689.240 ευρώ. Το Υπουργείο Οικονομικών δέχτηκε το ποσό να είναι στα 3,223 εκατ. ευρώ. … Αυτές είναι οι αντοχές της ελληνικής οικονομίας και αυτές υποστηρίζω και εγώ ως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, δεν πετάω το μπαλάκι της ευθύνης αλλού Υπουργείου». «Αυτή είναι η απόφαση της κυβέρνησης, να υπάρξει 50% αύξηση στις μη μισθολογικές παροχές, όλων των εργαζομένων στη Θεσσαλονίκη και των συμβασιούχων» προσέθεσε σημειώνοντας πως «κανένας άλλος φορέας σε όλη την Ελλάδα δεν έχει το 2024, 50% αύξηση σε μη μισθολογικές παροχές. Έτσι, τιμούμε, τον αγώνα των εργαζομένων στη Θεσσαλονίκη».

   Ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Θάνος Πετραλιάς, ολοκληρώνοντας και τη δεύτερη ανάγνωση του σχεδίου νόμου στην Επιτροπή, από την δική του πλευρά τόνισε πως «το νομοσχέδιο αυτό έρχεται στην Βουλή για ψήφιση επειδή καταφέραμε να βγάλουμε την χώρα από τα μνημόνια και την ενισχυμένη εποπτεία, μετά από 13 αξιολογήσεις, τα τελευταία τέσσερα χρόνια» Το νέο Υπερταμείο, είπε ο υφυπουργός «αντί απλά να πουλάει περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου και τα χρήματα αυτά να πηγαίνουν στο χρέος, τώρα ένα μέρος του ποσού θα πηγαίνει προς όφελος της ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας». Το χρέος, υπογράμμισε ο κ. Πετραλιάς έτσι και αλλιώς «θα αποπληρώνεται και θα κάνουμε και πρόωρη αποπληρωμή με τα GLF πάλι, όπως κάναμε και πέρσι και πρόπερσι». Επεσήμανε ότι τα 300 εκατομμύρια ευρώ που δίνονται στην ΕΕΣΥΠ «ουσιαστικά επανεπενδύονται ώστε να δημιουργήσουν επιπλέον ΑΕΠ, επιπλέον όφελος για την ελληνική οικονομία» ως εργαλείο Growth Fund που «οι επενδύσεις τους καταρχήν είναι χρηματοοικονομικές, δεν έχουν δημοσιονομικό κόστος. Δεν επιβαρύνεται το πρωτογενές πλεόνασμα και ο Προϋπολογισμός. Λειτουργεί κυρίως μέσω συμμετοχών».

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ