Την ικανοποίησή του, ότι ο Βόρειος Οδικός Αξονας, μετά από καθυστέρηση δεκαετιών, έχει πλέον δρομολογηθεί με προσωπική δέσμευση του Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη, για να κατασκευαστεί από την Κίσσαμο ως της Σητεία, εξέφρασε ο Αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, βουλευτής Γιάννης Πλακιωτάκης, παρεμβαίνοντας στις εργασίες της ημερίδας με τίτλο «Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης: Αναγκαιότητα, προκλήσεις και προοπτικές», που πραγματοποιήθηκε στη Σητεία, επισημαίνοντας παράλληλα τις εκκρεμότητες που αφορούν σε ορισμένα τμήματα του ΒΟΑΚ, στο Ν. Λασιθίου.
Παρ’ όλο που αναγνωρίζεται διαχρονικά και καθολικά ως έργο πνοής, που θα προσδώσει αναπτυξιακή δυναμική σε ολόκληρο το νησί και ασφάλεια στις μετακινήσεις, βάζοντας τέλος στις εκατατόμβες των θυμάτων από τροχαία που θρηνούμε κάθε χρόνο, δυστυχώς δεν υπήρξε προτεραιότητα για τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Η ολοκλήρωσή όμως ενέχει και συμβολική σημασία, αφού ενώνει τους τέσσερις νομούς με ένα σύγχρονο, ταχύ αυτοκινητόδρομο. Υπήρξε όμως πρωτοβουλία και απόφαση των κυβερνήσεων Κ. Μητσοτάκη, να σχεδιάσουν και χρηματοδοτήσουν και να δρομολογήσουν την κατασκευή του ΒΟΑΚ, απ’ άκρη σε άκρης της μεγαλονήσου, με την ολοκλήρωσή του. Αυτό φέρνει την Κρήτη στη σύγχρονη σφαίρα εξέλιξης.
Ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε τον ικανοποιητικό ρυθμό με τον οποίο κατασκευάζεται το τμήμα Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος με προϋπολογισμό 170 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τόνισε την ανάγκη να προληφθούν οι τρεις τεχνικοί σύμβουλοι που θα ωριμάσουν τις μελέτες για το τμήμα Καβούσι – Αυχήν Αγκαθιάς Σητείας και στη συνέχεια να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή του.
Τα τμήματα του ΒΟΑΚ, Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή – Παχειά Αμμος είναι μελετητικά ώριμα και θα πρέπει σύντομα να βρεθεί χρηματοδότηση είτε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ή το ΕΣΠΑ. Μπορεί να δικαιολογείται η όποια κριτική από τους φορείς για ορισμένες καθυστερήσεις, η ουσία όμως παραμένει και είναι ότι ο ΒΟΑΚ είναι υπό κατασκευή και προχωρεί.
Θεωρώ ότι σκόπιμο και αναγκαίο- και θα το ζητήσω και προσωπικά – να οριστεί συνάντηση αντιπροσωπείας από την Κρήτη με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σταϊκούρα, με τη συμμετοχή των κοινοβουλευτικών εκπροσώπων του Ν. Λασιθίου, της Περιφέρειας, των δήμων, του ΤΕΕ/ΤΑΚ, ώστε να ξεκαθαριστεί το θέμα της χρηματοδότησης των ώριμων τμημάτων του δρόμου και η ωρίμανση του τρίτου τμήματος ως τη Σητεία, αφού εκεί είναι που τελειώνει ο ΒΟΑΚ.