«Οι αγορές των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν πραγματοποιήσει μια απροσδόκητη επιστροφή τους τελευταίους δύο μήνες περίπου». Αυτό τόνισε κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Euroseas για το 2023, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Αριστείδης Πίττας.
Σύμφωνα με τον κ. Πίττα, «για ναύλωση διάρκειας ενός έτους οι τιμές αυξήθηκαν κατά περίπου 35% από τα χαμηλότερα επίπεδα που είχαν φθάσει τον Δεκέμβριο του 2023. Η ανάκαμψη αυτή φαίνεται να οφείλεται κυρίως στις διαταραχές του εμπορικού προτύπου από τις επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα με αποτέλεσμα μεγαλύτερες διαδρομές ταξιδιού, καθώς τα πλοία αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και τη διώρυγα του Σουέζ», προσθέτοντας παράλληλα πως:
«Προφανώς, ο βαθμός στον οποίο θα συνεχιστούν αυτές οι επιθέσεις κατά της ναυτιλίας θα διαμορφώσει τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξη των ναύλων. Ορισμένα από τα πλοία μας επωφελήθηκαν από αυτό το καλύτερο περιβάλλον τιμών στις ανανεώσεις των ναυλώσεών τους και αναμένουμε ότι τα επόμενα τέσσερα νεότευκτά μας που παραδίδονται τους επόμενους τέσσερις με πέντε μήνες θα επωφεληθούν επίσης».
Η ναυτιλιακή γνωστοποίησε για το 2023 πως τα συνολικά καθαρά έσοδα ανήλθαν 189,4 εκατ. δολάρια και το καθαρό εισόδημα διαμορφώθηκε στα 114,5 εκατομμύρια δολάρια ή 16,53 κέρδη ανά μετοχή.
Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για την περίοδο ήταν 103,9 εκατομμύρια δολάρια ή 14,99 δολάρια και 14,98 δολάρια ανά μετοχή.
Σε επίπεδο τέταρτου τριμήνου, τα έσοδα ανήλθαν το 2023 σε 49 εκατ. δολάρια, έναντι 42,88 εκατ. δολαρίων το 2022 και η κερδοφορία σε 24,72 εκατ. δολάρια από 20,33 εκατ. δολάρια το 2022.
Το διοικητικό συμβούλιο της Euroseas αύξησε το τριμηνιαίο μέρισμα κατά 20%, στα 0,60 δολάρια ανά μετοχή, το οποίο θα καταβληθεί στις 15 Μαρτίου 2024.