Η Euroseas, συμφερόντων Αριστείδη Πίττα, ανακοίνωσε την πρόθεσή της να αποσχίσει τα τρία παλαιότερα πλοία της, τα M/V Aegean Express, M/V Diamantis P και M/V Joanna, σε ξεχωριστή -spin off εταιρεία, την Euroholdings Ltd., που έχει υποβάλει αίτηση για εισαγωγή στην κεφαλαιαγορά NASDAQ. Θα είναι η τρίτη εισηγμένη εταιρεία του Έλληνα πλοιοκτήτη μετά της Euroseas και τη Eurodry.
Η Euroseas θα εισφέρει τρία πλοία στη Euroholdings, με αντάλλαγμα το 100% των μετοχών της τελευταίας, που στη συνέχεια θα διανείμει στους μετόχους της.
Ο Αριστείδης Πίττας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Euroseas σχολίασε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε την επέκταση της ναύλωσης της Aegean Express και το σχέδιό μας να αποδεσμεύσουμε τα τρία παλαιότερα πλοία μας σε μια ξεχωριστή εταιρεία, την Euroholdings Ltd., η οποία έχει υποβάλει αίτηση για εισαγωγή στο NASDAQ. Η απόσχιση των τριών παλαιότερων πλοίων μας σε ξεχωριστή οντότητα και η διανομή όλων των μετοχών στους κοινούς μετόχους μας, μας δίνει τη δυνατότητα να μεγιστοποιήσουμε την αξία των παλαιότερων πλοίων του στόλου μας και τις αποδόσεις των μετόχων δημιουργώντας μια νέα πλατφόρμα για την αποτύπωση νέων ευκαιριών ακολουθώντας μια διαφορετική στρατηγική από την Euroseas.
Οι μετοχές της Euroholdings, θα αντιπροσωπεύουν μόνο το 5% περίπου της εκτίμησης της της Euroseas, επομένως η απόσχιση δεν αναμένεται να έχει σημαντική επίδραση στην Euroseas και τη συνολική στρατηγική της. Στην Euroseas, σχεδιάζουμε να συνεχίσουμε να εκμεταλλευόμαστε τις ευκαιρίες ανάπτυξης καθώς ενδέχεται να παρουσιαστούν, ενώ συνεχίζουμε τις υψηλές τριμηνιαίες διανομές μερισμάτων με βάση την ισχυρή κεφαλαιακή μας δομή και την προθεσμιακή κάλυψη ναύλωσης. Επιπλέον, η Euroseas σκοπεύει να συνεχίσει με τη δεδηλωμένη στρατηγική της για τον εκσυγχρονισμό του στόλου της, όπως έχουμε αποδείξει τα τελευταία δύο χρόνια, παραγγέλνοντας 11 νεότευκτα πλοία, επτά από τα οποία έχουν παραδοθεί το 2023 και το 2024, δύο είναι προγραμματισμένα για παράδοση στις αρχές του Ιανουαρίου 2025 και τα υπόλοιπα δύο το 2027.
Οι αυξημένοι κίνδυνοι αγοράς και λειτουργίας που σχετίζονται με παλαιότερα πλοία μετριάζονται από το γεγονός ότι τα τρία πρώτα πλοία της Euroholdings δεν είναι επί του παρόντος ακινητοποιημένα, τα δύο από τα τρία βρίσκονται σε χρονοναύλωση παρέχοντας μεσοπρόθεσμη προβολή των κερδών και όλα τα πλοία θα συνεχίσουν να διαχειρίζονται από την θυγατρική, Eurobulk Ltd., η οποία έχει αποδεδειγμένο ιστορικό χειρισμού παλαιότερων πλοίων”.