Την εκτίμηση ότι η αγορά θα παραμείνει ισχυρή βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα, εξέφρασε κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Euroseas για το πρώτο τρίμηνο του έτους, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Αριστείδης Πίττας.
«Παρά τις πρόσφατες μικρές διορθώσεις, οι τιμές των ναύλων στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παράμειναν σε επίπεδα κοντά στα ιστορικά υψηλά με αποτέλεσμα την αύξηση της κερδοφορίας για την Euroseas. Παράλληλα, οι προσδοκίες για διατήρησης της ισχυρής ναυλαγοράς, μας επέτρεψε να ναυλώσουμε τα δύο πρώτα από τα εννέα νεότευκτα που περιλαμβάνονται στο ναυπηγικό μας πρόγραμμα, σε τιμές που θα μας επιτρέψουν να ανακτήσουμε πλήρως το κόστος κατασκευής τους κατά τη διάρκεια των τριετών ναυλώσεων τους», ανέφερε ο κ. Πίττας, τονίζοντας παράλληλα πως η ναυτιλιακή παρακολουθεί τις εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας και του πολέμου στην Ουκρανία που παράλληλα με το νέο κανονισμό σχετικά με τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και τις αναμενόμενες αυξημένες παραδόσεις νέων πλοίων θα διαμορφώσουν το τοπίο.
Η ναυτιλιακή ανακοίνωσε για το πρώτο τρίμηνο έσοδα ύψους 45,4 εκατ. δολαρίων και κέρδη ύψους 29,9 εκατ. δολαρίων, με τα προσαρμοσμένα EBITDA να ανέρχονται στα 31,1 εκατ. δολάρια. Μάλιστα, η εταιρεία αναφέρει πως με φόντο την κερδοφορία της, στοχεύει στην επανεκκίνηση της διανομής μερισμάτων της εταιρείας στους μετόχους, η οποία είχε διακοπεί από το 2013 και έπειτα. Συνεπώς, αποφασίστηκε η διανομή μερισμάτων ύψους $0,5 ανά μετοχή.
«Παρά το ότι, οι μετοχές μας διαπραγματεύονται σε επίπεδα που δεν αντικατοπτρίζουν την αξία των συμβατικών κερδών μας, πόσο μάλλον την καθαρή αξία ενεργητικού της εταιρείας, αντιπροσωπεύουν έτσι μια από τις πιο ελκυστικές επενδύσεις ευκαιρίες για εμάς. Σε αυτό το πλαίσιο το Διοικητικό μας Συμβούλιο έχει εγκρίνει πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ύψους 20 εκατ. δολαρίων», πρόσθεσε ο επικεφαλής της Euroseas.
Υπενθυμίζεται πως πριν λίγες ημέρες, η ναυτιλιακή παρήγγειλε στα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard Co τη ναυπήγηση δύο επιπλέον πολύ αποδοτικών σε κατανάλωση καυσίμου -eco design feeder containerships μεταφορικής ικανότητάς 2.800 teu το καθένα. Τα δύο πλοία αναμένεται να παραδοθούν κατά τη διάρκεια του τετάρτου τριμήνου του 2024 και το συνολικός κόστος ανέρχεται στα 86 εκατ. δολάρια και θα καλυφθεί με τραπεζικό δανεισμό και ίδια κεφάλαια. Σημειώνεται πως είναι αδελφά πλοία με τα τέσσερα που παρήγγειλε η εταιρεία τον Ιούνιο του 2021 και τον Ιανουάριο του 2022.