Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΣτις... καθυστερήσεις κρίνεται το παιχνίδι για τα e-shops

Στις… καθυστερήσεις κρίνεται το παιχνίδι για τα e-shops

Στα ιστορικά υψηλά του φαίνεται να κινείται το ηλεκτρονικό εμπόριο στην χώρα με την αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα να εκτιμάται ότι θα κυμανθεί στα 14 δισ. ευρώ το 2021. Την ίδια στιγμή βέβαια, το παιχνίδι για τα eshops και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται ηλεκτρονικά φαίνεται να κρίνεται όχι μόνο στην τελική τιμή του προϊόντος αλλά και στις… καθυστερήσεις.

Την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου συνομολογούν αρμόδιοι φορείς και παράγοντες της αγοράς ενώ αποτυπώνεται και σε πλήθος ερευνών που έχουν διενεργηθεί από την έναρξη της πανδημίας μέχρι και σήμερα. Μόλις χθες για παράδειγμα ο Καθηγητής Ηλεκτρονικού Επιχειρείν, Γιώργος Δουκίδης, μιλώντας στην 7η Οικονομική Διάσκεψη της ΕΕΝΕ, επισημαίνοντας ότι 5,5 εκατομμύρια Έλληνες αγοράζουν πλέον διαδικτυακά γεγονός που θα εκτινάξει τον τζίρο του ηλεκτρονικού εμπορίου στα 14 δισ. ευρώ την τρέχουσα χρονιά.

Παρά τα επίπεδα ρεκόρ που σημειώνονται βέβαια, ο κλάδος φαίνεται να παρουσιάζει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης για το μέλλον, με τις προσδοκίες να επικεντρώνονται σε τζίρο 20 δισ. ευρώ τα επόμενα έτη. Για να γίνει αυτό βέβαια οι 18.000 ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν πλέον ένα ολοκληρωμένο και σύγχρονο ψηφιακό κανάλι πώλησης, θα πρέπει να πολλαπλασιαστούν, φτάνοντας τις 30.000.

Για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου βέβαια το ψηφιακό κανάλι πώλησης από μόνο του δεν είναι αρκετό. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους τις απαιτήσεις των πελατών ώστε να εξασφαλίσουν την βιωσιμότητά τους μέσα στην ψηφιακή αρένα. Μια τέτοια βασική απαίτηση είναι και οι καθυστερήσεις στην παράδοση των προϊόντων, οι οποίες αποδεικνύονται κομβικές για να κρατήσουν τον πελάτη.

Το παραπάνω υπογραμμίζει η πρόσφατη έρευνα των Plushot και Focus Bari, σύμφωνα με την οποία οι Έλληνες έχουν γίνει πιο απαιτητικοί αγοραστές στη διάρκεια της πανδημίας, ζητώντας από τα καταστήματα -ανέξαρτητα με τον πιο τρόπο που κάνουν τις αγορές τους- συνέπεια στις παραδόσεις.

Για την ακρίβεια το 45% των Ελλήνων καταναλωτών δεν θα επέλεγε κατάστημα, που δεν τηρεί τους χρόνους παράδοσης, ακόμη και εάν ήταν φθηνότερο από ένα άλλο. Οι άνδρες και οι μεγαλύτερες ηλικίες 55+ είναι μάλιστα οι πιο αυστηροί με τα e-shops ως προς την τήρηση των χρόνων αποστολής της παραγγελίας τους.

Επιπλέον ένας στους τρεις καταναλωτές (34%) θεωρεί τον χρόνο παράδοσης ως το πιο σημαντικό κριτήριο για να επιλέξει ένα e-shop.

Εξίσου σημαντικό κριτήριο, το οποίο λαμβάνει υπόψη του ένας στους δύο καταναλωτές είναι και τα δωρεάν μεταφορικά και η άμεση διαθεσιμότητα του προϊόντος ενώ με μικρή διαφορά ακολουθεί η ασφάλεια της πλατφόρμας του e-shop.

Καθοριστικός παράγοντας βέβαια, βάσει του οποίου οι καταναλωτές επιλέγουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα έναντι κάποιου άλλου, παραμένει η τελική τιμή ενός προϊόντος. Για την ακρίβεια 1 στους 3 καταναλωτές τον επικαλείται ως τον κύριο λόγο για μια e-αγορά και το 65% τον αναφέρει στα top 5 σημαντικότερα κριτήρια.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ