Παρότι η εξοικείωση των Ελλήνων με την ψηφιακή ασφάλιση έχει μικρή προϊστορία σε σχέση με το εξωτερικό, σχεδόν 7 στους 10 Έλληνες σήμερα εμφανίζονται θετικοί στο ενδεχόμενο να αγοράσουν ασφαλιστικά προϊόντα και υπηρεσίες αποκλειστικά από εναλλακτικούς παρόχους.
Καταλύτης σε αυτό υπήρξε φυσικά η πανδημία η οποία οδήγησε 8 στους 10 Έλληνες να παραδεχτούν ότι η υγειονομική κρίση άλλαξε τη συναλλακτική τους συμπεριφορά με τις ασφαλιστικές εταιρείες και 9 στους 10 Έλληνες να χαρακτηρίσουν «πολύ σημαντική» ή «μέτρια σημαντική» τη χρήση ψηφιακών καναλιών για την κάλυψη των ασφαλιστικών τους αναγκών, εν μέσω αυτής.
Την προαναφερθείσα εξοικείωσή, επισφραγίζει άλλωστε και το γεγονός ότι πολλοί Έλληνες αποδεικνύονται πλέον θετικοί όχι μόνο στο να αγοράσουν την ασφάλειά τους μόνο μέσω Internet αλλά και στο να λάβουν ασφαλιστικές υπηρεσίες από παρόχους όπως η Amazon ή το Google ή και τηλεπικοινωνιακές εταιρείες.
Η αλλαγή του παραδοσιακού μοντέλου πώλησης ασφαλιστικών προϊόντων αναμένεται να συνεχιστεί και στην post COVID εποχή, με το 45% των καταναλωτών να θεωρεί πολύ πιθανό να αγοράσει ένα ασφαλιστικό προϊόν από μία αποκλειστικά online ασφαλιστική εταιρεία και ένα πρόσθετο 26% να το θεωρεί «πιθανό».
Τα παραπάνω αποτελούν συμπεράσματα σχετικής μελέτης της Accenture και είναι σίγουρα ενδεικτικά της ψηφιακής ασφαλιστικής τάσης που κυριαρχεί πλέον στην Ελλάδα. Επισφραγίζονται ωστόσο και από την πρόσφατη απόφαση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) να επενδύσει μέσω μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου, περί τα 10 εκατ. ευρώ στον νέο γύρο χρηματοδότησης της Hellas Direct, της ελληνικής ασφαλιστικής εταιρείας που είναι αμιγώς digital.
«Υποστηρίζουμε την Hellas Direct, μία ασφαλιστική εταιρεία που λειτουργεί με βάση την τεχνολογία, ψηφιοποιεί διαδικασίες και προσφέρει καινοτόμα προϊόντα στην Ελλάδα. Υποστηρίζουμε την ανάπτυξη ενός σημαντικού παίκτη στην ασφαλιστική αγορά με ένα μοναδικό, ψηφιακό, επιχειρηματικό μοντέλο», ανέφερε χαρακτηριστικά η Andreea Moraru, επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) σε Ελλάδα και Κύπρο, σχολιάζοντας τον νέο γύρο χρηματοδότησης ύψους 32 εκατ. ευρώ της Hellas Direct και την επένδυση της EBRD σε αυτόν.
Η χρηματοδότηση του φορέα που συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων επενδυτών παγκοσμίως αποτελεί σαφώς ψήφο εμπιστοσύνης στη δυναμική της ελληνικής εταιρείας. Παράλληλα βέβαια, υπογραμμίζει και τη δυναμική που έχει συνολικά ο κλάδος της ψηφιακής ασφάλισης.
Το sucess story της Hellas Direct
Να θυμίσουμε ότι η Hellas Direct δημιουργήθηκε από τους Αιμίλιο Μάρκου και Αλέξη Πανταζή ήδη από το 2011 ως η πρώτη απόλυτα ψηφιακή ασφαλιστική εταιρεία στην Ελλάδα, και έκτοτε παρέχει υπηρεσίες στους Έλληνες καταναλωτές, αξιοποιώντας state of the art τεχνολογία, όπως advanced analytics.
Οι δυό τους είχαν συναντηθεί από το 2005 ενώ ακόμα εργάζονταν στην Goldman Sachs στο Λονδίνο. Στην αρχή ως angel investor χρηματοδότησαν πολυάριθμες startups σε ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο. Δεν άργησαν όμως να διαγνώσουν την ευκαιρία που δημιουργείται στην Ελληνική αγορά και κάπως έτσι το 2009 αποφάσισαν να επενδύσουν στην δημιουργίας της πρώτης διαδικτυακής εταιρείας ασφάλισης αυτοκινήτων στην Ελλάδα, που διαθέτει τα προϊόντα της απευθείας στον καταναλωτή.
Έκτοτε η Hellas Direct ακολουθεί ανοδική πορεία, αυξάνοντας συνεχώς την πελατειακή της βάση, εμπλουτίζοντας τα προϊόντα της και καινοτομώντας ψηφιακά και σε άλλους ασφαλιστικούς τομείς.
Μέχρι σήμερα η εταιρεία έχει συγκεντρώσει συνολικά κεφάλαια ύψους 56 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου και του πρόσφατου γύρου χρηματοδότησης. Η EBRD μάλιστα αποτελεί έναν ακόμα ηχηρό επενδυτή που έρχεται να προστεθεί στη λίστα όσων πίστεψαν το disrupt που μπορεί να κάνει η Hellas Direct στον κλάδο της ασφάλισης. Να υπενθυμίσουμε ότι στην Hellas Direct έχουν ήδη επενδύσει η Portag3, ο IFC (μέλος της Παγκόσμιας Τράπεζας), η Endeavor Catalyst και γνωστά οικογενειακά γραφεία, συμπεριλαμβανομένων εκείνων των Jon Moulton και Lord O ‘ Νιλ.
Τα σχέδια μετά την χρηματοδότηση
Με την υποστήριξη των επενδυτών της, η Hellas Direct στοχεύει στην επιτάχυνση της οργανικής της ανάπτυξης, στη μετά Covid εποχή, κάνοντας άνοιγμα σε πολλαπλά προϊόντα και κανάλια διανομής.
Παράλληλα σχεδιάζει και την επέκταση της σε πέντε ευρωπαϊκές αγορές, οι οποίες, παραβλέπονται από τους παγκόσμιους επενδυτές, όπως συνέβαινε στο παρελθόν με την Ελλάδα και την Κύπρο. Στόχος της είναι να αναπαράγει την ίδια προσέγγιση πολλαπλών προϊόντων και πολλαπλών καναλιών που έχει αναπτύξει με επιτυχία στην Ελλάδα.
Τέλος, η εταιρεία σχεδιάζει, επίσης, να ξεκινήσει να προσφέρει το δικό της πιστωτικό προϊόν, στο πλαίσιο της στρατηγικής της να κυριαρχήσει στο οικοσύστημα κινητικότητας στην ευρύτερη περιοχή.