Μπορεί να είναι πληρέστατο. Μπορεί να είναι το πληρέστερο SUV της κατηγορίας του. Όμως στη Χιροσίμα, εκεί όπου βρίσκεται η έδρα της Mazda, φαίνεται ότι δεν είναι… ευχαριστημένοι με τίποτα. Αυτό ίσως να εξηγεί και το γεγονός ότι ανανέωσαν το CX-30, έστω και στα σημεία, χαρίζοντάς του περισσότερη δύναμη, χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.
Ο λόγος της ανανέωσης του CX-30 είναι να γίνει το μοντέλο, μετά το Mazda3, το δεύτερο μοντέλο στη γκάμα της ιαπωνικής μάρκας που υιοθετεί εξολοκλήρου την αρχιτεκτονική εξέλιξη Skyactiv-Vehicle και τη σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo – Soul in Motion. Και αυτό ακριβώς κάνει τώρα το ανανεωμένο compact SUV της Mazda, ενσωματώνοντας τις πιο πρόσφατες εξελίξεις της πρωτοποριακής σχεδιαστικής έκφρασης Kodo design. Διαθέτει περισσότερους χώρους και κομψό στιλ μέσω της αυστηρότητας μιας μινιμαλιστικής, λιγότερο κραυγαλέας αισθητικής, εμπνευσμένης από τις πιο αγνές παραδόσεις της ιαπωνικής τέχνης. Το ανθρωποκεντρικό εσωτερικό διαθέτει καθαρή και ευρύχωρη καμπίνα για τους επιβάτες και μία άνετη θέση οδήγησης.
Τι θα μπορούσε όμως επιπλέον να αλλάξει η Mazda στο συγκεκριμένο compact SUV, το οποίο την καθιέρωσε σε μια νέα κατηγορία της αγοράς; Με 4.395 χλστ. μήκος, 1.795 χλστ. πλάτος, 1.540 χλστ. ύψος και 2.655 χλστ. μεταξόνιο, το μοντέλο ούτως ή άλλως ικανοποιεί τις απαιτήσεις όσων επιθυμούν να συνδυάσουν τις μαζεμένες και ιδανικές για την πόλη διαστάσεις, με την ευρυχωρία και την πρακτικότητα.
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου CX-30, οι νέες τεχνολογίες όπως το ηχοσύστημα Mazda Harmonic Accustics των 8 ηχείων ή το Bose premium των 12 ηχείων, έχουν ενσωματωθεί προσεκτικά με τα κορυφαίας ποιότητας υλικά ώστε για να δημιουργήσουν μια εσωτερική ατμόσφαιρα υψηλής ποιότητας και ένα ιδανικό περιβάλλον για τους επιβάτες.
Το νέο compact SUV ενσωματώνει όλες τις τελευταίες εξελίξεις της νέας γενιάς των μοντέλων Mazda που βασίζονται στη σχεδιαστική αρχιτεκτονική Skyactiv-Vehicle, μειώνει το φαινόμενο NVH (κραδασμοί, τριγμοί, θόρυβοι), και εξασφαλίζει μια μοναδική «ποιότητα ησυχίας» στην καμπίνα.
Σε συνδυασμό με τις έξυπνες τεχνολογίες όπως το σύστημα 4κίνησης i-Activ all-wheel-drive (AWD) που λειτουργεί σε συνδυασμό με το G-Vectoring Control (GVC) και το GVC Plus για τον έλεγχο της κατανομής ροπής μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών, επιτυγχάνεται μια ομοιόμορφη και πιο συναρπαστική εμπειρία οδήγησης του Jinba Ittai, όταν δηλαδή οδηγός και αυτοκίνητο λειτουργούν ως ένα.
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τους τελευταίους βενζινοκινητήρες e-Skyactiv G, μεταξύ αυτών και τον e-Skyactiv X(1), με την επαναστατική τεχνολογία αυτανάφλεξης με συμπίεση και μπουζί (Spark Plug Controlled Compression Ignition/SPCCI). Η τεχνολογία αυτή υιοθετεί μία μοναδική μέθοδο καύσης που συνδυάζει τις επιδόσεις ενός πολύστροφου κινητήρα βενζίνης με την εκπληκτική απόκριση ενός κινητήρα diesel. Μία αναβαθμισμένη έκδοση του βενζινοκινητήρα e-Skyactiv X SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition) της Mazda διατίθεται στα μοντέλα Mazda3 και CX-30 του 2021. Οι επιδόσεις του αναβαθμισμένου e-Skyactiv X εμφανίζονται βελτιωμένες χάρη στην αυξημένη κατά 6 ίππους ισχύ του και κατά 16 Nm ροπή του. Η ροπή και η απόδοση έχουν βελτιωθεί σχεδόν σε όλες τις περιοχές λειτουργίας του κινητήρα και η ροπή γίνεται αισθητή κατά την επιτάχυνση από χαμηλές στροφές. Το CX-30 e-Skyactiv X αποδίδει τώρα 186 PS στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 240 Nm στις 4.000 σ.α.λ..
Τέλος, η πλήρης σειρά συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας i-Activsense του Mazda CX-30, περιλαμβάνει σύστημα παρακολούθησης οδηγού, που εξασφαλίζει στο compact SUV μια ακόμα πιο εξελιγμένη λειτουργία και παρέχει σε όλους τους επιβάτες μια ασφαλή και ευχάριστη οδηγική εμπειρία. Φυσικά, αξίζει να θυμηθούμε ότι το CX-30 έχει κατακτήσει 5 αστέρια στην αξιολόγηση του Euro NCAP και είναι το μοναδικό αυτοκίνητο που έλαβε την εξαιρετική βαθμολογία 99% στην κατηγορία προστασίας των ενηλίκων επιβατών.
Η τιμή εκκίνησης για το ανανεωμένο Mazda CX-30 ορίζεται στις 24,796€, προσφέροντας ένα πλουσιότατο επίπεδο εξοπλισμού.
Γιώργος Καραγιάννης