Νέα δεδομένα καταγράφονται το τελευταίο διάστημα στην παγκόσμια αγορά smartphones με τους βασικούς πρωταγωνιστές της να κονταροκτυπιούνται διεκδικώντας ακόμα περισσότερα μερίδια αγοράς.
Από την εν λόγω μάχη κερδισμένη μέχρι στιγμής βγαίνει η Xiaomi η οποία για το δεύτερο τρίμηνο του έτους πήρε την θέση της Apple στην χρυσή πεντάδα των κατασκευαστών έξυπνων κινητών και ανέβηκε στη δεύτερη θέση.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έρευνας της Canalys για το πώς κινήθηκε η παγκόσμια αγορά smartphones το β΄ τρίμηνο του 2021, η Xiaomi βρέθηκε στη 2η θέση, ξεπερνώντας την Apple και συγκεντρώνοντας μερίδιο αγοράς της τάξης του 17%. Μάλιστα ο ρυθμός ανάπτυξης της κινεζικής εταιρείας για την ίδια περίοδο έφτασε το εντυπωσιακό 83% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Στην κορυφή της λίστας των κατασκευαστών παρέμεινε η Samsung, η οποία ως ο πιο δημοφιλής κατασκευαστής έξυπνων κινητών τηλεφώνων παγκοσμίως, κατάφερε να διατηρήσει το μερίδιό της στο 19% και να αυξήσει τον ρυθμό ανάπτυξής της κατά 15% την ίδια περίοδο.
Όσο για την Apple η οποία έπεσε στην 3η θέση συγκέντρωσε το 14% της παγκόσμιας αγοράς κινητών τηλεφώνων, αυξάνοντας τον ρυθμό ανάπτυξής της μόλις κατά 1%.
Την τέταρτη και την πέμπτη θέση της λίστας κατέλαβαν δύο άλλες κινεζικές εταιρείες, οι Oppo και Vivo οι οποίες συγκέντρωσαν μερίδιο αγοράς της τάξης του 10% η κάθε μια, παρουσιάζοντας ρυθμό ανάπτυξης 28% και 27% αντίστοιχα.
Μάλιστα τον μήνα Ιούνιο, η κινεζική εταρεία πέτυχε ακόμα καλύτερες επιδόσεις ξεπερνώντας τους κολοσσούς της Samsung και της Apple, σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων Counterpoint.
Για την ακρίβεια οι πωλήσεις της Xiaomi αυξήθηκαν κατά 26% σε σύγκριση με τον περασμένο μήνα, με το μερίδιο της εταιρείας να διαμορφώνεται πλέον στο 17,1% του συνολικού αριθμού smartphones που πωλήθηκαν παγκοσμίως τον Ιούνιο. Αντίστοιχα η Samsung και η Apple πούλησαν το 15,7% και το 14,3% των συνολικών smartphones παγκοσμίως στην ίδια περίοδο.
Νέες αφίξεις στην ελληνική αγορά
Ανακατατάξεις αναμένονται και στην εγχώρια αγορά smartphones, με νέες εταιρείες να ετοιμάζονται να κάνουν την εμφάνισή τους από Φθινόπωρο. Στις μάρκες που θα κυκλοφορήσουν επίσημα στην Ελλάδα αναμένεται να προστεθούν προσεχώς, οι Oppo και Vivo οι οποίες ήδη από τις αρχές του έτους έχουν αρχίσει να στελεχώνουν τα ελληνικά τους γραφεία ενώ στο χώρο των αξεσουάρ θα δούμε από Σεπτέμβριο και τα πολυσυζητημένα ακουστικά της Nothing. Να υπενθυμίσουμε ότι η Nothing είναι μια startup εταιρεία που ξεκίνησε ο συν-ιδρυτής της One Plus, Carl Pei και την οποία στηρίζουν η GV (Google Ventures) οTony Fadell (δημιουργός του iPod) και ο συν-ιδρυτής του Twitch, Kevin Lee.
Το πρώτο της προϊόν είναι ένα ζευγάρι ακουστικά τα οποία έκαναν πρεμιέρα στις 27 Ιουλίου. Τα Nothing ear (1), όπως ονομάζονται, προσπαθούν να ξεχωρίσουν από τα λοιπά προϊόντα ήχου, αρχικά με τον σχεδιασμό τους, τον οποίο έχει αναλάβει η σουηδική Teenage Engineering – έχουν διαφανές σώμα και μέσα από το διαφανές πλαστικό μπορείτε να δείτε το εσωτερικό τους.
Οι νέες παίκτες αναμένεται να διαφοροποιήσουν τις ισορροπίες, αν όχι τα μερίδια αγοράς και επί ελληνικού εδάφους, σε μια αγορά που το προηγούμενο διάστημα και λόγω πανδημίας κινήθηκε πτωτικά.