Σάρκα και οστά παίρνει το έργο της διεύρυνσης του αμαξοστασίου του τραμ στο Ελληνικό, το οποίο μετά και την παράδοση στην κυκλοφορία της επέκτασης προς τον Πειραιά κρίνεται απαραίτητο για την εξυπηρέτηση των αυξημένων πλέον αναγκών του μέσου. Το έργο υπεγράφη πριν από λίγες ημέρες ύστερα από τρεις αναβολές του διαγωνισμού και ενώ είχε ήδη μειοδοτήσει εταιρεία, η οποία δεν αποτέλεσε τον τελικό ανάδοχο του έργου. Στο σχετικό διαγωνισμό είχε μειοδοτήσει η «Ομάδα Κατασκευών», η οποία μετά την αδυναμία της να αναλάβει το έργο έδωσε τη θέση της στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΘΕΜΕΛΗ, (με ποσοστό 17,20%). Τέσσερις κοινοπραξίες είχαν δώσει προσφορές για το εν λόγω έργο μεταξύ των οποίων η ΑΒΑΞ (πρόσφερε έκπτωση 11%) και η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με ποσοστό 9,1%. Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε πριν από ένα χρόνο, την 1η Μαρτίου, ύστερα από τρεις αναβολές τις οποίες είχαν ζητήσει οι ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες. Η αρχική δημοπράτηση του έργου είχε προγραμματιστεί για τις 18 Νοεμβρίου… 2020.
Η ανάγκη αύξησης της χωρητικότητας του υφιστάμενου αμαξοστασίου είναι επιτακτική, καθώς θα πρέπει να μπορεί να φιλοξενεί τους 25 νέους συρμούς της Alstom, που έχουν ήδη ξεκινήσει να φθάνουν και είναι προγραμματισμένα να εξυπηρετήσουν την επέκταση του τραμ στον Πειραιά. Αναθέτουσα Αρχή του έργου, η αξία του οποίου ανέρχεται στα 18,2 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), είναι η Αττικό Μετρό. Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 790 ημέρες (περίπου 26 μήνες) από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, με αποτέλεσμα να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες – εκτός απροόπτου – στα μέσα του 2024.
Το έργο έχει ενταχθεί στην Πράξη «Δυτική επέκταση του τραμ στον Πειραιά — Β’ φάση», που συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε. στο πλαίσιο του Π.Ε.Π. «Αττική» του Ε.Σ.Π.Α. 2014 – 2020 (ενάριθμο έργο Π.Δ.Ε.: 2016ΕΠ08510130).
Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει όλες τις απαιτούμενες μελέτες και εργασίες έργων πολιτικού μηχανικού, καθώς και ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων, που αφορούν:
-Στην κατασκευή νέου μεταλλικού κτιρίου/στεγάστρου, ανοικτού περιμετρικά, διαστάσεων περίπου 70 m x 43 m, σε νέο χώρο εμβαδού 5 περίπου στρεμμάτων, παρακείμενο στο υφιστάμενο αμαξοστάσιο τραμ, που θα εξυπηρετεί την εναπόθεση 22 νέων οχημάτων τραμ σε 11 παράλληλες νέες τροχιές, σε έρμα και σε σκυρόδεμα, με λειτουργικό μήκος εναπόθεσης 2 οχημάτων η κάθε μία. Οι νέες τροχιές θα συνδεθούν με τις υφιστάμενες τροχιές του αμαξοστασίου, μέσω νέων σιδηροδρομικών διακλαδώσεων/αλλαγών στα άκρα αυτών, ενώ θα επεκταθεί αντίστοιχα και ο εναέριος ροηφόρος αγωγός 750 V DC, για να εξασφαλίσει την ομαλή κίνηση των συρμών στις νέες τροχιές.
Ενδιάμεσα των τροχιών, κάτω από το στέγαστρο, θα κατασκευασθούν οι απαιτούμενες πλατφόρμες μικρού ύψους, που θα χρησιμοποιούνται ως πρόσβαση για τον καθαρισμό των οχημάτων. Λόγω της επέκτασης του αμαξοστασίου και της διαχείρισης τού αυξημένου στόλου των οχημάτων τραμ, θα απαιτηθεί επέκταση και αναβάθμιση ορισμένων ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων στο υφιστάμενο αμαξοστάσιο,
-πρόσθετες εργασίες εντός του υφιστάμενου κτιρίου συνεργείου, για τη δημιουργία 2 νέων ορυγμάτων επίσκεψης – επισκευών και κάλυψη των λειτουργικών αναγκών, που προκύπτουν από την επέκταση τού αμαξοστασίου και την προμήθεια των νέων συρμών.