Τροποποιήσεις στο μοντέλο λειτουργίας της Αττικής Οδού επιφυλάσσει η ολοκλήρωση της σύμβασης παραχώρησης (λήγει το 2024) του κεντρικού οδικού άξονα της Αττικής. Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ήδη προχωρήσει στην προκήρυξη του διαγωνισμού για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού διάρκειας 25 ετών. Δεσμευτικές προσφορές στον εν λόγω διαγωνισμό έχουν ήδη υποβληθεί από οκτώ κοινοπρακτικά σχήματα.
Στις 21 Ιουλίου αναμένεται η επόμενη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, στην οποία πρόκειται να συζητηθεί το πλαίσιο υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προσφορών (Request for Binding Offers) ώστε στη συνέχεια να δοθεί πρόσβαση στους ενδιαφερόμενους στο VDR.
Ενδιαφέρον ωστόσο παρουσιάζει το γεγονός ότι η νέα σύμβαση παραχώρησης είναι σημαντικά διαφοροποιημένη από την υφιστάμενη. Ειδικότερα θα περιλαμβάνει νέο μοντέλο διοδίων, το αντίτιμο των οποίων θα διαμορφώνεται ανάλογα με τις ώρες αιχμής / κίνηση. Μπορεί να μην αφορά σε χιλιομετρική χρέωση – που θεωρείται και η δικαιότερη μορφή χρέωσης των χρηστών των αυτοκινητοδρόμων – ωστόσο αναμένεται η αύξηση του αντιτίμου των διοδίων σε ώρες αιχμής. Και αυτό γιατί ο αυτοκινητόδρομος εμφανίζει ήδη σημάδια κορεσμού, με το μποτιλιάρισμα να συναντάται συστηματικά πλέον στην Αττική Οδό. Η αύξηση της χρέωσης σε ώρες αιχμής γίνεται με στόχο τον έλεγχο του κυκλοφοριακού φόρτου που παρατηρείται και αναμένεται μάλιστα να αυξηθεί.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, η ανάρτηση του αρχικού σχεδίου της σύμβασης παραχώρησης θα γίνει το αργότερο στις αρχές Σεπτεμβρίου και η υποβολή των οικονομικών προσφορών αναμένεται εντός του πρώτου τριμήνου του 2023. Το ΤΑΙΠΕΔ από την πλευρά του εμφανίζεται ικανοποιημένο από τον αριθμό των συμμετοχών στον διαγωνισμό, τονίζοντας ότι, σε σχέση με τη δυνατότητα εξεύρεσης χρηματοδοτικών κεφαλαίων από τα εγχώρια πιστωτικά ιδρύματα, δεν θα εξαιρεθεί κανένα από τα σχήματα από τη συνέχιση της διαδικασίας.