Πέμπτη, 29 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΑκρίβεια: Σε ποια προϊόντα αναμένονται αυξήσεις- Έρχεται εφαρμογή για τις καταγγελίες των...

Ακρίβεια: Σε ποια προϊόντα αναμένονται αυξήσεις- Έρχεται εφαρμογή για τις καταγγελίες των καταναλωτών

Για τις εξελίξεις στο μέτωπο της ακρίβειας μίλησε χθες στην ΕΡΤNews ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, αναφέροντας τα προϊόντα στα οποία αναμένονται αυξήσεις, αλλά και εκείνα στα οποία προβλέπονται μειώσεις το προσεχές διάστημα.

Ο κ. Αναγνωστόπουλος υπογράμμισε ότι η κυβερνητική προσπάθεια επικεντρώνεται στην προστασία του καταναλωτή, με εντατικοποίηση των ελέγχων για την τήρηση της καταναλωτικής νομοθεσίας και τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των πολιτών.

Αναφερόμενος στο πλαφόν, σημείωσε: «Τα μέτρα που αφορούν στη λειτουργία της αγοράς στοχεύουν κυρίως στην ενίσχυση του ανταγωνισμού και στην καταπολέμηση αθέμιτων και επιθετικών εμπορικών πρακτικών. Όσο ίσχυε το πλαφόν, αυτά τα φαινόμενα περιορίστηκαν σημαντικά. Ωστόσο, το πλαφόν αποτελεί μια έκτακτη και προσωρινή λύση, που λειτουργεί μεν άμεσα, αλλά δεν είναι η πιο ενδεδειγμένη. Οι μόνιμες και αποτελεσματικές λύσεις είναι διαρθρωτικού χαρακτήρα και σχετίζονται με τον τρόπο λειτουργίας της αγοράς. Κανένα κράτος δεν εφαρμόζει το πλαφόν ως μόνιμο μηχανισμό».

Πού πέφτουν οι τιμές – Πού ανεβαίνουν

Ο Γενικός Γραμματέας ανέφερε ότι παρατηρούνται σημαντικές μειώσεις σε βασικά τρόφιμα, όπως τα τυριά και το ελαιόλαδο. «Η τιμή του ελαιόλαδου έχει μειωθεί κατά 25%, ενώ εκτιμάται ότι το ποσοστό αυτό μπορεί να αυξηθεί περαιτέρω τους επόμενους μήνες», είπε χαρακτηριστικά.

Αντίθετα, αυξήσεις αναμένονται σε προϊόντα όπως ο καφές, η σοκολάτα και το κακάο, λόγω της σημαντικής ανόδου στις διεθνείς τιμές των πρώτων υλών. «Οι ανατιμήσεις σε αυτά τα προϊόντα εκτιμάται ότι θα κυμανθούν γύρω στο 10 με 12%», διευκρίνισε.

Όσον αφορά τα φρούτα, δήλωσε πως οι καταναλωτές θα βρουν πιο οικονομικά κεράσια στις λαϊκές αγορές, επισημαίνοντας, ωστόσο, ότι οι τιμές των φρούτων εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την εποχή και τις καιρικές συνθήκες.

Καταγγελίες μέσω εφαρμογής

Τέλος, αναφέρθηκε στην ψηφιακή εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, μέσω της οποίας οι καταναλωτές θα μπορούν να υποβάλλουν καταγγελίες για παραπλανητικές προσφορές. Όπως ανέφερε, η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη από το φθινόπωρο του 2025 και θα επιτρέπει την αποστολή φωτογραφικού ή βιντεοληπτικού υλικού, το οποίο θα είναι χρονοσφραγισμένο και γεωεντοπισμένο. Με αυτόν τον τρόπο, οι αναφορές των πολιτών θα αποτελούν άμεσα αξιοποιήσιμα αποδεικτικά στοιχεία, χωρίς να απαιτείται η παρουσία ελεγκτικού κλιμακίου.

LIDL
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ