Θετική είναι η εικόνα της επιβατικής κίνησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» που εξυπηρέτησε κατά το 11μηνο του 2022 συνολικά 21,1 εκατ. επιβάτες. Πρόκειται για την τρίτη καλύτερη επίδοση από το 2018 (24,1 εκατ.) και το 2019 οπότε και καταγράφηκε ρεκόρ κίνησης με 25,57 εκατ. επιβάτες.
Η επιβατική κίνηση εσωτερικού κατά το11μηνο έφτασε τους 6,8 εκατ. επιβάτες με διαφορά -5,5% σε σχέση με το 2019 (7,2 εκατ.). Ως προς την κίνηση εξωτερικού αυτή άγγιξε τα 14,25 εκατ. επιβάτες έχοντας μια διαφορά σε σχέση με το 2019 που έφτασε στο -14,4%. Συνολικά η κίνηση εσωτερικού και εξωτερικού διαμορφώθηκε για το 11μηνο του έτους στο -11,7% σε σχέση με το 2019.
Τα στοιχεία του Νοεμβρίου δεν περιόρισαν την ψαλίδα με το 2019, καθώς οι επιβάτες εξωτερικού εμφάνισαν μικρή κάμψη σε σχέση με τους δύο προηγούμενους μήνες. Ειδικότερα το σύνολο της κίνησης έφτασε τα 1,08 εκατ. επιβάτες, επίδοση μειωμένη κατά 7,7% σε σχέση με το 2019. Σε αντίθεση η επιβατική κίνηση εσωτερικού δείχνει ότι έχει σταθεροποιηθεί σε θετικό πρόσημο καθώς έχει αύξηση σε σχέση με το 2019. Δηλαδή, είχαμε 517.000 επιβάτες ενισχυμένους κατά 4,1%.
Εκτίμηση για το σύνολο του 2022
Για το σύνολο του έτους, η εκτίμηση είναι πως θα φτάσει μέχρι και τα 22,5 εκατ. επιβάτες, που θεωρείται ιδιαίτερα ενθαρρυντική με δεδομένο ότι το πρώτο 4μηνο του 2022 ήταν ακόμα σε ισχύ περιορισμοί στις μετακινήσεις. Την ίδια στιγμή οι μεγάλες αγορές της Κίνας και της Ρωσίας είναι πρακτικά εκτός τουριστικού ρεύματος οπότε το φετινό στατιστικό δείχνει και μια νέα δυναμική σε σχέση με τις δύο χρονιές του 2020 και του 2021 που το αεροδρόμιο κινούνταν σχεδόν αποκλειστικά σε ρυθμούς πανδημίας.
Στο μεταξύ στον ΔΑΑ τα βλέμματα είναι στραμμένα στην επόμενη ημέρα με την ατζέντα να περιλαμβάνει μια μικρή επέκταση του αεροσταθμού αλλά και την δημιουργία ενός ακόμα ξενοδοχείου. Παράλληλα σε εξέλιξη είναι και οι κινήσεις του ΤΑΙΠΕΔ καθώς όλα δείχνουν πως το ποσοστό του θα διατεθεί στο Χρηματιστήριο για την εύρεση του καλύτερου, ει δυνατόν επενδυτή.
Σημειώνεται ότι το 2019, τη χρονιά ρεκόρ του αεροδρομίου υπήρχε μια σχεδόν δρομολογημένη μεγάλη επένδυση για την δημιουργία ενός δεύτερου τέρμιναλ. Τα σχέδια αυτά πάγωσαν με την έλευση της πανδημίας και την κατάρρευση των επιδόσεων του αεροδρομίου (αλλά και των αερομεταφορών σε παγκόσμιο επίπεδο). Το 2023 ανάλογα και με τις εξελίξεις και σε επίπεδο ΤΑΙΠΕΔ αλλά και επιβατικής κίνησης θα δούμε αν τελικά δρομολογήσει εξελίξεις και στις επενδύσεις του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας.